Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Finansów w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw legislacji w Wydziale Legislacji i Wytycznych, Departament Cen Transferowych i WycenMinisterstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Opracowywanie projektów aktów prawnych z zakresu cen transferowych, uczestniczenie w pracach legislacyjnych związanych z tematyką cen transferowych i podmiotów powiązanych oraz uczestniczenie w uzgodnieniach wewnętrznych i zewnętrznych, pracach sejmowych i senackich
- Analizowanie i opiniowanie aktów prawnych, projektów aktów prawnych i innych dokumentów, w tym przygotowywanych przez instytucje Unii Europejskiej (UE) i Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
- Sporządzanie propozycji rozwiązań problemów prawnych dotyczących cen transferowych, w szczególności w zakresie opracowywania opinii, wyjaśnień, objaśnień i interpretacji ogólnych
- Opracowywanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów, senatorów, pytania prasy i innych mediów oraz pytania podatników i innych podmiotów zewnętrznych oraz współpracowanie z właściwymi komórkami Ministerstwa Finansów w tym zakresie
- Analiza stanowisk Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) w zakresie interpretacji przepisów prawa podatkowego w obszarze cen transferowych i opracowywanie stanowiska departamentu. Udział w spotkaniach konsultacyjnych z przedstawicielami KIS w zakresie przepisów o cenach transferowych
- Organizowanie konsultacji podatkowych i innych form współpracy ze środowiskiem naukowym, eksperckim oraz przedstawicielami przedsiębiorców w zakresie cen transferowych, w tym opracowywanie prezentacji dotyczących przepisów o cenach transferowych
- Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem komunikatów w zakresie cen transferowych i ostrzeżeń podatkowych
- Prowadzenie prac związanych z przygotowaniem rozwiązań legislacyjnych, w tym wyszukiwanie i analizowanie rozwiązań prawnych istniejących w innych państwach oraz na szczeblu międzynarodowym (np. OECD, UE), a także wyszukiwanie opracowań problemów prawnych zawartych w literaturze i prasie specjalistycznej
Warunki pracyPraca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
CV ORAZ OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia
tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną
komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod
adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Dodatkowe informacje pod adresem e-mail: agnieszka.wlodarczyk@mf.gov.pl
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub ekonomia lub finanse lub zarządzanie
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze legislacji lub w obszarze prawa podatkowego
pozostałe wymagania niezbędne:- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu
- Znajomość problematyki dotyczącej cen transferowych
- Znajomość zasad techniki legislacyjnej oraz procedur i procesów legislacyjnych
- Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- Wiedza z zakresu podatków, w szczególności podatków dochodowych od osób fizycznych i od osób prawnych
- Wiedza z zakresu Ordynacji podatkowej – w zakresie związanym z tematyką cen transferowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)Dokumenty należy złożyć do: 2020-05-28
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Zachęcamy do aplikowania on-line.
Dokumenty można także przynieść lub wysłać na adres:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2020/083/DCT
LINK DO APLIKOWANIA ON-LINE:https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=34b455fd79d3464fbfeb3fa65410c750