Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw uprzednich porozumień cenowych w Wydziale Cen Transferowych i Porozumień Cenowych III, Departament Kluczowych Podmiotów (jednostka organizacyjna Krajowej Administracji Skarbowej)

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Współpracowanie przy prowadzeniu postępowań jednostronnych, dwustronnych i wielostronnych, w sprawach o wydanie uprzednich porozumień cenowych, określonych w przepisach Działu III ustawy o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych, w tym budowanie zaufania podatników do organów podatkowych, poprzez koncyliacyjną procedurę a także odpowiedzialność za cały proces służący opracowywaniu decyzji, w szczególności dotyczących usług o niskiej wartości dodanej oraz usług wsparcia grupowego.
  • Uczestniczenie w negocjacjach w sprawach dwu i wielostronnych uprzednich porozumień cenowych (Mutual Agreement Procedure - Advance Pricing Agreements) z właściwymi władzami innych państw, w szczególności w ramach procedury wzajemnego porozumiewania się uregulowanej w odpowiedniej umowie międzynarodowej dotyczącej unikania podwójnego opodatkowania.
  • Dokonywanie oceny i analizy obowiązujących rozwiązań prawnych, w tym ich skuteczności, a także uzgadnianie stanowiska z Wydziałem Cen Transferowych i Porozumień Cenowych I oraz Wydziałem Cen Transferowych i Porozumień Cenowych II i współpraca z Departamentem Cen Transferowych i Wycen w zakresie opracowywania propozycji rozwiązań o charakterze systemowym, w tym legislacyjnych, w zakresie cen transferowych.
  • Współpracowanie z Wydziałem Cen Transferowych i Porozumień Cenowych I Wydziałem Cen Transferowych i Porozumień Cenowych II lub Wydziałem Cen Transferowych oraz Unikania Podwójnego Opodatkowania Dochodów Podmiotów Powiązanych w zakresie spraw podmiotów powiązanych objętych równocześnie postępowaniem APA i MAP lub więcej niż jednym postępowaniem APA.
  • Współprowadzenie spraw związanych ze współpracą międzynarodową w zakresie cen transferowych, w szczególności poprzez reprezentowanie stanowiska Polski na forum międzynarodowym, udział w pracach grup roboczych OECD oraz komitetów i grup roboczych Komisji Europejskiej, udział w konferencjach.
  • Współpracowanie z Wydziałem Cen Transferowych i Porozumień Cenowych I przy zapewnieniu jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie cen transferowych.
  • Realizowanie polityki podatkowej w zakresie cen transferowych w odniesieniu do zagadnień regulowanych ustawą o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych, w tym: współpraca z urzędami celno-skarbowymi, urzędami skarbowymi oraz izbami administracji skarbowej oraz współpraca z organizacjami pozarządowymi, środowiskami akademickimi, sędziami, w tym udział w konferencjach i spotkaniach.
  • Wyszukiwanie i sporządzanie materiałów do opracowywanych w ramach Wydziału: projektów odpowiedzi na skargi kierowane do wojewódzkiego sądu administracyjnego, projektów odpowiedzi na skargi kasacyjne kierowane do NSA i innych pism procesowych, a także projektów skarg kasacyjnych kierowanych do NSA.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe; zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim.
W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu 22 694-5388.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane
z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub administracja lub ekonomia lub finanse

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze prawa podatkowego lub finansów lub postępowań

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym płynne posługiwanie się językiem, również przy tworzeniu wypowiedzi pisemnych, w zakresie realizowanych zadań
  • Znajomość międzynarodowego prawa podatkowego
  • Znajomość ustawy o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych
  • Znajomość ustawy ordynacja podatkowa
  • Znajomość problematyki cen transferowych
  • Znajomość zasad techniki legislacyjnej
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność negocjacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 430, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe na kierunku rachunkowość
  • Znajomość języka niemieckiego lub francuskiego na poziomie umożliwiającym płynne posługiwanie się językiem, również przy tworzeniu wypowiedzi pisemnych, w zakresie realizowanych zadań
  • Znajomość zagadnień z zakresu rachunkowości
  • Znajomość prawa handlowego
  • Znajomość regulacji dotyczących działalności gospodarczej
  • Znajomość obsługi specjalistycznych programów komputerowych (baz danych zawierających sprawozdania finansowe np. InfoCredit, Orbis)


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
  • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. (Dz. U. poz. 423) – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 430, z późn. zm.), złożone według wzoru określonego w ustawie (załącznik nr 1a lub załącznik nr 2a) – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-05-25
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania on-line.
    Dokumenty można także przynieść lub wysłać na adres:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2020/077/DKP

    LINK DO APLIKOWANIA:https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=36f27896699b4059897239f0d144400b

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    22/05/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi