Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw zarządzania ryzykiem powodziowym w Wydziale Polityki Wodnej Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej

Warszawa ul. Nowy Świat 6/12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie analiz na potrzeby przygotowania dokumentów strategicznych/programów/planów/polityk w celu usprawnienia danego obszaru w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - formułowanie założeń oraz analizowanie i proponowanie zmian w już realizowanych badaniach, - identyfikowanie problemów, zagrożeń, uwarunkowań, etc., - zamawianie ekspertyz, - aktualizowanie danych, zestawianie, wizualizacja danych (np.: tabele, wykresy, mapy, kartogramy, etc.), - analizowanie zgromadzonych danych, wnioskowanie, - analizowanie zasad i praktyki gromadzenia i przetwarzania danych, - formułowanie i konsultowanie raportu/ rekomendacji/ informacji;
  • Badanie zgodności strategii i programów w obszarze zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - weryfikowanie merytorycznego zakresu dokumentów, - weryfikowanie zgodności systemu wdrażania dokumentów, - weryfikowanie zgodności z systemem prawnym, - analizowanie wdrażania programów pod kątem realizacji strategii, - formułowanie propozycji i zaleceń zmian;
  • Sprawozdawczość z realizacji strategii/ programów (np. operacyjnego, pomocowego, krajowego, wieloletniego, etc.) lub działań/ projektów krajowych w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - opracowywanie/ aktualizowanie systemu sprawozdawczości m.in. dla strategii/ programów/ działań/ projektów krajowych (np.: wytycznych, wzorów, instrukcji, etc.), - analizowanie i weryfikowanie otrzymanych sprawozdań, - sporządzanie sprawozdań z realizacji strategii/ programu/ planu, - analizowanie uwag Komisji Europejskiej do sprawozdań z realizacji programu lub działań i projektów krajowych, - organizowanie i uczestnictwo w grupach/ zespołach dotyczących sprawozdawczości lub wdrażania strategii/ programu/ planu, - analizowanie i wprowadzanie danych dotyczących programu do systemu informatycznego Komisji Europejskiej, - przeprowadzanie procesu przyjęcia sprawozdania/ raportu;
  • Realizacja obowiązków informacyjnych Ministra, w tym obsługa interpelacji i zapytań poselskich, odpowiedzi na wystąpienia (dezyderaty, opinie) komisji sejmowych i senackich, oraz innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - gromadzenie materiałów, - prowadzenie konsultacji, - przygotowywanie odpowiedzi;
  • Nadzór nad organami/ jednostkami podległymi i nadzorowanymi/ fundacjami/ inspekcjami w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - nadzór nad realizacją projektów prowadzonych przez jednostki podległe, - opiniowanie dokumentów (m.in. statuty, regulaminy, plany, sprawozdania, wnioski o dotacje, wnioski o kredyty i pożyczki, wyniki prowadzonych kontroli), - monitorowanie/ ocena działalności/ kompetencji (w tym gromadzenie i przetwarzanie informacji);
  • Działania podejmowane na poziomie krajowym w ramach procesu decyzyjnego, wynikającego z członkostwa Polski w UE w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - opracowywanie materiałów dla członków Kierownictwa MGMiŻŚ na posiedzenia organów krajowych, związane z członkostwem Polski w Unii Europejskiej: - udział w krajowych spotkaniach i posiedzeniach, związanych z członkostwem w Unii Europejskiej, - monitorowanie i analizowanie zobowiązań wynikających z procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej, - analiza dokumentów krajowych, w tym aktów normatywnych, pod kątem ich wpływu na obszar działania Ministerstwa, - opiniowanie, uzgadnianie dokumentów, materiałów i stanowisk, związanych z procesem decyzyjnym UE i współpracą międzynarodową, - koordynowanie opracowywania Stanowisk RP do aktów legislacyjnych UE;
  • Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego w obszarze zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - opiniowanie projektów aktów normatywnych lub założeń do projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, - przygotowywanie lub opiniowanie projektów stanowisk Rady Ministrów do pozarządowych projektów aktów normatywnych, - opracowywanie lub opiniowanie projektów aktów normatywnych lub założeń do projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych przez Ministerstwo, - przygotowanie i przekazanie projektu aktu normatywnego i projektowanego dokumentu rządowego do opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej resortu i Rządowego Centrum Legislacji, - przygotowanie raportu z konsultacji publicznych;


Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

– wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.

Pracownikom oferujemy:
– umowę o pracę na czas zastępstwa
– trzynaste wynagrodzenie, pakiet szkoleń, możliwość ubiegania się o refundację kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych
– pakiet socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku, częściowa refundacja kosztów udziału w wydarzeniach kulturalnych)
– możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie i pakietu opieki medycznej

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

– krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
– zagrożenie korupcją
– częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Kandydaci ubiegający się o zatrudnienie na stanowiska od głównego specjalisty oraz przystępujący do naboru urzędnicy służby cywilnej, w przypadku zatrudnienia w Ministerstwie będą objęci ograniczeniami wynikającymi z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393) oraz będą zobowiązani do złożenia – przed objęciem stanowiska - oświadczenia o stanie majątkowym potwierdzającego nienaruszanie ograniczeń lub zakazów wynikających z przepisów prawa.

Dla zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa prowadzonych działań, w Ministerstwie został ustanowiony System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Każdy pracownik jest zobowiązany do przestrzegania określonych w Ministerstwie zasad bezpieczeństwa przetwarzania informacji.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie (w tym wzór oświadczeń), można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa: http: https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska w zakładce Ministerstwo oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa: https://gospodarkamorska.bip.gov.pl w zakładce Praca lub uzyskać pod nr tel.(0-22) 583 88 49.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe lub podyplomowe z zakresu ochrony środowiska lub inżynierii środowiska lub geografii lub gospodarki wodnej lub kształtowania środowiska

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze związanym z gospodarką wodną lub ochroną środowiska

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza z zakresu aktualnego stanu wdrażania przepisów europejskich w dziedzinie gospodarki wodnej
  • Znajomość ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych do ustawy Prawo wodne w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym
  • Znajomości dyrektywy 2007/60/WE w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim, dyrektywy 2001/42/WE w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko oraz dyrektywy 85/337/EWG w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne
  • Wiedza z zakresu strategicznych ocen oddziaływania na środowisko
  • Podstawowa wiedza z zakresu prawa zamówień publicznych
  • Podstawowa wiedza zakresu instytucji i procesu decyzyjnego w UE
  • Umiejętność obsługi oprogramowania GIS
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub informacja o znajomości języka na wymaganym poziomie
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-03-05
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Nowy Świat 6/12
    00-400 Warszawa

    lub składać w kancelarii w zamkniętej kopercie, ul. Nowy Świat 6/12
    z dopiskiem w liście motywacyjnym i na kopercie: DGWiZS-1/20

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/02/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi