Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Klimatu w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw nieprawidłowości w Wydziale Nieprawidłowości w Departamencie Funduszy Ekologicznych

Ministerstwo Klimatu
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • monitorowanie i kontrolowanie procesu postępowania z nieprawidłowościami przez Instytucje Wdrażające, w tym prawidłowość oceny naruszeń, uznania wydatków za niekwalifikowane oraz nakładanie korekt finansowych w ramach osi II POIiŚ 2014-2020, w szczególności poprzez analizę i weryfikację właściwych rejestrów i raportów dotyczących nieprawidłowości, a także analizę, weryfikację, monitoring oraz ustalenie właściwego sposobu postępowania z informacjami o prowadzonych przez organy śledcze postępowaniach w związku z potencjalnymi nieprawidłowościami w projektach współfinansowanych ze środków UE
  • analizowanie i weryfikowanie informacji pokontrolnych z kontroli procedur zawierania umów oraz informacji z kontroli na miejscu realizacji projektu przekazywanych przez Instytucje Wdrażające na potrzeby zapewnienia monitorowania i kontroli procesu postępowania z nieprawidłowościami przez Instytucje Wdrażające, w tym prawidłowości oceny naruszeń, uznania wydatków za niekwalifikowane oraz nakładanie korekt finansowych w ramach osi II POIiŚ 2014-2020
  • weryfikowanie i analizowanie dokumentów związanych z realizacją zadań w obszarze nieprawidłowości, w szczególności audytów przeprowadzonych przez Komisję Europejską i kontroli Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, a także zgłaszanie uwag i zastrzeżeń oraz przygotowywanie stanowisk resortu
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w tym kończących się wydawaniem decyzji administracyjnej w odniesieniu do nieprawidłowości w ramach projektów wdrażanych ze środków UE
  • rozpatrywanie skarg, wniosków i zażaleń Beneficjentów oraz innych podmiotów zainteresowanych w obszarze właściwości zadań Wydziału
  • analizowanie, ocenianie i opiniownie przekazanych przez Instytucje Wdrażające wniosków na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz weryfikowanie zasadności ich przekazania do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
  • reprezentowanie Departamentu na spotkaniach i konferencjach dotyczących obszaru nieprawidłowości oraz kontroli


Warunki pracy

• warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
- zagrożenie korupcją
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach

• miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca na III piętrze budynku, budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
- praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Etapy naboru, czyli jak wygląda proces selekcji:
1. weryfikacja formalna
2. test wiedzy w zakresie w wymagań niezbędnych
3. sprawdzian znajomości języka angielskiego
4. zadanie praktyczne
5. rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu behawioralnego

Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów wymienionych w części „Niezbędne dokumenty i oświadczenia”. Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia (akceptujemy jedynie oświadczenia zgodne ze wzorem).
Kandydatów, którzy spełnią wymagania formalne i zakwalifikują się do dalszych etapów naboru, poinformujemy o terminie kolejnego etapu. W przypadku złożenia aplikacji poprzez formularz aplikacyjny, przed przystąpieniem do kolejnych etapów naboru, konieczne będzie własnoręczne podpisanie oświadczeń w siedzibie Ministerstwa.
Dokumenty wymienione w części „Dodatkowe dokumenty i oświadczenia” nie są obowiązkowe, ale są jedyną podstawą potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych.
Więcej informacji na temat procedury naboru do Ministerstwa Klimatu znajdziesz na stronie https://www.gov.pl/web/srodowisko/kariera-w-ministerstwie

Dlaczego warto pracować w Ministerstwie Klimatu
• umowa o pracę
• dodatek stażowy od 5% do 20%
• dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
• system nagród finansowych (nagrody kwartalne, specjalne i roczne)
• elastyczny czas pracy (rozpoczynanie pracy między 7.00 a 9.00)
• indywidualny program rozwoju zawodowego (m.in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych)
• wsparcie zespołu i przyjazna atmosfera
• pakiet świadczeń socjalnych
• możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach ubezpieczenia na życie oraz pakietu medycznego
• praca zgodnie z systemem ekozarządzania i audytu (EMAS)
• zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów
• dogodna lokalizacja
• stojaki na rowery, blisko położona stacja Veturilo, prysznice i szafki dla rowerzystów

Informacje dodatkowe
• Zapraszamy do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
• Prosimy o podanie w aplikacji adresu e-mail oraz numeru telefonu w celu zapewnienia sprawnej komunikacji w procesie naboru.
• Jesteśmy pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
• Jako członek Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji promujemy dobre praktyki w rekrutacji oraz tworzymy standardy w tym zakresie. Ważna jest dla nas dbałość o relacje z kandydatami i ich doświadczenia w procesie rekrutacji (Candidate Experience).
• Osoby zainteresowane otrzymywaniem informacji na e-maila o aktualnie prowadzonych naborach do Ministerstwa Klimatu zapraszamy do zapisania się do newslettera: https://ankiety.mos.gov.pl/762824/lang-pl
• Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 36 92 438, 36 92 207, 36 92 847, 36 92 426.

ZAPRASZAMY!

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze wdrażania funduszy europejskich lub w obszarze kontroli zamówień publicznych lub w obszarze ochrony środowiska

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym (B2)
  • znajomość ustaw: Prawo zamówień publicznych, Kodeks postępowania administracyjnego, o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 w zakresie kontroli i nieprawidłowości, o finansach publicznych w zakresie zwrotu środków europejskich i wykluczenia beneficjenta, Ordynacja podatkowa część III
  • znajomość zaleceń dla instytucji zaangażowanych w realizację PO IiŚ 2014-2020 w zakresie: procedur kontrolnych oraz systemu rocznych rozliczeń, przeciwdziałania i korygowania nieprawidłowości w tym nadużyć finansowych
  • znajomość wytycznych systemowych regulujących funkcjonowanie programów operacyjnych na lata 2014-2020 w zakresie: sposobu korygowania wydatków nieprawidłowo poniesionych, kwalifikowania wydatków, kontroli realizacji Programu
  • umiejętność obsługi programu MS Excel na poziomie średniozaawansowanym
  • komunikacja
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • myślenie analitycze
  • współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe
    • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
    • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze wdrażania funduszy europejskich lub w obszarze kontroli zamówień publicznych lub w obszarze ochrony środowiska (dokumenty zawierające informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu - wzór treści wymaganego oświadczenia jest zamieszczony na stronie: https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
    • W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-01-23
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Klimatu
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Wawelska 52/54
    00-922 Warszawa

    w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym: DFEstsp1/2020
    Aplikacje złożone po terminie nie są rozpatrywane.

    Zachęcamy do składania aplikacji w formie elektronicznej. https://bip.mos.gov.pl/aplikuj/DFEstsp1_2020

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    09/01/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi