Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista w Wydziale Regulacji Prawnych Departamentu Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie spraw Funduszu Kościelnego w celu zapewnienia realizacji praw wspólnot religijnych określonych w ustawodawstwie wyznaniowym, a w szczególności dokonywanie oceny formalnej wniosków o udzielenie dotacji z Funduszu Kościelnego na: remonty zabytkowych obiektów sakralnych, kościelną działalność charytatywno-opiekuńczą, kościelną działalność oświatowo-wychowawczą, opiniowanie ww. wniosków, przygotowywanie projektów umów w sprawie przekazania dotacji, dokonywanie oceny merytorycznej wykonania zadania
  • Opracowywanie raportów i zestawień statystycznych z działalności Funduszu Kościelnego w celu właściwego prowadzenia polityki wyznaniowej
  • Przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń oraz postanowień dotyczących osobowości prawnej kościelnych osób prawnych i pełnionych funkcji w naczelnych organach kościołów i innych związków wyznaniowych w celu urzędowego potwierdzenia faktów lub stanu prawnego
  • Notyfikowanie faktów związanych z tworzeniem, przekształcaniem i znoszeniem kościelnych osób prawnych oraz ich organów w celu zapewnienia realizacji praw wspólnot religijnych określonych w ustawodawstwie wyznaniowym
  • Uczestniczenie w pracach legislacyjnych nad projektami aktów prawnych w sprawach należących do właściwości Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, które pozostają w zakresie zadań Wydziału w celu zapewnienia zgodności projektowanych regulacji z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i zasadami techniki prawodawczej
  • Uczestniczenie w opracowywaniu materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie spraw wyznań religijnych w celu w zapewnienia zgodności projektowanych rozstrzygnięć z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa
  • Opracowywanie materiałów merytorycznych na posiedzenia wspólnych komisji i zespołów rządu i władz kościołów i innych związków wyznaniowych w celu m.in. umożliwienia realizacji praw wspólnot religijnych określonych w ustawodawstwie wyznaniowym.


Warunki pracy

Budynek ul. Domaniewska 36/38:

Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się, jak również łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

WARUNKI DOTYCZĄCE CHARAKTERU PRACY NA STANOWISKU I SPOSOBU WYKONYWANIA ZADAŃ
Obsługa monitora ekranowego powyżej 4 godzin dziennie, permanentna obsługa klientów zewnętrznych, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, zagrożenie korupcją.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Uwaga! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”.
Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.
Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.

Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.

Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami.

Planowane techniki i metody naboru:
- rozmowa kwalifikacyjna wraz ze sprawdzeniem znajomości języka angielskiego
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: (22) 60 139 66 lub (22) 60 146 14.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie prawa lub administracji lub ekonomii

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe powyżej 2 lat w administracji publicznej na stanowisku pracy związanym ze stosowaniem prawa lub z zagadnieniami dotyczącymi wolności sumienia i wyznania lub udzielania dotacji
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • Znajomość przepisów z zakresu prawa konstytucyjnego, wyznaniowego, postępowania administracyjnego, systemu finansów publicznych, zasad techniki prawodawczej
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
  • Umiejętność negocjowania, orientacja na klienta, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Doświadczenie zawodowe powyżej 2 lat w administracji publicznej na stanowisku pracy związanym z uczestniczeniem w tworzeniu aktów prawnych
  • Ukończone szkolenie w zakresie zasad techniki prawodawczej
  • Ukończone szkolenie w zakresie systemu finansów publicznych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Znajomość innego niż język angielski języka urzędowego UE na poziomie komunikatywnym


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia w zakresie prawa lub administracji lub ekonomii zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja, uzyskany tytuł)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego powyżej 2 lat w administracji publicznej na stanowisku pracy związanym ze stosowaniem prawa lub z zagadnieniami dotyczącymi wolności sumienia i wyznania lub udzielania dotacji, tj. świadectw pracy, lub zaświadczeń, lub referencji, lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy, lub innych dokumentów; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne (zawierającego informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego powyżej 2 lat w administracji publicznej na stanowisku pracy związanym z uczestniczeniem w tworzeniu aktów prawnych, tj. świadectw pracy, lub zaświadczeń, lub referencji, lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy, lub innych dokumentów; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończone szkolenie w zakresie zasad techniki prawodawczej
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończone szkolenie w zakresie systemu finansów publicznych
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość innego niż język angielski języka urzędowego UE na poziomie komunikatywnym

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-11-14
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    14/11/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi