Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw księgowości w Wydziale Księgowości dysponenta III stopnia części 19, Departament Finansów i Księgowości

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie częściowej ewidencji finansowo - księgowej dysponenta III stopnia części 19 Ministerstwa Finansów tj. wprowadzanie danych do systemu finansowo-księgowego, sporządzanie bieżącej analizy.
  • Opracowywanie pism, zestawień, analiz dla potrzeb innych departamentów/biur, niezbędnych do pilotowania i kontroli wydatków budżetowych oraz dotyczących zadań realizowanych w ramach programów i projektów unijnych.
  • Uczestniczenie w sporządzaniu sprawozdań budżetowych i finansowych dysponenta III stopnia części 19 Ministerstwa Finansów, wprowadzanie ich do systemu Obsługi Budżetu Państwa „Trezor” i „Zefir2”.
  • Dokonywanie inwentaryzacji okresowej: środków pieniężnych na rachunkach bankowych oraz należności od kontrahentów w drodze potwierdzenia sald; należności spornych, wątpliwych, należności i zobowiązań z pracownikami, należności i zobowiązań publicznoprawnych, rozliczeń międzyokresowych kosztów, funduszy i kapitałów, rezerw i przychodów przyszłych okresów drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z dokumentami.
  • Kompletowanie, segregowanie i archiwizowanie dokumentów finansowo – księgowych, w tym dotyczących programów i projektów unijnych.
  • Obsługiwanie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych, w tym dotyczących programów i projektów unijnych, tj. przekazywanie kompletów dokumentów lub wydruków.
  • Opracowywanie odpowiedzi i przygotowywanie dokumentów niezbędnych w zakresie właściwości wydziału na skierowane do urzędu przez posłów i senatorów interpelacje oraz zapytania skierowane przez media, osoby fizyczne, dotyczące udzielenia informacji publicznej.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); nietypowe godziny pracy (w tym dyżury) np. w okresie sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych.
Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowo poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.

Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

ŻYCIORYS/CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.: (22) 694 56 33

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie ekonomii

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w księgowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o rachunkowości
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Zaawansowana znajomość arkusza kalkulacyjnego MS Excel
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność skutecznej komunikacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym posługiwania się językiem w typowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych
  • Znajomość SYSTEMU Obsługi Budżetu Państwa – TREZOR i Zefir2
  • Znajomość zasad funkcjonowania i rozliczania projektów UE
  • Wiedza z zakresu rachunkowości budżetowej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar doświadczenia zawodowego)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-07-26
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    12/07/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi