Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista

Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa




Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie spraw o powrót dziecka w trybie Konwencji haskiej o cywilnych aspektach uprowadzenia dziecka za granicę oraz spraw transgranicznych o wykonanie odpowiedzialności rodzicielskiej, w tym ułatwianie komunikacji pomiędzy organami centralnymi oraz sądami w tym zakresie, udzielanie sądom oraz osobom zainteresowanym informacji o przepisach prawa międzynarodowego w sprawach rodzinnych transgranicznych, ułatwianie zorganizowania mediacji transgranicznych - w celu wykonania zadań pozostających w zakresie kompetencji Ministerstwa Sprawiedliwości jako Organu Centralnego określonego przepisami prawa międzynarodowego.
  • Udzielanie niezbędnej pomocy rodzicom we wszczynaniu postępowania o nakazanie powrotu dziecka lub wykonywanie kontaktów z dzieckiem oraz wykonywanie władzy rodzicielskiej w stosunkach transgranicznych w celu uzyskania orzeczenia, uznania lub wykonania orzeczenia w powyższym zakresie.
  • Monitorowanie postępowań w sprawach o nakazanie powrotu dziecka lub wykonywanie kontaktów prowadzonych przez sądy polskie oraz organy państw obcych w celu udzielenia informacji zainteresowanym podmiotom.
  • Podejmowanie czynności związanych z ustaleniem miejsca pobytu i sytuacji rodzinnej uczestnika postępowania w sprawach rodzinnych na terytorium Polski w celu nadania jej biegu.
  • Podejmowanie działań związanych z ustalaniem kandydatów na opiekunów zastępczych w stosunkach transgranicznych oraz podejmowanie innych działań zmierzających do ustalenia sytuacji dziecka w związku z toczącym się postępowaniem transgranicznym w celu wykonania obowiązków Organu Centralnego wskazanych w przepisach międzynarodowych.
  • Podejmowanie działań mających na celu ułatwienie przyznania osobom uprawnionym prawa pomocy w postępowaniu przed sądem polskim lub zagranicznym w związku z toczącymi się postępowaniami transgranicznymi rodzinnymi.
  • Udział w międzynarodowych spotkaniach grup roboczych i spotkaniach przedstawicieli organów centralnych zajmujących się problematyką międzynarodowych spraw rodzinnych w celu wykonania obowiązków Organu Centralnego wskazanych w przepisach międzynarodowych.
  • Opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie międzynarodowego prawa rodzinnego oraz sporządzanie analiz dotyczących obrotu prawnego z zagranicą, w tym także udzielanie odpowiedzi na interpelacje poselskie w zakresie właściwości wydziału.


Warunki pracy

- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele,) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,
- reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- działanie pod presją czasu i w warunkach stresu,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: do 3935,06 zł (mnożnik kwoty bazowej do wysokości 2,1).

List motywacyjny oraz oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.

Kandydatki/kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne, zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru mailem lub telefonicznie. Etapy naboru: test wiedzy, rozmowa kwalifikacyjna.

Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Oferty niespełniające wymagań formalnych zostaną zniszczone komisyjnie w terminie 14 dni od zakończenia naboru.

Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, a także skorzystania z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.ms.gov.pl

Do udziału w naborze zachęcamy osoby niepełnosprawne.

Informacje dodatkowe pod nr. tel. (22) 52 12 378, (22) 52 12 743.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z obsługą prawną

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2,
  • znajomość kompetencji Ministerstwa Sprawiedliwości jako Organu Centralnego w sprawach transgranicznych rodzinnych i alimentacyjnych,
  • znajomość zasad funkcjonowania instytucji międzynarodowych rozpatrujących sprawy transgraniczne rodzinne,
  • znajomość przepisów z zakresu transgranicznego prawa rodzinnego
  • doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, otwartość na zmiany, zorientowanie na osiąganie celów, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, pozytywne podejście do klienta, umiejętność negocjowania, komunikacja, umiejętność współpracy
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Ukończona aplikacja radcowska lub adwokacka,
  • Znajomość innego języka roboczego ONZ lub Rady Europy na poziomie B2.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego),
  • Kopia dokumentu określonego w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695), potwierdzająca znajomość języka angielskiego na poziomie B2. W przypadku składania dyplomu ukończenia Krajowej Szkoły Administracji Publicznej należy złożyć dodatkowo zaświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego wydane przez KSAP, jeśli z treści dyplomu ukończenia KSAP nie wynika, że absolwent Szkoły posiada znajomość tego języka. Kandydatki/kandydaci, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na wymaganym poziomie, zostaną poddani procedurze sprawdzającej,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopia dokumentu określonego w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695), potwierdzająca znajomość innego języka roboczego ONZ lub Rady Europy na poziomie B2. W przypadku składania dyplomu ukończenia Krajowej Szkoły Administracji Publicznej należy złożyć dodatkowo zaświadczenie potwierdzające znajomość wymaganego języka wydane przez KSAP, jeśli z treści dyplomu ukończenia KSAP nie wynika, że absolwent Szkoły posiada znajomość tego języka. Kandydatki/kandydaci, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających znajomość innego języka roboczego ONZ lub Rady Europy na wymaganym poziomie, zostaną poddani procedurze sprawdzającej (fakultatywnie),
  • Dokumenty potwierdzające ukończenie aplikacji radcowskiej lub adwokackiej (fakultatywnie).

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-03-02
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    28/02/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi