Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Miar w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista

ul. Elektoralna 2
00-950 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowywanie i przeprowadzanie czynności kontrolnych w okręgowych urzędach miar i okręgowych urzędach probierczych w zakresie prowadzonej przez nie gospodarki finansowej;
  • Monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych;
  • Przygotowywanie okresowych, cząstkowych informacji niezbędnych do sporządzenia planów kontroli finansowych oraz sporządzanie sprawozdań i okresowych informacji o ich realizacji;
  • Dokonywanie identyfikacji negatywnych zjawisk i tendencji w administracji miar i administracji probierczej w obszarze prowadzonej przez nie gospodarki finansowej;
  • Dokonywanie analizy bieżących i planowych potrzeb sprzętowych, kadrowych oraz finansowych administracji miar i administracji probierczej w zakresie skuteczności i efektywności realizowanych przez nie zadań;
  • Współpra z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz terenową administracją miar i administracją probierczą, jednostkami administracji publicznej w zakresie wymiany informacji o przeprowadzonych kontrolach oraz doskonalenia metodyki sytemu sprawowania nadzoru;
  • Sporządzanie projektów procedur i zarządzeń Prezesa GUM dotyczących przeprowadzania kontroli finansowej w okręgowych urzędach miar i okręgowych urzędach probierczych i projektów zmian do tych uregulowań;
  • Analizowanie powszechnie obowiązujących przepisów dotyczących finansów publicznych.


Warunki pracy

Praca przy komputerze, administracyjno-biurowa.
Charakter pracy wiąże się z możliwością wyjazdu służbowego.
Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu. Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia. W budynku znajduje się winda oraz łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.


Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie
na podstawie dokumentów wymienionych w części "wymagane dokumenty i oświadczenia". W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Przekazanie dokumentów wymienionych w części "kopie innych dokumentów
i oświadczenia" nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
Przypominamy o obowiązku składania dokumentów w języku polskim. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć tłumaczenie tych dokumentów, sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego.

Zachęcamy do składania ofert osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani telefonicznie lub drogą mailową o terminie kolejnego etapu rekrutacji.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 5819069 w godz. 8.00-16.00.

Wzór wymaganych oświadczeń dostępny na stronie www.gum.gov.pl w zakładce „Praca w GUM”.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
finansów publicznych lub księgowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustaw i aktów wykonawczych do ustaw: o finansach publicznych, o rachunkowości, Prawo o miarach, Prawo probiercze, kpa, o kontroli w administracji rządowej, Ordynacja podatkowa, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
  • Znajomość zasad księgowości budżetowej;
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania wypowiedzi w piśmie i mowie;
  • Umiejętność analitycznego myślenia;
  • Kmunikatywność oraz umiejętność pracy w zespole;
  • Umiejętność sprawnego działania w sytuacjach stresowych.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia;
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych;
  • Ukończone szkolenie z zakresu przeprowadzania kontroli przez organy administracji publicznej, budżetu zadaniowego oraz kontroli zarządczej;
  • Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-09-01
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/08/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi