Opis stanowiska pracy


Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw sprawozdawczości i analiz dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie w Wydziale Finansów i Budżetu

Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Weryfikuje i przeprowadza szczegółową analizę merytoryczną oraz formalno-rachunkową sprawozdań: Rb-28 Programy, Rb-28 Programy WPR, Rb-28 UE, Rb-28 UE WPR, Rb-28NW, Rb-28NW Programy, przekazywanych przez państwowe jednostki budżetowe oraz dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie (sprawozdania własne) w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, na podstawie, których sporządza łączne sprawozdania budżetowe dysponenta części 85/10 - województwo łódzkie, celem prawidłowego i terminowego przekazania do Ministerstwa Finansów
  • Weryfikuje i przeprowadza szczegółową analizę merytoryczną oraz formalno-rachunkową sprawozdań: Rb-70 o zatrudnieniu i wynagrodzeniach, Rb-ZN o stanie zobowiązań oraz należności Skarbu Państwa z tytułu wykonywania przez gminy zadań zleconych, przekazywanych przez państwowe jednostki budżetowe oraz gminy województwa łódzkiego na podstawie, których sporządza łączne sprawozdania budżetowe w aplikacji CIS (WPOZ) RADOM i statystyczne dysponenta części 85/10 - województwo łódzkie, celem prawidłowego i terminowego przekazania właściwym adresatom
  • Weryfikuje i przeprowadza szczegółową analizę merytoryczną oraz formalno-rachunkową sprawozdań Rb-BZ1 z wykonania wydatków budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich w układzie zadaniowym przekazywanych przez państwowe jednostki budżetowe oraz dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie (sprawozdanie własne) w aplikacji TrezorBZ. Wprowadza dane ze sprawozdań Rb-BZ1 do systemu finansowo-księgowego FK SPRAW. Koreluje dane zawarte w aplikacji TrezorBZ z danymi z systemu FK SPRAW, w celu prawidłowego sporządzenia łącznych sprawozdań Rb-BZ1
  • Koordynuje działania nad sporządzaniem poszczególnych zbiorczych informacji z wykonania budżetu Wojewody Łódzkiego w układzie klasyfikacji budżetowej oraz sporządza łączne informacje, wykonując jednocześnie dyspozycje Wojewody Łódzkiego, w zakresie poleceń wydanych przy informacji z wykonania budżetu w układzie klasyfikacji budżetowej, w ramach sprawowanego nadzoru i kontroli nad całością gospodarki, w celu podjęcia działań zmierzających do prawidłowego wykonania budżetu dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie
  • Tworzy zbiorcze bazy danych i analizy finansowe, które interpretuje pod względem prawidłowości ujętych danych w informacjach i sprawozdaniach sporządzanych przez państwowe jednostki budżetowe, dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie, Wydziały ŁUW oraz gminy województwa łódzkiego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz inne analizy i zestawienia niezbędne do prowadzenia przez Kierownika Oddziału bieżącego monitoringu prawidłowości realizacji budżetu dysponenta części 85/10 - województwo łódzkie
  • Weryfikuje i dokonuje rozliczeń środków pozyskanych z rezerw celowych budżetu państwa i budżetu środków europejskich dla programów i projektów realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz dotacji przyznanych w danym roku budżetowym w ramach ustawy budżetowej, rezerwy Wojewody Łódzkiego, decyzjami Ministra Rozwoju i Finansów w części 83 – Rezerwy celowe oraz 81 – Rezerwa ogólna, przekazywanych przez państwowe jednostki budżetowe oraz Wydziały ŁUW, na podstawie, których sporządza łączne informacje, w celu sprawowania nadzoru i kontroli przez dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie
  • Przygotowuje dokumenty, zestawienia tabelaryczne oraz pisemne wyjaśnienia dotyczące zagadnień sprawozdawczych dla inspektorów Najwyższej Izby Kontroli Delegatura w Łodzi przeprowadzających kontrolę realizacji budżetu Wojewody Łódzkiego, w celu uwzględnienia ich przy opracowywaniu protokołu pokontrolnego NIK
  • Przygotowywanie projektów korespondencji w zakresie sprawozdawczości budżetowej oraz statystycznej oraz realizacji budżetu w układzie klasyfikacji budżetowej


Warunki pracy

czynniki uciążliwe: nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), zagrożenie korupcją, kontakty zewnętrzne - kilka razy dziennie (telefoniczne kontakty ze skarbnikami gmin województwa łódzkiego w celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących przedłożonych sprawozdań i informacji oraz wyjaśnienia zaistniałych nieprawidłowości i problemów,
kilka razy w tygodniu telefoniczne kontakty ze skarbnikami jednostek samorządu terytorialnego w celu wyjaśnienia zaistniałych nieprawidłowości i problemów. Wymagana jest umiejętność konsultacji kwestii drażliwych, kilka razy w miesiącu (telefoniczne kontakty z pracownikami i kierownikami Oddziałów Urzędów Wojewódzkich polegające na współpracy i wymianie doświadczeń), kilka razy w roku (telefoniczne kontakty z pracownikami Ministerstwa Finansów w zakresie zadań realizowanych. Wymagana jest umiejętność argumentowania oraz przekazywania informacji w sposób jasny i precyzyjny), kontakty z inspektorami Najwyższej Izby Kontroli w celu udzielenia informacji z zakresu prowadzonej kontroli.
Istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest pod adresem: http://www.lodzkie.eu/page/86,praca-w-urzedzie.html
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze:2 600,00 zł- 3 000,00 zł
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2018 r., poz.1559).
Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy- po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia. Prosimy o podawanie adresów e-mailowych (informacja o dalszych etapach może być przesłana w formie elektronicznej).
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty ogłoszenia naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 664-16-60 lub 42 664-16-52


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

6 miesięcy doświadczenia zawodowego
praca/staż w administracji

pozostałe wymagania niezbędne:

  • umiejętność analitycznego myślenia
  • szybkiego reagowania na czynniki ryzyka
  • korzystanie z przepisów prawnych
  • formułowanie wniosków
  • biegła znajomość obsługi komputera (Internet, pakiet biurowy, system kontroli prawnej)
  • znajomość ustawy o finansach publicznych, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej oraz klasyfikacji budżetowej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • podyplomowe studia w zakresie programów UE
  • przeszkolenie: kurs rachunkowości budżetowej
  • znajomość aktów wykonawczych do ustawy o finansach publicznych oraz znajomość ustawy o rachunkowości i o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych doświadczenie w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych
  • doświadczenie w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-02-01
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Łódzki Urząd Wojewódzki 
    Punkt Obsługi Klienta bud.C 
    90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104 
    z dopiskiem Oferta pracy nr 41334

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    22/01/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi