Opis stanowiska pracy


Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista

Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • weryfikacja i przeprowadzanie szczegółowej analizy merytorycznej oraz formalno-rachunkowej sprawozdań Rb-50 o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywanych przez gminy województwa łódzkiego z wykorzystaniem systemu Besti@ w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, na podstawie których przygotowywane są zestawienia niezbędne do sporządzenia łącznych sprawozdań budżetowych dysponenta części 85/10 - województwo łódzkie
  • weryfikacja i poddawanie szczegółowej analizie merytorycznej i formalno-rachunkowej sprawozdań finansowych składających się z bilansu, rachunku zysków i strat wg wariantu porównawczego, zestawienia zmian w funduszu przekazywanych przez państwowe jednostki budżetowe oraz dysponenta części 85/10 - województwo łódzkie (sprawozdania własne) w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, celem poprawnego sporządzenia łącznego sprawozdania finansowego z odpowiednim wyłączeniem wzajemnych rozliczeń i terminowego przekazania do Ministerstwa Finansów
  • weryfikacja i przeprowadzanie szczegółowej analizy formalno-rachunkowej informacji z wykonania budżetu Wojewody Łódzkiego w układzie klasyfikacji budżetowej, przekazywanych przez Wydziały ŁUW oraz państwowe jednostki budżetowe, w celu sprawowania nadzoru i kontroli przez dysponenta części 85/10 - województwo łódzkie
  • tworzenie zbiorczych baz danych i analiz finansowych, interpretacja pod względem prawidłowości ujętych danych w informacjach i sprawozdaniach sporządzanych przez państwowe jednostki budżetowe, dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie, Wydziały ŁUW oraz gminy województwa łódzkiego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz innych analiz i zestawień niezbędnych do prowadzenia przez Kierownika Oddziału bieżącego monitoringu prawidłowości realizacji dysponenta części 85/10-województwo łódzkie
  • sporządzanie zbiorczej informacji z wykonania budżetu Wojewody Łódzkiego w układzie klasyfikacji budżetowej w zakresie wydziałów ŁUW, dysponenta części oraz państwowych jednostek budżetowych
  • przygotowywanie projektów korespondencji w zakresie sprawozdawczości budżetowej, statystycznej i finansowej oraz realizacja budżetu w układzie klasyfikacji budżetowej


Warunki pracy

czynniki uciążliwe: nietypowe godziny pracy, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (państwowe jednostki budżetowe, gminy województwa łódzkiego), kontakty zewnętrzne - kilka razy dziennie (telefoniczne kontakty ze skarbnikami gmin województwa łódzkiego oraz głównymi księgowymi jednostek budżetowych, w celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących przedłożonych sprawozdań i informacji oraz wyjaśnień zaistniałych nieprawidłowości i problemów), kilka razy w miesiącu (telefoniczne kontakty z pracownikami i kierownikami Oddziałów Urzędów Wojewódzkich polegające na współpracy i wymianie doświadczeń), kilka razy w roku (telefoniczne kontakty z pracownikami Ministerstwa Finansów w zakresie zadań realizowanych), istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Proponowane wynagrodzenie brutto: 2.600,00 zł
Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest pod adresem: http://www.lodzkie.eu/page/86,praca-w-urzedzie.html
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2017, poz.1889, ze zm. )
Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu. Oświadczenia oraz list motywacyjny należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą. W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy- po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia - telefonicznie, drogą elektroniczną lub pocztową.
Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP ŁUW oraz w siedzibie Urzędu.
Informujemy, iż na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych każdy kandydat ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania (Dz.U. z 2016 r. poz. 922)
Siedziba administratora danych:
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź.
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 6 miesięcy od daty ogłoszenia naboru.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
doświadczenia w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych lub staż odbyty w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • umiejętność analitycznego myślenia
  • szybkiego reagowania na czynniki ryzyka
  • korzystanie z przepisów prawnych
  • formułowanie wniosków
  • biegła znajomość obsługi komputera (Internet, pakiet Microsoft Office – głównie Excel oraz Word), znajomość systemu informacji prawnej LEX lub innego elektronicznego publikatora aktów prawnych
  • znajomość ustawy o finansach publicznych, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej oraz klasyfikacji budżetowej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość aktów wykonawczych do ustawy o finansach publicznych oraz znajomość ustawy o rachunkowości i o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych
  • kurs rachunkowości budżetowej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-03-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    30/03/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi