Dziękujemy za korzystanie z infoPraca. Data wydruku 25/11/2017.

Opis stanowiska pracy


Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu

Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy księgowy

ul. Dąbrowskiego 2, 47 - 400 Racibórz

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sprawdzanie pod kątem rachunkowym i wprowadzanie na listy płac poprzez system ft-płace ryczałtów dla przewodników psów służbowych, równoważników pieniężnych w zamian za wyżywienie w naturze dla funkcjonariuszy;
  • Prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, materiałów i innych składników majątku Sekcji w oparciu o Zintegrowany System Informatyczny FORTECH oraz o system wspomagający zarządzanie finansami publicznymi (Plan Rzeczowo- Finansowy), w celu właściwej gospodarki mieniem Sekcji;
  • Prowadzenie ewidencji materiałowej sprzętu żywnościowego, wody mineralnej, druków, formularzy, map oraz materiałów pomocniczych i środków trwałych. Wystawianie dokumentów przychodowo-rozchodowych w celu właściwego obiegu dokumentów i gospodarowania mieniem;
  • Sprawdzanie pod kątem rachunkowym i zgodności z umowami rachunków za wyżywienie cudzoziemców i zatrzymanych, w celu racjonalnego gospodarowania przydzielonymi środkami finansowymi;
  • Przypisywanie wydatków do poszczególnych podzadań i działań z wykorzystaniem zatwierdzonych przez Komendanta Oddziału kluczy podziałowych lub poprzez przypisywanie wydatku bezpośrednio do wskazanego działania budżetu zadaniowego, w celu zapewnienia właściwego wykorzystania przydzielonych środków;
  • Sporządzanie kwartalnych meldunków o realizacji przedsięwzięć działu żywnościowego, analiz ekonomicznych, korekt planu finansowego w grupie 5 oraz meldunków do organu nadrzędnego w celu wykazania stopnia realizacji przydzielonych środków finansowych i wykorzystania limitów;
  • Prowadzenie ewidencji planu finansowego, wydatków budżetowych oraz wydatków dokonywanych ze środków pochodzących z funduszu celowego- Fundusz Wsparcia SG w układzie zadaniowym oraz prowadzenie monitoringu stopnia realizacji wydatków zrealizowanych w ramach otrzymanych planów i limitów finansowych, w celu rozliczenia przydzielonych środków w planie finansowym


Warunki pracy

warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno – biurowa, praca w godzinach od 7.30 do 15.30, praca przed monitorem, wymuszona pozycja ciała;
miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe;
możliwość poruszania się po budynku: brak wind, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Tylko kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Proponowane wynagrodzenie brutto: minimum 2003,13 zł.
Mile widziana osoba o orzeczonym stopniu niepełnosprawności.
Oświadczenia wskazane w „wymaganych dokumentach i oświadczeniach” należy uwiarygodnić własnoręcznym podpisem.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (32) 414-41-39.

Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

6 miesięcy doświadczenia zawodowego
z zakresu księgowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • podstawowa znajomość ustawy o Straży Granicznej;
  • podstawowa znajomość przepisów o rachunkowości;
  • umiejętność obsługi pakietu biurowego (edytor tekstu i arkusz kalkulacyjny);
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych, analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów, pracy w zespole
  • komunikatywność, odpowiedzialność i samodzielność
  • posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE”.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie z zakresu księgowości i obsługi pakietu biurowego (edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "POUFNE" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2010, Nr 182, poz. 1228 ze zm.).
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie świadectw pracy;
  • kopie zaświadczeń o ukończeniu kursów uzupełniających

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-01-20
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

    Informacje dodatkowe

    Ostatnia aktualizacja:
    19/01/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Księgowość / Audyt
    do góry