Opis stanowiska pracy


Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy księgowy do spraw finansów w Sekcji Finansów KM PSP w Katowicach

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
ul. Wojewódzka 11
40-026 Katowice


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przyjmowanie, ewidencjonowanie zgodne z klasyfikacją budżetową dokumentów księgowych i faktur, prawidłowe i terminowe rozliczanie rozrachunków;
  • Opracowywanie materiałów do sprawozdań i bilansów;
  • Terminowe i prawidłowe dokonywanie poleceń przelewów zobowiązań wobec strażaków, pracowników i kontrahentów;
  • Ewidencjonowanie przychodów i rozchodów majątku;
  • Prowadzenie kasy Komendy – rozliczanie operacji gotówkowych, pobieranie środków pieniężnych z rachunku bankowego, bieżące sporządzanie raportów kasowych;
  • Prowadzenie analityki wydatków i kosztów
  • W sytuacji nieobecności w pracy pracownika Sekcji finansów realizującego zadania w zakresie naliczania wynagrodzeń i innych należności strażaków i pracowników, rozliczania składek ZUS i podatków z US, sporządzania deklaracji ZUS oraz informacji podatkowych PIT - realizacja bieżących zadań;


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Praca w zespole wymagająca przestrzegania określonych przepisami terminów w realizacji powierzonych zadań.
2. praca pod presją czasu wymagająca bardzo dobrej organizacji na stanowisku pracy.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
1. Praca przy komputerze powyżej 4h dziennie.
2. Czynniki utrudniające pracę: nierównomierne natężenie obowiązków służbowych.
3. Narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka,
4. Budynek nie jest dostosowany do pracy osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – bariery architektoniczne tj. brak podjazdu, brak windy, małe toalety, praca w biurze znajdującym się na piętrze.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Oferty złożone po terminie, niekompletne, uchybiające wymogom formalnym nie będą rozpatrywane. Weryfikacji dokumentów oraz oceny przydatności kwalifikacji, dokonuje Komisja ds. naboru powołana przez Komendanta Miejskiego PSP w Katowicach. Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie spotkania związanego z naborem do 7 dni od dnia zakończenia przyjmowania ofert poprzez stronę internetową www.strazpozarna.katowice.pl zakładce służba i praca.
Wyniki postępowania kwalifikacyjnego podane będą do publicznej wiadomości poprzez BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz BIP KM PSP w Katowicach i stronę www.strazpozarna.katowice.pl.
Proces naboru składa się z 3 etapów:
etap I – analiza dokumentów pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu,
Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do etapu II naboru.
etap II – sprawdzian wiedzy,
etap III – rozmowa kwalifikacyjna.
Zasady naboru i kryteria uczestnictwa w kolejnych etapach naboru zostaną ogłoszone na stronie internetowej www.strazpozarna.katowice.pl zakładce służba i praca.
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie poprzez stronę internetową www.strazpozarna.katowice.pl w zakładce służba i praca.
Dokumenty kandydatów ujętych w protokole naboru przechowuje się przez okres 3 miesięcy od zakończenia procedury naboru zaś dokumenty pozostałych kandydatów przez okres 14 dni. Oferty kandydatów niewyłonionych możliwe są do osobistego odebrania w ciągu 14 dni od dnia opublikowania wyniku naboru. Po upływie ww. terminów, dokumenty są komisyjnie niszczone.
Dodatkowe informacje: przewidywane wynagrodzenie ok. 2.600,00 zł brutto.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie ekonomiczne, profilowane w kierunku: rachunkowość

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych z prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • spełnienie wymagań zawartych w art. 4 ustawy z dnia 21.11.2008r. o służbie cywilnej;
  • znajomość ustawy o finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych;
  • znajomość ustawy o rachunkowości;
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej;
  • znajomość ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych;
  • znajomość ordynacji podatkowej;
  • znajomość ustawy o PSP;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość obsługi programów: Płatnik, Progman, Krakfin, Budżet RB. Fortech, EZD


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-06-08
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Wojewódzka 11
    40-026 Katowice

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/05/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi