Opis stanowiska pracy


Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw ochrony gatunkowej oraz rezerwatów przyrody w Wydziale do spraw Szkód w Środowisku i Ochrony Przyrody, Departament Orzecznictwa Administracyjnego

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • analizowanie wniosków i przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w II instancji (dot. zażaleń na postanowienia i odwołań od decyzji) w zakresie ochrony gatunkowej zwierząt, roślin i grzybów, zadrzewień, rezerwatów przyrody oraz ogrodów botanicznych i zoologicznych, w celu realizacji ustawowych obowiązków Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w tym w zakresie inwestycji współfinansowanych ze środków unijnych
  • uczestnictwo w pracach legislacyjnych w zakresie spraw będących w kompetencjach Departamentu, jak również opiniowanie dokumentów związanych z ochroną przyrody oraz analizowanie przepisów prawa międzynarodowego i wspólnotowego pod kątem wynikających z nich obowiązków dla Polski, w celu przygotowywania projektów działań Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w tym zakresie (np. aktów prawnych) oraz uczestnictwo w ich wdrażaniu
  • przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, udzielanie informacji i konsultacji organom samorządowym, placówkom naukowym, osobom fizycznym, organizacjom społecznym oraz przedstawicielom mediów (za pośrednictwem rzecznika prasowego), w celu wyjaśnienia stosowania przepisów z zakresu ochrony przyrody, w tym kwestii wynikających z rozstrzygnięć administracyjnych dot. ochrony gatunkowej zwierząt, roślin i grzybów oraz rezerwatów przyrody. Udzielanie informacji organom ścigania oraz wymiaru sprawiedliwości w zakresie wydanych decyzji, postanowień, interpretacji przepisów prawa w zakresie ochrony przyrody
  • przygotowywanie odpowiedzi na skargi sądów administracyjnych
  • przygotowywanie rozstrzygnięć administracyjnych w trybach nadzwyczajnych


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych.

Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy i łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: http://bip.gdos.gov.pl (Praca/Wzory oświadczeń). Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.

Umowa na zastępstwo.

Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę stempla pocztowego lub termin złożenia w kancelarii GDOŚ (pokój 472).

Planowane techniki i metody naboru:

Etap I - weryfikacja formalna nadesłanych ofert,

Etap II – pisemny sprawdzian wiedzy (w przypadku, gdy mniej niż 10 kandydatów spełni wymogi formalne, możliwe jest odstąpienie od przeprowadzenia tego etapu),

Etap III - rozmowa kwalifikacyjna.

Dokumenty w języku obcym, szczególnie dotyczące doświadczenia zawodowego należy dostarczyć przetłumaczone na język polski.

W przypadku przeprowadzenia Etapu II minimum kwalifikującym do udziału w III etapie naboru jest uzyskanie przez kandydata co najmniej 60% możliwych do zdobycia w sprawdzianie pisemnym punktów (lub z poszczególnych jego części tematycznych) oraz jednocześnie uzyskanie jednego z sześciu najlepszych wyników.

Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska swoim pracownikom oferuje m.in.: ruchomy czas pracy, prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie do karty FitProfit, grupowe ubezpieczenie na życie PZU, możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych w ramach szkoleń, konferencji czy studiów podyplomowych.

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w naborze osoby niepełnosprawne.

Prosimy o podawanie nr telefonu oraz adresu e-mail, gdyż informacja o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji zostanie przekazana kandydatom spełniającym wymogi formalne telefonicznie lub drogą elektroniczną. Prosimy o sprawdzanie skrzynki e-mail.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 369 21 62.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w dziedzinie nauk przyrodniczych, w zakresie dziedzin nauk rolniczych i leśnych, lub wyższe i studia podyplomowe w w/w zakresie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość prawa krajowego i międzynarodowego z zakresu ochrony przyrody, w szczególności ochrony gatunkowej, zadrzewień i rezerwatów przyrody
  • znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość biologii roślin, zwierząt i grzybów oraz problemów występujących w ochronie gatunkowej i obszarowej
  • wiedza ogólna z zakresu merytorycznych problemów ochrony przyrody i ochrony środowiska
  • ogólna wiedza z zakresu ekologii ekosystemów
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • umiejętność planowania i dobrej organizacji pracy własnej
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność skutecznego komunikowania się
  • umiejętność obsługi komputera (MS Office, poczta elektroniczna)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie w zakresie przepisów prawa materialnego, ustrojowego i procesowego administracyjnego oraz prawa ochrony środowiska
  • znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • znajomość przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • znajomość przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko
  • znajomość przepisów prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
  • znajomość przepisów ustawy o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie
  • znajomość przepisów ustawy Prawo łowieckie wraz z aktami wykonawczymi
  • znajomość przepisów ustawy Prawo wodne
  • znajomość przepisów ustawy o lasach
  • znajomość przepisów ustawy o ochronie zwierząt
  • znajomość przepisów Konwencji Waszyngtońskiej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia z przepisów prawa materialnego, ustrojowego i procesowego administracyjnego oraz prawa ochrony środowiska

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-05-27
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/05/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi