Opis stanowiska pracy
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w SanokuKomendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy inspektor do spraw finansowych Sekcja Finansów Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w SanokuKomenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
ul. Wincentego Witosa 60
38-500 Sanok
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Naliczanie uposażeń oraz innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszy, wynagrodzeń pracowników przy wykorzystaniu specjalistycznego programu płacowego
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, przygotowanie rocznych informacji podatkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Rozliczanie zwolnień lekarskich funkcjonariuszy i pracowników, przygotowanie zaświadczeń ZUS Z-3 w celu naliczenia zasiłków chorobowych
- Sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS ERP-7)
- Obsługa programu „Płatnik”, w tym: sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych, deklaracji rozliczeniowych, rocznych informacji dla osoby ubezpieczonej
- Sprawdzanie faktur (rachunków) pod względem formalno – rachunkowym oraz przygotowanie dokumentów do zatwierdzenia
- Prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, płatności wobec kontrahentów oraz rozliczeń z ZUS i US
- Prowadzenie rozliczeń związanych z umowami cywilnoprawnymi oraz rozliczanie należności za podróże służbowe
- Udział w przebiegu inwentaryzacji majątku Komendy Powiatowej
- Archiwizacja dokumentacji księgowej budżetu
- Prowadzenie spraw związanych z archiwum zakładowym podczas nieobecności pracownika, któremu są powierzone te czynności
- Zastępstwo podczas nieobecności Głównego Księgowego
- Obsługa kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendy Powiatowej PSP podczas nieobecności pracownika, któremu powierzono te czynności
- Wykonywanie innych czynności wynikających z wytycznych Komendanta Głównego, Komendanta Wojewódzkiego oraz inne czynności zlecone przez Komendanta Powiatowego
Warunki pracy- stanowisko pracy wyposażone w komputer i inne urządzenia biurowe (wyposażone i dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych),
- oświetlenie sztuczne i naturalne,
- brak podjazdów dla osób niepełnosprawnych,
- brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- brak wind (stanowisko pracy na II piętrze budynku)
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nabór na stanowisko Starszy inspektor w KSC w tutejszej komendzie będzie przeprowadzony w następujących etapach:
1. Wstępna ocena ofert oraz ustalenie listy kandydatów spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze od 22 do 23 września 2020 r. Tylko osoby spełniające wymogi przechodzą do dalszych etapów naboru. Ogłoszenie wyników I etapu w dniu 24 września 2020 r.
2. Test sprawdzający wiedzę merytoryczną z zakresu prawa, administracji, znajomości ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, o służbie cywilnej, ochronie danych osobowych, ustawy o rachunkowości i o finansach publicznych w formie pisemnej. Test składa się z 30 pytań punktowanych 1 pkt za odpowiedź prawidłową i 0 pkt za odpowiedź błędną. Do dalszych etapów naboru przechodzą osoby, które uzyskały min. 20 pkt z testu. Test odbędzie się w dniu 29 września 2020 r.
3. Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej w dniu 2 października 2020 r.
4. Po trzech etapach komisja wyłania pięć najlepszych kandydatur, które zostają przedstawione Komendantowi.
5. Wybór kandydata spośród przedstawionych kandydatur. Ogłoszenie wyników naboru w dniu 6 października 2020 r.
Wyniki naboru ogłoszone zostaną na tablicy ogłoszeń w budynku Komendy Powiatowej PSP w Sanoku, na stronie internetowej KP PSP w Sanoku (www.straz.sanok.pl) oraz na stronie Urzędu Służby Cywilnej (www.dsc.kprm.gov.pl).
W związku z trwającą sytuacją epidemiczną terminy mogą ulec zmianie. Kandydaci w takim przypadku zostaną powiadomieni telefonicznie.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 13 4658900
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe ekonomiczne lub wyższe i ukończone studia podyplomowe o profilu ekonomicznym
doświadczenie zawodowe/staż pracydoświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość przepisów (prawa pracy, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych i rachunkowości) w zakresie realizowanych zadań
- znajomość obsługi programów edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, poczta elektroniczna, korzystanie z internetu
- nieposzlakowana opinia
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- znajomość i umiejętność zastosowania w praktyce przepisów ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości
- praktyczna znajomość zagadnień księgowych
- znajomość przepisów związanych z działalnością jednostek budżetowych
- znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- znajomość programów finansowo – księgowych
- prawo jazdy kategorii B
- rzetelność, sumienność, zdyscyplinowanie, skrupulatność, cierpliwość, umiejętność pracy w zespole
- umiejętność analitycznego myślenia
- znajomość obsługi urządzeń biurowych
- komunikatywność, dokładność, odpowiedzialność i umiejętność pracy w szybkim tempie, spostrzegawczość, dobra pamięć i zdolność do logicznego rozumowania
- praca wymaga samodzielności myślenia i przetwarzania złożonych lub różnorodnych informacji przy jednoczesnym znacznym obciążeniu pamięci oraz dużej koncentracji przez większość dnia pracy
- znajomość zasad redagowania pism urzędowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- kserokopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych i dodatkowych
- kserokopie świadectw pracy z ewentualnych poprzednich miejsc zatrudnienia
- zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia (braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku starszy inspektor)
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- klauzula informacyjna RODO
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2020-09-21
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku