Opis stanowiska pracy


Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu

Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw ds. naliczania uposażeń funkcjonariuszy w Sekcji Rachuby i Płac w Pionie Głównego Księgowego

Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządzanie list uposażeń oraz list dodatkowych należności funkcjonariuszy na podstawie otrzymanych rozkazów personalnych, decyzji administracyjnych, wniosków bądź innych dokumentów w celu dokonania wypłaty przysługującego funkcjonariuszom uposażenia lub wypłaty innych dodatkowych należności pieniężnych. Dokonywanie sprawdzenia prawidłowości danych zawartych w otrzymanych dokumentach z danymi wprowadzonymi w programie płacowym i weryfikacja prawidłowości kwot wykazanych środków na listach uposażeń oraz listach dodatkowych należności funkcjonariuszy.
  • Wprowadzanie na listach uposażeń przerw z tytułu nieobecności w służbie funkcjonariuszy związanych z przebywaniem na zwolnieniach lekarskich na podstawie otrzymanych e-zwolnień na Portalu PUE ZUS dla płatnika składek, lub innych dokumentów potwierdzających usprawiedliwioną nieobecność w służbie. Sprawdzanie prawidłowości dokonanego w programie płacowym potrącenia z uposażenia za czas niezdolności w służbie oraz weryfikacja prawidłowości zastosowania poprawnych kodów przerw z tytułu nieobecności w służbie.
  • Sporządzanie zestawienia o wysokości środków pieniężnych potrąconych z uposażenia funkcjonariuszy za czas ich przebywania na zwolnieniu lekarskim w celu przekazania stosownej informacji właściwym kierownikom poszczególnych komórek organizacyjnych. Wykazane w zestawieniu kwoty potrąceń zostaną rozdysponowane na nagrody dla funkcjonariuszy pełniących służbę w zastępstwie osób nieobecnych w służbie w związku z przebywaniem na zwolnieniu lekarskim.
  • Dokonywanie wszelkich potrąceń z uposażenia na podstawie tytułów wykonawczych otrzymanych od Komorników Sądowych, Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub innych uprawnionych osób bądź organów egzekucyjnych oraz prowadzenie korespondencji w tym zakresie. Sporządzanie stosownych informacji w zakresie podania wysokości osiąganych uposażeń wraz z dodatkowymi należnościami otrzymanymi w konkretnych okresach z rozbiciem na poszczególne miesiące. Zaświadczenia o wysokości pobranych uposażeń mają na celu spełnienie wymogów ustawowych w zakresie udzielania kompletnej informacji w toczących się sprawach egzekucyjnych.
  • Sprawdzanie prawidłowości naliczania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz zryczałtowanego podatku dochodowego oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne na listach uposażeń i listach dodatkowych należności funkcjonariuszy.
  • Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wysokości otrzymanych zarobków, wysokości przychodów, dochodów lub innego rodzaju wypłaconych należności na prośbę funkcjonariuszy. Powyższe dane stanowią niejednokrotnie podstawę do udzielenia długoterminowych kredytów hipotecznych, czy też pożyczek bankowych.
  • Tworzenie na prośbę przełożonych różnego rodzaju zestawienia z programu płacowego dotyczącego funduszu płac funkcjonariuszy do wykorzystania w celach sprawozdawczych lub sporządzenia planów wydatków lub informacji o przewidywanym wykorzystaniu środków finansowych na dany rok budżetowy.
  • Przekazywanie archiwiście wytworzonych list uposażeń, list wypłat dodatkowych należności oraz dokumentów źródłowych służących do wypłaty ww. należności w celu dokonania archiwizacji.
  • INNE INFORMACJE DOTYCZĄCE STANOWISKA: Stanowisko utworzone w celu naliczania uposażeń funkcjonariuszy i innych należności pieniężnych i dokonywania ich wypłaty na listach uposażeń. Stanowisko wymaga dużej samodzielności, dokładności i umiejętności zorganizowania własnego czasu pracy. Realizacja dokonania wypłaty uposażenia i innych należności wymaga przestrzegania ściśle określonych terminów i wykonana na najwyższym poziomie fachowości z uwzględnieniem aktualnych przepisów prawnych. Niejednokrotnie są to zadania o dużym stopniu skomplikowania i niejednoznaczności z uwagi na różnorodność rodzajów należności i dużej ilości wytworzonych dokumentów. Wykonywanie zadań i czynności związanych z naliczaniem uposażeń wymagają dużych umiejętności i samodyscypliny, a techniczna obsługa jest wykonywana w programie płacowym. Do poprawnego wykonywania podstawowych obowiązków wymagane jest duże doświadczenie oraz wiedza merytoryczna, która pozwala prawidłowo realizować naliczanie i wypłatę uposażeń oraz dokonywać potrącenia na podstawie otrzymanych elektronicznie e-zwolnień lekarskich udostępnionych na Portalu PUE ZUS. Stanowisko obarczone jest koniecznością posiadania wiedzy i doświadczenia z zakresu przepisów prawnych dot. ubezpieczeń zdrowotnych oraz o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów dot. zryczałtowanego podatku.


Warunki pracy

Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie Komendy BiOSG. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera (również powyżej 4 godzin na dobę, przy oświetleniu naturalnym i sztucznym). Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Praca w systemie jednozmianowym. Brak podległych pracowników. Kontakty zewnętrzne: nie występują.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na IV piętrze w budynku wielokondygnacyjnym na terenie kompleksu koszarowego Komendy Bieszczadzkiego Oddziału SG w Przemyślu, ul. Mickiewicza 34. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Budynek dostosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na zewnątrz budynku znajdują się miejsca parkingowe.
CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ: praca pod presją czasu.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
1. Pracownikom oferujemy:
• wynagrodzenie zasadnicze na powyższym stanowisku około 3 222,38 zł brutto plus ewentualnie dodatek za wysługę lat zgodnie z indywidualnym stażem pracy - powyżej 5 lat (od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy),
• „trzynaste” wynagrodzenie,
• możliwość rozwoju i współpracy ze specjalistami.
2. Oferty niekompletne lub otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data przyjęcia oferty w Urzędzie lub data stempla pocztowego).
3. Uzupełnianie ofert jest możliwe poprzez Urząd Pocztowy lub Kancelarię Jawną w terminie do dnia 31.10.2019 r.
4. Dokumenty potwierdzające spełnianie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia to m.in. kopia świadectwa/dyplomu ukończenia szkoły. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy to np. kopie świadectw pracy lub zaświadczeń lub innych dokumentów, które potwierdzą wymagane niezbędne doświadczenie - RODZAJ i DŁUGOŚĆ (CZAS, OKRES).
5. W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres do korespondencji, adres e-mail, nr telefonu.
6. Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem poczty o kolejnym etapie postępowania kwalifikacyjnego.
7. Brak kontaktu jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata do dalszych etapów selekcji.
8. Aplikacje osób niezakwalifikowanych do dalszych etapów naboru zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu naboru.
9. Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania zawarte w niniejszym ogłoszeniu. W PRZYPADKU SKŁADANIA OFERT PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE PROSZĘ O DOŁĄCZENIE DO APLIKACJI KOPII DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ. JEŻELI PODANE DANE BĘDĄ OBEJMOWAŁY SZCZEGÓLNE KATEGORIE DANYCH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 9 UST. 1 RODO, KONIECZNA BĘDZIE WYRAŹNA ZGODA NA ICH PRZETWARZANIE, KTÓRA MOŻE ZOSTAĆ ODWOŁANA W DOWOLNYM CZASIE.
10. Prosimy o kompletne kserokopie dokumentów.
11. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi naboru na stanowiska cywilne, które są dostępne na stronie BiOSG w zakładce: " PRACA W BiOSG" pod adresem: http://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/praca-w-biosg/pracownicy-cywilni
12. Prosimy o korzystanie ze wzoru oświadczenia obowiązującego przy naborze do pracy, który jest również dostępny na stronie BIP BiOSG, w zakładce "Wolne stanowiska w Służbie Cywilnej" pod adresem: http://www.bip.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/s02/wolne-stanowiska-w-slu
13. UWAGA! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części: Dokumenty i oświadczenia niezbędne. W związku z tym podkreślamy, że kompletne oferty to takie, które zawierają wszystkie wymagane i uwiarygodnione własnoręcznym podpisem dokumenty i oświadczenia. Za aplikację uwiarygodnioną własnoręcznym podpisem uważa się taką aplikację, w której list motywacyjny oraz wszystkie oświadczenia są opatrzone przez kandydatkę/kandydata DATĄ I WŁASNORĘCZNYM PODPISEM. Ponadto, w liście motywacyjnym należy wskazać stanowisko (dokładna nazwa stanowiska oraz ewentualnie nr ogłoszenia), o które kandydat/kandydatka się ubiega. DOKUMENTACJĘ NALEŻY SKŁADAĆ W JĘZYKU POLSKIM, W INNYM PRZYPADKU WYMAGANE JEST DOŁĄCZENIE SPORZĄDZONEGO TŁUMACZENIA DOKUMENTÓW Z JĘZYKA OBCEGO NA JĘZYK POLSKI PRZEZ UPRAWNIONEGO TŁUMACZA PRZYSIĘGŁEGO.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 16 673 2254, 16 673 2875.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
doświadczenia w obszarze naliczania płac

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów prawnych: ustawa o Straży Granicznej, wszelkie rozporządzenia wykonawcze w zakresie obszaru naliczania uposażeń funkcjonariuszy, ustawa o świadczeniach zdrowotnych, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych i zryczałtowanym podatku dochodowym,
  • Umiejętność stosowania przepisów prawnych w praktyce,
  • Umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • samodzielność, sumienność i rzetelność przy realizacji powierzonych zadań,
  • komunikatywność i umiejętność pracy w zespole.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się do pracy w Bieszczadzkim Oddziale Straży Granicznej w Przemyślu (dostępna również na stronie internetowej Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-10-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    09/10/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi