Opis stanowiska pracy


Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw obsługi cudzoziemców w zakresie legalizacji pobytu czasowego oraz weryfikowania braków formalnych wniosków w wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców / Oddział do spraw Cudzoziemców


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi postępowania w zakresie udzielania zezwoleń na pobyt czasowy, jak również proponuje i przygotowuje projekty decyzji w tych sprawach,
  • wprowadza dane do krajowego Systemu Informatycznego „POBYT”,
  • dokonuje sprawdzeń w SI „POBYT”,
  • weryfikuje legalność pobytu cudzoziemców na terytorium RP,
  • ustala niezbędne informacje dotyczące zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, albo ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego z innymi organami w stosunku do cudzoziemców objętych postępowaniami w sprawach legalizacji pobytu na terytorium RP,
  • prowadzi postepowania w zakresie cofnięcia zezwoleń na pobyt czasowy oraz opracowuje projekty decyzji w tym zakresie,
  • weryfikuje i przyjmuje braki formalne wniosków, pobiera odciski linii papilarnych;
  • umieszcza w Systemie Informacyjnym Schengen informacje o zajęciu dokumentu w przypadku braku jego zwrotu, wynikających z przepisów ustawy o cudzoziemcach;
  • sporządza sprawozdania i statystyki z zakresu prowadzonych spraw i postępowań,


Warunki pracy


  • praca w siedzibie Urzędu

  • narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy

  • warunki architektoniczne budynku Urzędu: winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (m.in. cudzoziemców)

  • kontakty z funkcjonariuszami Straży Granicznej w sprawach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców złożonych wniosków



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów w zakresie kpa;
  • znajomość ustawy o cudzoziemcach oraz aktów z nią powiązanych;
  • znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej;
  • umiejętność stosowania prawa w praktyce; umiejętność analitycznego myślenia; umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych oraz stresowych; komunikatywność; wnikliwość, rzetelność i samodzielność; umiejętność współpracy z innymi pracownikami; dyspozycyjność.
  • znajomość języka: angielskiego lub niemieckiego lub rosyjskiego; poziom: - komunikatywny;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z systemu informatycznego POBYT;
  • Uprawnienia dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej;
  • Znajomość przepisów w zakresie: ustawy o opłacie skarbowej;
  • Znajomość przepisów w zakresie: ustawy o ewidencji ludności;
  • znajomość języka: angielskiego lub niemieckiego lub rosyjskiego; poziom: - komunikatywny


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-04-30
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Opolski Urząd Wojewódzki Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251
    ul. Piastowska 14, 45-082 Opole z dopiskiem "oferta pracy - nr ogłoszenia "

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    17/04/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi