Opis stanowiska pracy


Morski Oddział Straży Granicznej w Gdańsku

Komendant Morskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw BHP w Zespole Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (Służby) w Wydziale Kontroli


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadza kontrolę warunków pracy/służby oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP oraz bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.
  • Bierze udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków w służbie/pracy.
  • Bierze udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego.
  • Prowadzi rejestry, kompletuje dokumentację dotyczącą wypadków przy pracy, chorób zawodowych, wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy/służby.
  • Bierze udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji, doradztwo z zakresu BHP.
  • Organizuje i przeprowadza szkolenia wstępne z zakresu BHP oraz współpracuje przy organizacji szkoleń okresowych.
  • Doradza w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz dobiera najwłaściwsze środki ochrony zbiorowej i indywidualnej.
  • Sporządza okresowe analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, zawierające propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa, budynek III piętrowy bez windy, nieprzystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, oświetlenie dzienne i sztuczne, praca siedząca z wykorzystaniem monitora ekranowego powyżej 4 godzin dziennie, wykonywanie obowiązków związane jest także z podróżami służbowymi.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne”.


W związku z  powyższym, za kompletne oferty uznaje się oferty, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane: list motywacyjny, CV, oraz oświadczenia osoby ubiegającej się o zatrudnienie. Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.


Wynagrodzenie zasadnicze wg mnożnika: 1,714 – tj. 3482,78 zł + dodatek za wysługę lat.


 


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie - technik BHP lub wyższe kierunkowe lub podyplomowe BHP

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w służbie BHP dla osoby posiadającej tytuł technika bezpieczeństwa i higieny pracy

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Szkolenie okresowe dla pracowników służb bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Biegła znajomość przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, kodeksu pracy, znajomość podstawowych zagadnień dot. zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, znajomość metod oceny ryzyka zawodowego, umiejętność argumentowania, ogólna znajomość przepisów z zakresu działalności Straży Granicznej, w tym zagrożeń związanych ze służbą
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa lub zgoda na udział w procedurze uprawniającej do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone"
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa lub zgoda na udział w procedurze uprawniającej do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone"
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-02-04
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    ul. Oliwska 35, 80 - 563 Gdańsk

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    31/01/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi