Opis stanowiska pracy


Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor wojewódzki

Kraków ul. Basztowa 22

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Rozliczanie przepływów finansowych na podstawie wyciągów bankowych i raportów kasowych oraz analizowanie należności Urzędu w zakresie dochodów, w tym: weryfikowanie i ewidencjonowanie dokumentów potwierdzających zaistnienie operacji finansowych i zdarzeń gospodarczych, kontrolowanie dokumentów finansowych w zakresie prawidłowości ich sporządzania, weryfikowanie operacji finansowych na rachunku bankowym dochodów z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej i charakteru przychodów oraz wyjaśnianie nadpłaty i dokonywanie ich zwrotu, terminowe przekazywanie na rachunek właściwego ministerstwa rozliczonych dochodów budżetowych, weryfikowanie stanu funduszu jednostki oraz ustalanie i rozliczanie wyniku finansowego, kontrolowanie i analizowanie należności z tytułu dochodów budżetowych (wpływy oraz odpisy należności), weryfikowanie rozrachunków z odbiorcami oraz kontrolowanie spłat należności przez dłużników, naliczanie odsetek od nieterminowo uiszczanych zaległości, analizowanie i dokonywanie odpisów aktualizujących należności wątpliwych
  • Prowadzenie windykacji należności budżetowych, w tym: kompletowanie i przygotowywanie całości dokumentacji będącej podstawą do uruchomienia procesu windykacji, wysyłanie wezwań do zapłaty i upomnień do dłużników, wystawianie tytułów wykonawczych w stosunku do należności publiczno-prawnych oraz prowadzenie spraw rozliczeń z komornikami prowadzącymi egzekucję administracyjną, przygotowywanie dokumentów w zakresie należności cywilno-prawnych celem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego przez radców prawnych, kompletowanie dokumentów oraz opracowywanie dokumentacji w zakresie wystąpień dłużników o umorzenie, odroczenie lub rozłożenie na raty spłaty należności pieniężnej
  • Sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie wykonania planu dochodów budżetowych oraz o stanie należności dysponenta III stopnia, w tym: analizowanie należności niewymagalne i wymagalne na koniec okresu sprawozdawczego, weryfikowanie danych w układzie planu, należności, zaległości i uzyskanych dochodów jednostki, analizowanie zrealizowanych dochodów w odniesieniu do klasyfikacji budżetowej, charakteru uzyskanych dochodów i niezrealizowanych należności oraz rodzaju dłużników, wprowadzanie danych do systemu TREZOR
  • Weryfikowanie, analizowanie oraz rejestracja w systemie finansowo - księgowym raportów z dokonanych bezgotówkowych transakcji kartą płatniczą oraz transakcji w zakresie pobranych opłat przez uprawnione przez Wojewodę podmioty w zakresie dochodów budżetowych
  • Przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów w zakresie dochodów budżetowych oraz innych składników w drodze, w tym: należności budżetowych oraz przychodów, potwierdzanie sald w formie uzyskania od banków, kontrahentów (odbiorców itp.) potwierdzeń poprawności wykazanych w księgach rachunkowych danych na określony dzień, weryfikowanie sald należności, w tym spornych i wątpliwych


Warunki pracy

Zagrożenie korupcją
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Proponowane wynagrodzenie: 2400 - 2700 zł brutto, dodatek za wysługę lat zgodnie z obowiązującymi zasadami oraz inne składniki wynikające z przepisów szczególnych

Osoby, których oferty nie zawierają wszystkich wymaganych dokumentów nie będą wpisywane na listę kandydatów spełniających wymogi formalno- prawne. Lista osób spełniających wymagania formalno- prawne oraz informacja dotycząca terminu poprzedzających rozmowę kwalifikacyjną ewentualnych testów sprawdzających wiedzę (w przypadku zakwalifikowania się do dalszego etapu więcej niż 10 osób) zostaną opublikowane na stronie BIP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie https://bip.malopolska.pl/muw,m,301543,2018.html oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu. Wzór oświadczeń dostępny jest na stronie BIP Urzędu (pod wyżej wymienionym adresem).
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
Dokumenty wymagane w niniejszym postępowaniu należy składać w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Złożonych ofert nie odsyłamy, a nieodebrane po trzech miesiącach od zakończenia naboru podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje tel. (12) 39 21 443

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o finansach publicznych i przepisach wykonawczych oraz ustawy o rachunkowości (w tym rachunkowości budżetowej)
  • znajomość przepisów z zakresu gospodarki finansowej państwowych jednostek budżetowych
  • znajomość przepisów o służbie cywilnej, ustawy o ochronie danych osobowych oraz wiedza z zakresu administracji publicznej, znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz wybranych działów Kodeksu Cywilnego (związane z windykacją należności)
  • umiejętność korzystania ze specjalistycznych systemów finansowo-księgowych oraz bankowych
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie z zakresu egzekucji i windykacji należności
  • umiejętność pracy w zespole
  • komunikatywność
  • odpowiedzialność, rzetelność
  • umiejętność pracy pod presją czasu
  • umiejętność redagowania pism
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • umiejętność definiowania i rozwiązywania problemów


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-02-19
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/02/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi