Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy informatyk do spraw bezpieczeństwa przetwarzanych informacji w systemach teleinformatycznych w Wydziale Przetwarzania Danych w Departamencie Informatyki

00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • ­Opracowuje propozycje aktualizacji Polityki Bezpieczeństwa Informacji Ministerstwa oraz nowych i zmienianych procedur bezpieczeństwa w zakresie IT, w tym powadzi uzgodnienia z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, użytkownikami końcowymi, z instytucjami i podmiotami zewnętrznymi, dostawcami: oprogramowania, systemów teleinformatycznych i rozwiązań dotyczących cyberbezpieczeństwa.
  • Monitoruje stosowanie wdrożonych procedur w zakresie bezpieczeństwa informatycznego zasobów informacyjnych.
  • ­Nadzoruje i koordynuje procesy analizy ryzyka bezpieczeństwa i ciągłości pracy systemów teleinformatycznych wykorzystywanych w Ministerstwie.
  • ­Realizuje określone w Polityce Bezpieczeństwa Informacji (IT) procedury przypisane do administratora bezpieczeństwa informacji (abi).
  • ­Przygotowuje założenia w zakresie zagadnień szkoleniowych dotyczących cyberbezpieczeństwa oraz obowiązującej w MRiPS Polityki Bezpieczeństwa Informacji.
  • ­Przygotowuje dokumentację przetargową oraz uczestniczy w postępowaniach przetargowych, komisjach przetargowych i odbiorach technicznych w obszarze systemów i narzędzi IT eksploatowanych w centralnym środowisku przetwarzania danych MRiPS, realizowanych w ramach przyznanych środków budżetowych.


Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Nietypowe godziny pracy.

  • Zagrożenie naciskami grup przestępczych.

  • Zagrożenie korupcją.

  • Budynek przy ul. Brackiej 4  jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. W budynku brak jest windy umożliwiającej wjazd osobie na wózku inwalidzkim. W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • ­Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow ,

  • ­Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.

  • Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.

  • ­Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.

  • ­W przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki lub nostryfikacji dyplomu.

  • ­W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

  • ­Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego.

  • Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

  • W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.

  • Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15). 

  • Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze ICT, w tym co najmniej 1 rok przy realizacji zadań związanych z bezpieczeństwem informacji i ochrony danych osobowych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze postępowania sprawdzającego
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
  • znajomość zagadnień z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego
  • znajomość zagadnień, narzędzi i procedur z zakresu bezpieczeństwa sieci i systemów IT
  • znajomość normy PN-ISO 27001
  • znajomość przepisów prawa z zakresu informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • komunikatywność
  • umiejętność analizy i syntezy informacji
  • umiejętność współpracy
  • umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie
    • Kopia aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze postępowania sprawdzającego.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
    Dokumenty należy złożyć do: 2023-02-08
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Nowogrodzka 1/3/5
    00-513 Warszawa

    Aplikację można złożyć:
    • przez Internet za pomocą ePUAP
    • mailowo na adres rekrutacja@mrips.gov.pl
    • osobiście w siedzibie urzędu
    • przesłać pocztą

    z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DI-3
    (o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRiPS)

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/01/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca IT - Hardware / Information Systems

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi