Opis stanowiska pracy


Izba Administracji Skarbowej w Katowicach

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy ekspert skarbowy

Izba Administracji Skarbowej
ul. Damrota 25
40-022 Katowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie analiz strategicznych w celu identyfikacji i oceny ryzyk w tym określenie metod niezbędnych do ograniczenia ryzyka do poziomu akceptowalnego do poziomu jego właściciela,
  • opracowywanie dokumentacji dotyczącej ryzyka strategicznego,
  • ocenianie jakości i zgodności z obowiązującą metodyką analiz ryzyka prowadzonych dla potrzeb kontroli,
  • pozyskiwanie informacji z baz danych,
  • podstawowe administrowanie bazami danych w środowisku linux i mssql,
  • automatyzacja procesów pozyskiwania danych, tworzenia raportów,
  • tworzenie analiz dotyczących różnych obszarów działalności administracji fiskalnej,
  • tworzenie raportów na potrzeby sprawozdawczości UE,
  • reprezentowanie administracji fiskalnej na spotkaniach grup roboczych w Komisji Europejskiej,
  • nadzór i ocena realizacji procesu monitorowania profili strategicznych,
  • zarządzanie systemem wymiany informacji o nieprawidłowościach,
  • uczestniczenie w projektowaniu i tworzeniu nowych systemów informatycznych w zakresie funkcjonalności wykorzystywanych do prowadzenia analizy ryzyka,
  • prowadzenie szkoleń w zakresie właściwości rzeczowej komórki,
  • bieżące prowadzenie analiz na potrzeby obsługi metody punktowej i tworzenia algorytmów na potrzeby elektronicznego systemu oceny informacji


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa, wymagająca wyjazdów służbowych krajowych oraz zagranicznych,
- częste reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
- użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów),
- permanentne kontakty z pracownikami Izby Administracji Skarbowej (klientem wewnętrznym)

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy znajduje się na dziesiątym piętrze,
- w budynku Urzędu znajdują się 3 windy, natomiast brak podjazdów oraz toalet dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- budynek i stanowisko pracy nie jest przystosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych, niesłyszących i głuchoniemych oraz nie jest przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową,
- oświetlenie na stanowisku pracy: sztuczne i naturalne

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
W celu spełnienia wymogów formalnych należy dostarczyć kopie wszystkich ww. dokumentów i oświadczeń z pozycji „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie BIP Izby Administracji Skarbowej w Katowicach w zakładce Ogłoszenia/Nabór/Wzory oświadczeń.
List motywacyjny musi zawierać własnoręczny podpis kandydatki/kandydata. Wszystkie składane oświadczenia muszą być opatrzone bieżącą datą oraz zawierać własnoręczny podpis kandydatki/kandydata, w przeciwnym razie oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca wymogów formalnych.
Oferty złożone lub nadane po upływie wyznaczonego terminu oraz oferty niekompletne nie będą rozpatrywane.
Przekazane wraz z ofertą dokumenty w języku obcym muszą zostać przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
Postępowanie rekrutacyjne będzie się składać z czterech etapów: weryfikacji ofert kandydatek/kandydatów pod względem spełnienia wymagań formalnych, testu wiedzy, sprawdzianu praktycznego (składającego się z części pisemnej oraz z zadań z zakresu znajomości języków programowania R lub Python) i rozmowy kwalifikacyjnej podczas której sprawdzony będzie poziom znajomości języka angielskiego kandydatki/kandydata.
Test wiedzy obejmuje wybrane zagadnienia z zakresu organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w tym Krajowej Administracji Skarbowej, członkostwa w Unii Europejskiej oraz aktualnych zagadnień społeczno-gospodarczych.
Część pisemna sprawdzianu praktycznego obejmuje zadania z zakresu ekonometrii, wnioskowania statystycznego i statystyki opisowej.

Lista kandydatek/kandydatów spełniających wymagania formalne wraz z informacją o terminie, miejscu i godzinie prowadzonego naboru będzie ogłoszona w Biuletynie Izby oraz wywieszona w miejscu ogólnie dostępnym w siedzibie Izby (tablica informacyjno-ogłoszeniowa).

Osoby spełniające wymogi formalne proszone są o zabranie kalkulatora na postępowanie rekrutacyjne.
Złożone dokumenty nie będą odsyłane, dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu naboru.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 5.392,91 zł
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (0-32) 207-64-77.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym,
  • bardzo dobra znajomość języka SQL,
  • doświadczenie w pracy z bazami danych w szczególności MSSQL oraz Postgres, w tym tworzenie i zarządzanie bazami danych w podstawowym zakresie,
  • dobra znajomość środowiska R lub Python w zakresie wyznaczania podstawowych statystyk, eksploracji, łączenia, agregacji danych, budowy prostych modeli regresji, wizualizacji danych (znajomość środowiska SAS będzie dodatkowym atutem),
  • podstawowa znajomość środowiska Linux w tym tworzenie prostych skryptów w Shell,
  • umiejętność interpretacji wyników analiz
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (dotyczy wyłącznie osób urodzonych przed 01.08.1972 r.)
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-06-25
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    07/06/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi