Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw prawno-regulacyjnych w Zespole Prawno-Regulacyjnym w Departamencie Analiz i Sprawozdawczości

00-522 Warszawa ul. Krucza 36 Wspólna 6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opiniuje, pod względem prawnym, analizy i inne dokumenty w procesach: podziału, łączenia lub przekształcenia spółek z udziałem Skarbu Państwa, umorzenia akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa, wnoszenia akcji/udziałów na podwyższenie kapitału zakładowego w spółkach z udziałem Skarbu Państwa
  • Współpracuje z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, w szczególności poprzez udział w spotkaniach z zewnętrznymi doradcami wspierającymi Ministra w realizowanych transakcjach
  • Identyfikuje zmiany ram prawnych i regulacyjnych działalności spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz ocenia wpływ i skutki zmian regulacyjnych dla działalności i perspektyw rozwojowych spółek z udziałem Skarbu Państwa
  • Przygotowuje projekty opinii prawnych w sprawach z zakresu właściwości Departamentu oraz udziela porad i konsultacji
  • Współuczestniczy w procesie opiniowania wybranych dokumentów strategicznych wymagających podjęcia uchwały przez Walne Zgromadzenie/Zgromadzenie Wspólników spółek Skarbu Państwa
  • Opracowuje projekty aktów prawnych Ministra oraz upoważnień i pełnomocnictw w zakresie właściwości Departamentu, a także opiniuje inne projekty wewnętrzne i zewnętrzne
  • Rozpatruje skargi, wnioski i petycje, a także opracowuje odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów, interwencje poselskie i senatorskie, oświadczenia senatorskie oraz wnioski składane w trybie dostępu do informacji publicznej i zapytania dziennikarskie, z zakresu właściwości Zespołu
  • Współuczestniczy w realizacji zadań związanych z obsługą merytoryczną Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów
  • Współuczestniczy w procesie analizy międzynarodowych rozwiązań prawnych


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


Praca przy komputerze.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,


- miejsce pracy: VI p.,


- budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Prześlij odręcznie podpisane i opatrzone datą wymagane oświadczenia, wypełnione zgodnie ze wzorem umieszczonym na stronie MAP: https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/pracuj-z-nami

  • Podaj w swojej ofercie nr telefonu oraz/lub adres poczty elektronicznej.

  • Kandydaci/kandydatki, spełniający wymagania formalne, określone w ogłoszeniu, poinformowani zostaną telefonicznie lub pocztą elektroniczną o terminach poszczególnych etapów naboru.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze analiz prawnych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Znajomość ustawy Kodeks spółek handlowych
  • Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym
  • Znajomość zasad techniki prawodawczej i procesu legislacyjnego
  • Znajomość przepisów dotyczących rozpatrywania skarg i wniosków oraz udzielania odpowiedzi na wystąpienia parlamentarzystów
  • Znajomość przepisów o dostępie do informacji publicznej
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Umiejętności interpersonalne: umiejętność analitycznego myślenia, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie C1


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku posiadania dyplomu potwierdzającego wyższe wykształcenie, uzyskanego na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki lub nostryfikacji dyplomu
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (świadectwa pracy i/lub zaświadczenia o zatrudnieniu)
  • Kopię poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgodę na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku posiadania dyplomu potwierdzającego wyższe wykształcenie, uzyskanego na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki lub nostryfikacji dyplomu
  • Kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie C1

  • Dokumenty należy złożyć do: 2022-01-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Aktywów Państwowych
    Ul. Krucza 36/Wspólna 6
    00-522 Warszawa
    z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: „DAS-2”

    Aplikacje można również przesyłać przez ePUAP lub składać osobiście w kancelarii MAP: Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    21/01/2022
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi