Opis stanowiska pracy


Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw ogólnych prawa UE w Wydziale do Spraw Ogólnych i Koordynacyjnych w Departamencie Prawa Unii Europejskiej

00-583 Warszawa Al. Ujazdowskie 1/3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • będzie pracować w zespole prawników zajmujących się reprezentacją Polski przed unijnymi organami sądowymi, koordynacją postępowań związanych z podejrzeniem naruszenia prawa UE oraz oceną zgodności projektowanych regulacji krajowych z prawem UE. W związku z realizacją powyższych zadań będzie wykonywać złożone analizy, uczestniczyć w spotkaniach bilateralnych oraz multilateralnych i prezentować na nich stanowisko oraz argumentację na jego poparcie. Zadania te wymagają umiejętności analitycznych, samodzielnego poszukiwania nowych rozwiązań i budowania argumentacji. Jednocześnie zapewniają szerokie możliwości rozwoju wiedzy oraz umiejętności;
  • będzie zbierać informacje i dane na potrzeby ekspertyz prawnych w zakresie prawa UE;
  • będzie przeprowadzać przeglądy i analizy orzecznictwa oraz pism procesowych w ramach postępowań przed Trybunałem Sprawiedliwości UE i Trybunałem EFTA;
  • będzie uczestniczyć w postępowaniach przed Trybunałem Sprawiedliwości UE i Trybunałem EFTA, przygotowywać projekty pism procesowych i wystąpień oraz brać udział w rozprawach;
  • będzie przeprowadzać analizy porównawcze przepisów krajowych i unijnych oraz opracowywać projekty opinii prawnych w tym zakresie;
  • będzie uczestniczyć w sporządzeniu cyklicznych dokumentów o charakterze sprawozdawczym dotyczących zadań koordynacyjnych departamentu względem innych urzędów;
  • w ramach monitorowania procesu wdrażania prawa UE do krajowego porządku prawnego będzie odpowiadać za pozyskiwanie informacji o przebiegu prac legislacyjnych;
  • uzyska dostęp do bazy e-step oraz bazy notyfikacji krajowych środków wykonawczych oraz będzie realizować zadania w ramach ich obsługi;
  • będzie brać aktywny udział w spotkaniach, konferencjach uzgodnieniowych i komisjach prawniczych oraz przygotowywać sprawozdania z ich przebiegu.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.


Praca na stanowisku wiąże się z krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi, częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz, wymaga dyspozycyjności.


Praca na stanowisku związana jest z dostępem do dokumentów oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy


Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie.


Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy Al. Szucha 21 (w pobliżu siedziby Kancelarii). Budynek siedmiokondygnacyjny. Pracownicy Kancelarii wykonują pracę na II, III, IV i V piętrze budynku. Wejście do budynku nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących. Są tu drzwi obrotowe. Windy są dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnością ruchową znajduje się na ulicy Szucha 16, po drugiej strony ulicy, w niedalekiej odległości od budynku. Na parterze budynku jest toaleta dostosowana do osób z niepełnosprawnością ruchową.


Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.


W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie i przesłane w formie skanów. Kandydatki/kandydaci dopuszczeni do udziału w naborze są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej.


W przypadku składania ofert w formie papierowej weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)”.


Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w KPRM dostępne są tutaj:


https://www.gov.pl/attachment/e9916e12-79c1-4d59-91b8-2ea8fdce7425


Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne tutaj:


https://www.gov.pl/web/premier/oferty-pracy-w-kprm 


Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.


Osoby zakwalifikowane do dalszych etapów naboru zostaną powiadomione e-mailem o ich terminie (w przypadku niepodania e-maila telefonicznie).


Przewidujemy możliwość przeprowadzenia naboru częściowo zdalnie.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego lub francuskiego na poziomie B2 lub wyższym
  • Posiadanie wiedzy w zakresie prawa Unii Europejskiej i funkcjonowania instytucji UE
  • Kompetencje miękkie: komunikacja, myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Prawnicze podyplomowe studia kierunkowe lub studia doktoranckie, aplikacja prawnicza legislacyjna lub radcowska lub adwokacka lub sędziowska
  • Aplikacja prawnicza legislacyjna lub radcowska lub adwokacka lub sędziowska
  • Kursy lub szkolenia z zakresu prawa UE
  • Wpis na listę radców prawnych lub adwokatów
  • Znajomość języka urzędowego UE innego niż język angielski lub francuski na poziomie B1 lub wyższym
  • Znajomość krajowego procesu legislacyjnego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego lub francuskiego na poziomie B2 lub wyższym, w szczególności dokumentów określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej lub Rozporządzeniu Ministra Spraw Zagranicznych w sprawie organizacji aplikacji dyplomatyczno-konsularnej, sposobu dokumentowania znajomości języków obcych oraz szczegółowych zasad przeprowadzania egzaminu dyplomatyczno-konsularnego
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopia dokumentu potwierdzającego ukończenie prawniczych podyplomowych studiów kierunkowych lub studiów doktoranckich
  • Kopia dokumentu potwierdzającego ukończenie aplikacji legislacyjnej, radcowskiej adwokackiej lub sędziowskiej
  • Kopia dokumentów potwierdzających ukończenie kursów lub szkoleń z zakresu prawa UE
  • Kopia zaświadczenia o wpisie na listę adwokatów lub radców prawnych
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość innego niż angielski lub francuski języka urzędowego UE na poziomie B1 lub wyższym, w szczególności dokumentów określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej lub Rozporządzeniu Ministra Spraw Zagranicznych w sprawie organizacji aplikacji dyplomatyczno-konsularnej, sposobu dokumentowania znajomości języków obcych oraz szczegółowych zasad przeprowadzania egzaminu dyplomatyczno-konsularnego
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-07-15
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
    Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
    Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
    z dopiskiem: BIP:79975, BKRZ.ZRZK.2100.19.3.75.2021 pok. 234.

    Dokumenty można składać osobiście – Dziennik Podawczy, al. Szucha 14, Warszawa (pn.-pt., 8.15-16.15). Polecamy aplikowanie przez ePUAP lub na adres rekrutacja@kprm.gov.pl.

    Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    19/06/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi