Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw ds. organizacji i funkcjonowania centrali i placówek zagranicznych Biuro Dyrektora Generalnego

Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Koordynowanie i realizacja procesów związanych z zarządzaniem ryzykiem i nadzorem nad fundacjami w dziale administracji rządowej kierowanym przez Ministra Spraw Zagranicznych, planowaniem, tworzeniem, oceną, reorganizacją i likwidacją placówek zagranicznych. Przedstawianie koncepcji stosownych rozwiązań usprawniających koordynowane procesy.
  • Koordynowanie, monitorowanie - na podstawie obowiązujących przepisów - procesów opracowania dokumentów strategicznych/operacyjnych z obszaru zarządzania ryzykiem, nadzoru nad fundacjami, uruchamiania nowych form reprezentacji dyplomatyczno-konsularnej RP w świecie i przedkładanie ich do weryfikacji lub zatwierdzenia.
  • Inicjowanie i prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem i opiniowaniem wewnętrznych regulaminów organizacyjnych oraz schematów organizacyjnych komórek organizacyjnych i placówek zagranicznych.
  • Koordynowanie realizacji zadań Ministra Spraw Zagranicznych w zakresie nadzoru nad fundacjami, poprzez m.in. prowadzenie i aktualizowanie rejestru fundacji (zgodnie z ustawą o fundacjach) oraz przygotowywanie korespondencji w tym zakresie. Analizowanie i opiniowanie wniosków o wyrażenie zgody przez Dyrektora Generalnego SZ na dodatkowe zatrudnienie i zarobkowanie oraz prowadzenie ich rejestru. Prowadzenie rejestru zawiadomień o zamiarze opublikowania pracy naukowej lub publicystycznej dotyczącej stosunków międzynarodowych.
  • Analizowanie procedur odnoszących się do planowania i sprawozdawczości w ministerstwie i placówkach zagranicznych.
  • Koordynowanie i prowadzenie spraw dotyczących: udziału przedstawicieli resortu w posiedzeniach organów doradczych Prezesa RM, RM oraz Ministrów (m.in. międzyresortowych zespołów, rad i komitetów), zawierania porozumień międzyresortowych w sprawie funkcjonowania stanowisk przedstawicieli innych resortów w placówkach zagranicznych RP oraz obsługi wizyt zagranicznych przedstawicieli innych resortów przez placówki zagraniczne.
  • Weryfikowanie aktualności i kompletności informacji, danych i dokumentów zamieszczanych na stronach internetowych MSZ / w Intranecie / witrynie SharePoint / dedykowanych systemach informatycznych / innych nośnikach informacji (dysk sieciowy BDG).
  • Zapewnianie obsługi Przewodniczącego Komitetu do spraw zarządzania ryzykiem oraz organizowanie spotkań Komitetu.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
2. Zagrożenie korupcją.
3. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku
na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 4900 PLN do ok. 5700 PLN oraz dodatek
za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2020, poz. 265 – t.j. z późn. zm.).
Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne wskazane w ogłoszeniu, a którzy urodzili się przed 1 sierpnia 1972 r. w kolejnym etapie naboru zostaną poproszeni o przesłanie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji
o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów
(Dz. U. z 2020 r. poz. 306 z późn. zm.)

Szczegółowe informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania

Wszelkie dokumenty załączane do oferty wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.

W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie NAWA: https://nawa.gov.pl/uznawalnosc/wydawanie-informacji-o-zagranicznych-dyplomach
Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.

W ofercie należy podać adres e-mail oraz numer telefonu. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu naboru.
Kontakt: Wydział Zarządzania Kompetencjami, tel. +48 (22) 523 8751, +48 (22) 523 7806 email: rekrutacja@msz.gov.pl
Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych w pionie dyrektora generalnego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielski lub innego języka UE lub krajów sąsiadujących na poziomie B2.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
  • Znajomość: struktury i zasad funkcjonowania administracji rządowej, ustawy o służbie zagranicznej, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o działach administracji rządowej, ustawy o fundacjach, komunikatu MF dotyczącego zarządzania ryzykiem.
  • Wiedza z obszaru: zarządzania ryzykiem, celów polityki zagranicznej i zadań Ministerstwa SZ, struktury organizacyjnej MSZ, regulaminu organizacyjnego MSZ.
  • Umiejętności: współpracy, argumentowania, analitycznego myślenia.
  • Zorientowanie na osiąganie celów, kreatywność, samodzielność i inicjatywa.
  • Dyspozycyjność.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z audytu i/lub kontroli w administracji publicznej i/lub finansów publicznych.
  • Znajomość innego języka UE lub krajów sąsiadujących na poziomie C1.
  • Wiedza z zakresu: audytu i/lub kontroli w administracji publicznej i/lub finansów publicznych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wskazanej znajomości języka obcego.
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 742 – j. t.).
  • Kwestionariusz on-line pod adresem https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=4f434c86beeb43b3aea067bbd6ccbd2f lub kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie MSZ (gov.pl/dyplomacja) w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia.
  • Kopia dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wskazanej znajomości języka obcego.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-04-23
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Biuro Spraw Osobowych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa
    z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BDG 12/2020
    lub Kwestionariusz aplikacyjny on-line (preferowany) na stronie:
    https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=4f434c86beeb43b3aea067bbd6ccbd2f
    https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=4f434c86beeb43b3aea067bbd6ccbd2f

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    11/04/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi