Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Edukacji Narodowej w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw sprawozdawczości budżetowej w Wydziale Finansowo - Księgowym, Departament EkonomicznyMinisterstwo Edukacji Narodowej
al. J.Ch. Szucha 25
00-918 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Sporządza łączną sprawozdawczość budżetową w zakresie części 30 - Oświata i wychowanie z wykonania planu dochodów i wydatków oraz łączne sprawozdania finansowe na podstawie sprawozdań jednostkowych przedłożonych przez jednostki podległe.
- Kontroluje prawidłowość i zgodność sprawozdań budżetowych i finansowych przedkładanych dysponentowi głównemu przez jednostki podległe w celu zapewnienia rzetelności sprawozdawczości budżetowej dla części 30 - Oświata i wychowanie.
- Administruje systemem finansowo-księgowym ministerstwa oraz Platformą Elektronicznego Fakturowania.
- Księguje dokumenty potwierdzające zdarzenia zachodzące w ramach dotacji udzielanych na zadania edukacyjne oraz wydatków bieżących urzędu w celu zapewnienia prawidłowego prowadzenia ewidencji finansowo-księgowej.
- Przygotowuje płatności w elektronicznych systemach bankowości w celu wywiązania się z zaciągniętych zobowiązań.
- Przygotowuje projekty pism do komórek wewnętrznych oraz podmiotów zewnętrznych i instytucji kontrolujących w zakresie zadań realizowanych przez komórkę oraz dysponenta środków. Przyjmuje wnioski o nadanie dostępu do systemu nadawania numerów umów wskazanym pracownikom ministerstwa.
- Archiwizuje dokumenty prowadzonej korespondencji oraz sprawozdania budżetowe i finansowe w formie elektronicznej i papierowej.
- Opracowuje materiały analityczne z zakresu prowadzonych spraw Wydziału oraz bierze udział w opiniowaniu projektów aktów prawnych dotyczących finansów publicznych, rachunkowości oraz sprawozdawczości budżetowej.
Warunki pracyCzynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań: brak
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- narzędzia i materiały pracy – komputer i inne urządzenia biurowe,
- możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne.
Oferty złożone po terminie oraz oferty niekompletne (tj. niezawierające prawidłowych i własnoręcznie podpisanych oświadczeń oraz wszystkich wymaganych dokumentów niezbędnych) zostaną odrzucone.
Kopie dokumentów dot. stażu pracy / doświadczenia zawodowego, muszą potwierdzać zamknięty okres oraz wymagany obszar zatrudnienia.
Zachęcamy do skorzystania ze wzoru oświadczeń dla kandydatów, które znajduje się pod ogłoszeniem oraz na stronie BIP MEN, w zakładce "Praca - wzory oświadczeń”.
Ministerstwo Edukacji Narodowej rekomenduje przesyłanie oświadczenia o posiadanym obywatelstwie zamiast kopii dokumentu potwierdzającego obywatelstwo.
Przekazanie kopii dokumentów i oświadczeń dodatkowych nie jest obowiązkowe. Kopie te stanowią jednak podstawę potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych zawartych w ogłoszeniu.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.
Nadesłane oferty, z wyjątkiem oferty wybranego kandydata, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 34-74-852.
Pracownikom oferujemy m.in.:
• „trzynaste” wynagrodzenie
• pakiet szkoleń
• możliwość refundacji/dofinansowania kosztów nauki języka, studiów podyplomowych
• pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, dopłatę do kart sportowych)
• dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
• stołówkę w budynku MEN
• parking dla rowerów
• dobrą lokalizację
• miłą atmosferę pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w realizacji zadań z zakresu księgowości
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość ustawy o finansach publicznych w zakresie przepisów ogólnych
- znajomość ustawy o rachunkowości w zakresie przepisów ogólnych i prowadzenia ksiąg rachunkowych
- znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
- znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie działu „przepisy ogólne”
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział, zasady organizacji i działania), w tym służby cywilnej (organizacja i obowiązki pracowników służby cywilnej)
- znajomość arkusza kalkulacyjnego oraz umiejętność formatowania plików tekstowych
- umiejętności analityczne
- rzetelność i terminowość
- komunikatywność
- umiejętność współpracy
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- ukończony kurs z dziedziny księgowości
- umiejętność obsługi systemu Enova w zakresie finansowo – księgowym
- umiejętność obsługi systemów bankowości elektronicznej (NBP, BGK)
- znajomość arkusza kalkulacyjnego na poziomie średniozaawansowanym
- umiejętność obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa (TREZOR)
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracykopie dokumentów potwierdzających ukończony kurs z dziedziny księgowości - zaświadczeniekopie dokumentów potwierdzających znajomość arkusza kalkulacyjnego na poziomie średniozaawansowanym - zaświadczenieDokumenty należy złożyć do: 2019-12-20
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu