Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw zastępowania Kierownika KT i KTM oraz obsługi sekretariatu w Zespole Ochrony Informacji Niejawnych Biura Obrony i Ochrony Informacji NiejawnychWarszawa ul. Nowy Świat 6/12
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- zapewnienie przestrzegania przepisów z zakresu ochrony informacji niejawnych w zakresie z zakresu ochrony informacji niejawnych podczas zastępowania kierownika KT i KTM, w tym: - nadzorowanie bezpośrednio obiegu dokumentów niejawnych oznaczonych klauzulą tajności: „tajne”, „poufne” i „zastrzeżone”, - stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego, - udostępnianie lub wydawanie dokumentów niejawnych oznaczonych klauzulą tajności: „tajne”, „poufne” i „zastrzeżone”, - egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulą tajności: „tajne”, „poufne” i „zastrzeżone”,
- prowadzenie kancelarii tajnej krajowej i kancelarii tajnej międzynarodowej UE i NATO, w tym: zapewnienie możliwości ustalenia w każdych okolicznościach, gdzie znajduje się materiał niejawny pozostający w dyspozycji jednostki organizacyjnej, - sprawne i bezpieczne rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów niejawnych, - prowadzenie odpowiednich rejestrów oraz dzienników ewidencji w celu rejestrowania i udostępniania materiałów niejawnych w kancelarii tajnej i kancelarii tajnej międzynarodowej UE i NATO, - sprawdzanie prawidłowości oznaczenia dokumentów niejawnych i umieszczania na nich klauzul tajności, - archiwizacja i brakowanie materiałów niejawnych w kancelarii tajnej i kancelarii tajnej międzynarodowej,
- obsługiwanie korespondencji i dokumentacji w zakresie obsługi sekretariatu biura, w tym: - kompletowanie/ weryfikowanie i przedkładanie dokumentów oraz korespondencji do podpisu dyrekcji komórki organizacyjnej oraz członków Kierownictwa, - sporządzanie projektów pism/ odpowiedzi na korespondencję, - ewidencjonowanie korespondencji w elektronicznym systemie rejestracji obiegu dokumentów, - analizowanie i dekretacja korespondencji przychodzącej, - rozdzielanie zadekretowanej korespondencji pomiędzy komórki organizacyjne oraz pracowników komórki organizacyjnej, - przyjmowanie i nadawanie telefaksów oraz poczty elektronicznej, - przygotowywanie skanów/ kopii dokumentów na zlecenie dyrekcji komórki organizacyjnej/ członków Kierownictwa, - gromadzenie/ przechowywanie/ udostępnianie aktów normatywnych i innych dokumentów,
- prowadzenie spraw organizacyjnych Ministerstwa/ komórki organizacyjnej w zakresie obsługi sekretariatu biura, w tym: - opracowywanie zbiorczych informacji, statystyk, sprawozdań, analiz dotyczących pracy Ministerstwa/ komórki organizacyjnej, - przedkładanie propozycji zmian i usprawnień w zakresie procedur i sposobów realizacji zadań będących we właściwości Ministerstwa/ komórki organizacyjnej,
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne, w tym: - kontrola uprawnień dostępu do urządzeń przetwarzających informacje niejawne, - zapewnienie odpowiednich środków ochrony fizycznej oraz elektromagnetycznej przeznaczonych do ochrony informacji w systemie, - zapewnienie warunków organizacyjnych dla uruchomienia i stałej gotowości operacyjnego funkcjonowania stanowisk systemów niejawnych,
Warunki pracyMiejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
Pracownikom oferujemy:
– umowę o pracę na czas nieokreślony lub określony (w przypadku osób po raz pierwszy zatrudnianych w służbie cywilnej pierwsza umowa na okres 12 miesięcy)
– trzynaste wynagrodzenie, pakiet szkoleń, możliwość ubiegania się o refundację kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych
– pakiet socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku, częściowa refundacja kosztów udziału w wydarzeniach kulturalnych)
– możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie i pakietu opieki medycznej
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
-nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
Kandydaci ubiegający się o zatrudnienie na stanowiska od głównego specjalisty oraz przystępujący do naboru urzędnicy służby cywilnej, w przypadku zatrudnienia w Ministerstwie będą objęci ograniczeniami wynikającymi z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393) oraz będą zobowiązani do złożenia – przed objęciem stanowiska - oświadczenia o stanie majątkowym potwierdzającego nienaruszanie ograniczeń lub zakazów wynikających z przepisów prawa.
Dla zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa prowadzonych działań, w Ministerstwie został ustanowiony System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Każdy pracownik jest zobowiązany do przestrzegania określonych w Ministerstwie zasad bezpieczeństwa przetwarzania informacji.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie (w tym wzór oświadczeń), można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa: http: https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska w zakładce Ministerstwo oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa: https://gospodarkamorska.bip.gov.pl w zakładce Praca lub uzyskać pod nr tel.(0-22) 583 88 49
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w obsłudze biura lub prowadzeniu sekretariatu
pozostałe wymagania niezbędne:- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do poziomu „Ściśle Tajne”, „Cosmic Top Secret”oraz „Tres Secret UE/EU Top Secret” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej związanej z uzyskaniem poświadczenia bezpieczeństwa,
- znajomość przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz aktów wykonawczych do ustawy,
- znajomość przepisów kancelaryjnych i archiwalnych,
- dobra obsługa komputera w zakresie MS Office
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- komunikacja
- wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- rzetelność
- współpraca
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru (wzór oświadczeń dostępny na stronie: https://gospodarkamorska.bip.gov.pl/praca-w-ministerstwie/ogloszenia-o-wolnych-stanowiskach-w-sluzbie-cywilnej.html)
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do poziomu „Ściśle Tajne”, „Cosmic Top Secret”oraz „Tres Secret UE/EU Top Secret” lub oświadczenie o wyrażaniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej związanej z uzyskaniem poświadczenia bezpieczeństwa
- kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obsłudze biura lub prowadzeniu sekretariatu
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniakopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub informacja o poziomie znajomości języka na poziomie B2Dokumenty należy złożyć do: 2019-05-08
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowy Świat 6/12
00-400 Warszawa
lub składać w kancelarii w zamkniętej kopercie, ul. Nowy Świat 6/12
z dopiskiem w liście motywacyjnym: BOiIN-6/19