Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista w Wydziale Krajów Pozaeuropejskich w Departamencie Handlu i Współpracy Międzynarodowej

Warszawa, pl. Trzech Krzyży 3/5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Zadanie 1: Prowadzenie międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej Ministerstwa: • inicjowanie, przygotowywanie i realizowanie projektów współpracy międzynarodowej, • nawiązywanie i utrzymywanie współpracy międzynarodowej, • opiniowanie/ uzgadnianie dokumentów, materiałów i stanowisk dotyczących współpracy międzynarodowej, • opracowywanie dokumentów, materiałów i stanowisk dotyczących współpracy międzynarodowej, • udział w spotkaniach i posiedzeniach (np. grup, komitetów, sekretariatów, etc.), • współpraca z ekspertami krajowymi i zagranicznymi, • współpraca z instytucjami krajowymi i zagranicznymi, • współpraca z organizacjami/ stowarzyszeniami międzynarodowymi, • wymiana informacji (np. m.in.: z państwami członkowskimi UE/ EOG, instytucjami UE, innymi instytucjami międzynarodowymi).
  • Zadanie 2: Prowadzenie analiz rynkowych dot. obrotów i relacji handlowych między Polską a wskazanymi rynkami pozaeuropejskimi, z uwzględnieniem barier handlowych występujących na danym rynku: • analizowanie zgromadzonych danych, wnioskowanie, • identyfikowanie problemów, zagrożeń, uwarunkowań, etc., • gromadzenie danych/ zamawianie ekspertyz, • aktualizowanie danych, • formułowanie raportu/ rekomendacji/ informacji.
  • Zadanie 3: Przygotowywanie dokumentów strategicznych, materiałów informacyjnych i tezowych z zakresu dwustronnych stosunków gospodarczych do rozmów kierownictwa Ministerstwa, a także Prezydenta RP, Prezesa Rady Ministrów, przedstawicieli Sejmu, Senatu oraz członków kierownictwa innych resortów: • gromadzenie danych/ informacji/ źródeł, • organizowanie prac grup roboczych, • przeprowadzanie konsultacji i uzgodnień, • weryfikowanie/ analizowanie projektu dokumentu strategicznego.
  • Zadanie 4: Zawieranie umów międzynarodowych i innych porozumień o współpracy; konsultowanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy: • opracowywanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy, • opiniowanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy, • negocjowanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy.
  • Zadanie 5: Prowadzenie obsługi udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych/ międzynarodowych dot. międzynarodowej współpracy gospodarczej (m.in. komisji mieszanych): • przygotowywanie i/ lub uzgadnianie dokumentów prezentujących stanowisko Ministerstwa, • monitorowanie realizacji zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach, • przygotowywanie instrukcji/ materiałów dla przedstawicieli Ministerstwa, • przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących, • wnioskowanie do Prezesa Rady Ministrów o upoważnienie do prezentowania stanowisk rządu lub resortu.
  • Zadanie 6: Organizowanie spotkań i wydarzeń krajowych/ międzynarodowych Ministerstwa: • przygotowywanie merytoryczne spotkań i wydarzeń (w tym: opracowywanie prezentacji, materiałów, publikacji, etc.), • tworzenie harmonogramu spotkań i wydarzeń, • przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących, • prowadzenie i/ lub udział w spotkaniach i wydarzeniach.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
• krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe (do 10 razy w roku)
• częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych tylko na jednym/na innym piętrze
• winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• wejście do obiektu od strony Placu Trzech Krzyży nie przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wejście do tego budynku odbywa się przez wejście od
ul. Wspólnej
• ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• praca w pokoju wieloosobowym
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.

Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
– oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/przedsiebiorczosc-technologia/pracuj-z-nami
– oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie
– dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni
– w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu
– w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego

Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/przedsiebiorczosc-technologia w zakładce O Ministerstwie lub uzyskać pod nr tel. (0-22) 262 94 17.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • doświadczenie: minimum 1 rok doświadczenia w obszarze współpracy międzynarodowej: administracja publiczna, placówka zagraniczna, instytucje ds. promocji gospodarczej, organizacje wsparcia/otoczenia biznesu, izby i stowarzyszenia gospodarcze, instytucje analityczne
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • znajomość języka rosyjskiego na poziomie B2
  • wiedza nt. zagadnień międzynarodowych stosunków gospodarczych i kwestii makroekonomicznych ze szczególnym uwzględnieniem krajów b. ZSRR
  • wiedza dot. programów i narzędzi promocji polskiej gospodarki
  • znajomość pakietu MS Office,
  • rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • myślenie analityczne
  • wystąpienia publiczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • – oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-04-05
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Aplikacje można składać przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacjampit@mpit.gov.pl
    Dokumenty można też przynieść lub wysłać na adres:
    MPiT BDG
    pl. Trzech Krzyży 3/5
    00-507 Warszawa
    z dopiskiem w liście motywacyjnym oraz w tytule maila: DHM_30
    Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/03/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi