Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista w Zespole Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Biurze Administracyjnym

Warszawa, pl. Trzech Krzyży 3/5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Zadanie 1: Prowadzenie bieżącego nadzoru i kontroli w zakresie warunków, organizacji i metod pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP • podejmowanie działań w celu zminimalizowania występujących zagrożeń • opiniowanie procedur, regulaminów, zasad i instrukcji BHP • przekazywanie informacji, wniosków i zaleceń służących poprawie warunków pracy właściwym podmiotom • przygotowywanie/ obsługa/ uczestniczenie w pracach Komisji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy • oględziny stanowisk pracy i pomieszczeń
  • Zadanie 2: Ocenianie ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy • monitorowanie realizacji zleconych działań korygujących lub zapobiegających ryzyku zawodowemu • sporządzanie karty analizy i oceny ryzyka zawodowego dla poszczególnych stanowisk pracy • zapoznawanie pracowników z kartą analizy i oceny ryzyka zawodowego
  • Zadanie 3: Prowadzenie postępowań powypadkowych • ustalanie okoliczności i przyczyn wypadku (wypadki przy pracy, wypadki w drodze z domu do pracy i z pracy do domu) we współpracy ze stronami zaangażowanymi w postępowanie powypadkowe (np. policja, lekarze, PIP, prokuratura, etc.) • sporządzanie dokumentacji powypadkowej (np. oględziny miejsca zdarzenia, zbieranie wyjaśnień od poszkodowanego i świadków, sporządzanie protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku/ karty wypadku) • monitorowanie realizacji wydanych wniosków i zaleceń po wypadkach przy pracy • przekazywanie pełnej dokumentacji do lekarza-orzecznika ZUS
  • Zadanie 4: Zapewnianie wymaganego przepisami prawa poziomu BHP oraz podnoszenie standardów w tym zakresie • inicjowanie zmian i udoskonaleń w zakresie BHP • przedkładanie wniosków i propozycji rozwiązań w zakresie BHP kierownikom właściwych komórek organizacyjnych i Kierownictwu Ministerstwa • sporządzanie analiz stanu BHP w Ministerstwie
  • Zadanie 5: Prowadzenie obsługi refundacji kosztów zakupu okularów do pracy z monitorem • przygotowywanie merytoryczne wniosków pracowników o refundację kosztów zakupu okularów do pracy z monitorem
  • Zadanie 6: Monitorowanie procesu przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie bhp • udział w grupach, zespołach i spotkaniach dotyczących realizowanych inwestycji
  • Zadanie 7: Organizowanie i/ lub prowadzenie szkoleń/ seminariów/ konferencji • prowadzenie szkoleń wstępnych bhp


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
• Praca w terenie
• krajowe wyjazdy służbowe (kilka razy w roku)
• częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych tylko na jednym/na innym piętrze
• winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• wejście do obiektu od strony Placu Trzech Krzyży nie przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wejście do tego budynku odbywa się przez wejście od
ul. Wspólnej
• ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• praca w pokoju wieloosobowym
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Zatrudnienie na czas określony – zastępstwo.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.

Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
– oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://mpit.bip.gov.pl/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej.html
– oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie
– dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni
– w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu
– w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego

Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: http://www.mpit.gov.pl/ w zakładce Ministerstwo lub uzyskać pod nr tel. (0-22) 262 97 87.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie lub wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • staż pracy: minimum 1 rok w służbie bhp
  • przeszkolenie z zakresu pierwszej pomocy, uprawnienia metodyczne do prowadzenia szkoleń
  • aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego dla pracowników służby bhp
  • znajomość aktów prawnych regulujących sprawy bhp i ochrony przeciwpożarowej oraz prawa budowlanego
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, myślenie analityczne
  • podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, rzetelność
  • Umiejętność obsługi MS Office: Word, Excel, Power Point
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • – kopia dokumentów potwierdzających staż pracy: minimum 1 rok w służbie bhp
    • – kopia dokumentów potwierdzających: przeszkolenie z zakresu pierwszej pomocy, uprawnienia metodyczne do prowadzenia szkoleń
    • – kopia dokumentów potwierdzających aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego dla pracowników służby bhp
    • – oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-02-22
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Aplikacje można składać przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacjampit@mpit.gov.pl
    Dokumenty można też przynieść lub wysłać na adres:
    MPiT BDG
    pl. Trzech Krzyży 3/5
    00-507 Warszawa
    z dopiskiem w liście motywacyjnym oraz w tytule maila: BA_22
    Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    12/02/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi