Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

00-400 Warszawa, ul. Nowy Świat 6/12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie obsługi i ewidencji finansowo-księgowej, w tym: dekretowanie dowodów księgowych, wystawianie dowodów księgowych, prowadzenie księgi głównej i ksiąg pomocniczych w systemie finansowo-księgowym, wycena wyrażonych w walutach obcych aktywów i pasywów, weryfikowanie stanu należności wobec Ministerstwa, weryfikowanie formalno-rachunkowe dowodów księgowych, importowanie danych z systemu bankowości elektronicznej do systemu finansowo-księgowego, dokonywanie poleceń przelewu, wystawianie poleceń zapłaty, weryfikowanie i kontrolowanie należytych zabezpieczeń umów i depozytów znajdujących się na rachunku pomocniczym, prowadzenie rozliczeń, kontrolowanie prawidłowości zapisów dotyczących ewidencji księgowej wynagrodzeń/świadczeń
  • inwentaryzowanie aktywów, w tym: porównywanie danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami, przygotowywanie potwierdzeń sald oraz wyjaśnianie ewentualnych niezgodności rozrachunków z poszczególnymi kontrahentami, rozliczanie inwentaryzacji
  • prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie majątku Ministerstwa, w tym: ewidencja księgowa stanów magazynowych, ewidencja księgowa środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, uzgadnianie i rozliczanie inwentaryzacji
  • prowadzenie obsługi przepływów finansowych, w tym: zakładanie i zamykanie rachunków budżetowych, rachunków programowych, rachunków wspólnych budżetów pomocy technicznej i innych wkładów państw uczestniczących w programach (w tym: przygotowywanie upoważnień, wniosków, kart wzorów podpisów etc.), weryfikowanie i uzgadnianie stanu środków na rachunkach z bankiem, sprawdzanie dokonanych wpływów w tym zwrotów na rachunek wydatków budżetowych, sporządzanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej, sporządzanie zleceń płatności/poleceń zapłaty w systemach bankowych, sprawdzanie i zatwierdzanie poleceń przelewów oraz zleceń płatności z wykorzystaniem podpisu elektronicznego zgodnie z kartą wzorów podpisów
  • prowadzenie obsługi w zakresie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych, w tym: weryfikowanie zapisów księgowych, sporządzanie zestawień (m.in. obrotów i sald, analityki wydatków, etc.), sporządzanie sprawozdań budżetowych, przygotowywanie informacji z wykonania budżetu, sporządzanie sprawozdań finansowych, weryfikowanie zgodności danych z dokumentami otrzymanymi z komórek, weryfikowanie informacji dotyczących złożonych i zrealizowanych zleceń płatności przez BGK oraz informacji dotyczących zwrotów środków
  • gospodarowanie środkami finansowymi na poziomie komórki organizacyjnej/zadania, w tym stały monitoring wydatków lub dochodów oraz dostępności środków budżetowych
  • realizacja obowiązków informacyjnych Ministra, w tym obsługa interpelacji i zapytań poselskich, odpowiedzi na wystąpienia (dezyderaty, opinie) komisji sejmowych i senackich, oraz innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, w tym: gromadzenie materiałów, przygotowywanie odpowiedzi


Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

- wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można uzyskać pod nr tel.(0-22) 583 88 49


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze księgowości/rachunkowości/finansów

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza z zakresu rachunkowości, w tym znajomość rachunkowości budżetowej (w szczególności zasad ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych, rozliczania inwestycji, rozliczania zakupów materiałów oraz innych zakupów bieżących, zasad sporządzania sprawozdań budżetowych, zasad realizacji dochodów budżetu państwa)
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych (w szczególności zasad gospodarowania środkami publicznymi)
  • Ogólna wiedza z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych
  • Znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Praca pod presją czasu
  • Komunikacja
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Rzetelność
  • Współpraca
  • Myślenie analityczne
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu Ms Office: Word, Excel
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Znajomość programu księgowego QNT
  • Znajomość programu bankowego NBE, BGK


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 1 rok w obszarze księgowości/rachunkowości/finansów
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1 lub informacja o poziomie znajomości języka na poziomie B1

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-03-28
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    15/03/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi