Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Warszawa, ul. Wspólna 2/4

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie obsługi i ewidencji finansowo-księgowej w ramach programów Polska-Saksonia 2014-2020 oraz Południowy Bałtyk 2014-2020 • prowadzenie księgi głównej i ksiąg pomocniczych w systemie finansowo-księgowym w zakresie realizacji programów Polska-Saksonia 2014-2020 oraz Południowy Bałtyk 2014-2020 • weryfikowanie formalno-rachunkowe dowodów księgowych • dekretowanie dowodów księgowych • wycena wyrażonych w walutach obcych aktywów i pasywów • weryfikowanie stanu należności wobec programów z tytułu kwot odzyskiwanych od beneficjentów • wystawianie dowodów księgowych • weryfikowanie i kontrolowanie należytych zabezpieczeń umów o dofinansowanie w formie weksli lub gwarancji bankowych oraz ich składanie i podejmowanie z depozytu w BGK poprzez kasę MR • importowanie danych z systemu bankowości elektronicznej do systemu finansowo-księgowego
  • Wdrażanie programu • weryfikowanie umów/ decyzji o dofinansowanie, a także porozumień, aneksów do umów i decyzji zmieniających w ramach programów Polska-Saksonia 2014-2020 oraz Południowy Bałtyk 2014-2020 • opiniowanie dokumentów wdrożeniowych (np. instrukcji wykonawczych, wytycznych, etc.) w zakresie programów Polska-Saksonia 2014-2020 oraz Południowy Bałtyk 2014-2020
  • Prowadzenie obsługi przepływów finansowych • sporządzanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej • sprawdzanie dokonanych wpływów na rachunki walutowe • weryfikowanie i uzgadnianie stanu środków na rachunkach z bankiem • weryfikowanie przepływu środków do beneficjentów i kosztów ich realizacji
  • Dokonywanie analiz prawnych • opracowywanie/ opiniowanie wzorów umów, porozumień, dokumentów m.in. umów o dofinansowanie, decyzji o przyznaniu dofinansowania • opracowywanie/ opiniowanie projektów umów, porozumień, dokumentów m.in. podpisywanych ze Wspólnymi Sekretariatami, Punktami Kontaktowymi
  • Prowadzenie obsługi w zakresie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych • sporządzanie sprawozdań finansowych • weryfikowanie zapisów księgowych, sporządzanie zestawień (m.in. obrotów i sald, analityki wydatków, etc.) • weryfikowanie zgodności danych z dokumentami otrzymanymi z innych komórek
  • Prowadzenie obsługi procesu przygotowywania dokumentów w ramach systemu realizacji (w tym: wytycznych, instrukcji, podręczników) • opiniowanie projektów dokumentów w ramach systemu realizacji m.in. Programu Operacyjnego, Instrukcji wykonawczej Programu Operacyjnego
  • Inwentaryzowanie aktywów • porównywanie danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami • przygotowywanie potwierdzeń sald oraz wyjaśnianie ewentualnych niezgodności rozrachunków z poszczególnymi kontrahentami • rozliczanie inwentaryzacji
  • Prowadzenie analiz finansowo-ekonomicznych w zakresie realizacji programów Polska-Saksonia 2014-2020 oraz Południowy Bałtyk 2014-2020 • identyfikowanie problemów, zagrożeń powstałych w procesie realizacji płatności, prawidłowości przepływu środków pomiędzy państwami zaangażowanymi w realizację programów • analizowanie zgromadzonych danych w systemie finansowo-ksiegowym poprzez prezentowanie danych w różnej szczegółowości i wnioskowanie o dokonanie odpowiednich korekt lub uzupełnień


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
 obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe

Pracownikom oferujemy:
 trzynaste wynagrodzenie, bogaty pakiet szkoleń, staże eksperckie, refundacje nauki języka i studiów podyplomowych,
 pakiet socjalny: platforma Benefit, dofinansowanie wypoczynku, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach, sala ćwiczeń w budynku Ministerstwa,
 możliwość wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie w preferencyjnej cenie, możliwość dofinansowania kart sportowych (FitProfit),
 ruchomy system czasu pracy: rozpoczęcie pracy w godz. 7.30-9.00.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
 praca przy komputerze
 w biurze dostępnym dla osób niepełnosprawnych
 praca w kameralnych pokojach


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Umowa o pracę na czas zastępstwa.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Przed wysłaniem aplikacji prosimy o upewnienie się, że spełnienie wymagań formalnych jednoznacznie wynika z przesłanych dokumentów.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą.
Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń dostępnych pod adresem http://mr.bip.gov.pl/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej/nabor-do-sluzby-cywilnej-z-wylaczeniem-wyzszych-stanowisk.html
Ministerstwo Rozwoju przyjmuje dokumenty do rekrutacji wyłącznie w języku polskim
i angielskim.
W przypadku przedstawienia dokumentów w innym niż angielski języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności/rozmowa kwalifikacyjna.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie po upływie 3 miesięcy; a w przypadku kandydatów, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie danych osobowych na poczet przyszłych rekrutacji – po upływie 12 miesięcy od rozstrzygnięcia naboru.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: http: //www.mr.gov.pl/ w zakładce Ministerstwo lub uzyskać pod nr tel.(22) 273 73-56.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe magisterskie profil ekonomiczny lub inne nieprofilowane wraz z ukończonymi studiami podyplomowymi z zakresu rachunkowości

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze rachunkowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o finansach publicznych
  • znajomość przepisów ustawy o rachunkowości
  • znajomość zasad funkcjonowania funduszy strukturalnych
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • umiejętność obsługi MS Office: Word, Excel
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • życiorys/CV
    • – na finalnym etapie rekrutacji kandydaci dopuszczeni do tego etapu muszą dostarczyć do BZL wszystkie wymagane prawem dokumenty i oświadczenia, w tym własnoręcznie podpisane: oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. Niedostarczenie tych dokumentów w wyznaczonym terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z naboru.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-02-19
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    17/02/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi