Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Rozwoju w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Plac Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • : Ocena i wybór projektów • opiniowanie i zatwierdzanie kryteriów wyboru projektów • monitorowanie efektywności i/ lub proponowanie usprawnień procesu oceny i wyboru projektów • opracowywanie i aktualizowanie systemu/ zasad wyboru projektów • przeprowadzanie konsultacji i uzgodnień • współpraca z KE/ darczyńcami w celu
  • Wdrażanie programu • opiniowanie/ zatwierdzanie dokumentów wdrożeniowych (np. instrukcji wykonawczych, wytycznych, etc.) • przygotowywanie interpretacji i stanowisk Ministerstwa oraz odpowiedzi na pytania w zakresie realizacji programu/ projektów (w tym: systemu instytucjonalnego, kwalifikowalności wydatków, kontroli, ocen oddziaływania na środowisko, pomocy publicznej etc • przygotowywanie/ udział/ prowadzenie szkoleń/ grup roboczych/ spotkań konsultacyjnych/ Komitetów Monitorujących z zakresu realizacji programu • przeprowadzanie konsultacji i uzgodnień • przygotowywanie, monitorowanie i aktualizowanie listy projektów
  • Przygotowywanie i aktualizowanie dokumentów dotyczących realizacji programu/ -ów (w tym: szczegółowy opis osi priorytetowych programu operacyjnego, wzory umów, wytyczne, zalecenia, rekomendacje) • formułowanie zapisu dokumentów • formułowanie propozycji zmian w dokumentach
  • Monitorowanie stanu przygotowania i procesu realizacji projektów (m.in. systemowych/ konkursowych/ pozakonkursowych/ dużych) • przygotowywanie i aktualizowanie wytycznych związanych z zarządzaniem i monitorowaniem projektów oraz wykazu projektów zidentyfikowanych (tj. pozakonkursowych) w sektorze środowiska i zdrowia • monitorowanie postępu rzeczowego i finansowego w realizacji projektów • przygotowywanie, weryfikowanie sprawozdań dotyczących stanu przygotowania i/ lub realizacji projektów • identyfikowanie problemów i zagrożeń w realizacji projektów oraz przygotowywanie propozycji rekomendacji działań naprawczych
  • Monitorowanie wdrażania strategii i programów (np. operacyjnego, pomocowego, krajowego, wieloletniego, etc.) • monitorowanie realizacji postępu rzeczowego za pomocą wskaźników • monitorowanie postępu finansowego (m.in. kontraktacja, certyfikacja, N+2/ N+3, cele Rady Ministrów, realokacje, oszczędności, etc.) • identyfikowanie problemów i zagrożeń w realizacji strategii/ programu/ programów oraz przygotowywanie propozycji rekomendacji działań naprawczych • monitorowanie prognoz (np. płatności) • przygotowywanie (merytoryczne w sektorze środowiska i zdrowia) posiedzeń komitetu/ -ów monitorujących oraz spotkań z Komisją Europejską, w tym spotkań rocznych • monitorowanie procesu zamknięcia działań/projektów • uczestnictwo w grupach/ zespołach dotyczących wskaźników • sporządzanie i weryfikacja raportów przedstawiających stan realizacji strategii/ programu/ programów • sporządzanie/ weryfikowanie analiz materiałów i opracowań związanych z bieżącym monitoringiem
  • Przygotowywanie i aktualizowanie programu • formułowanie zapisu programu • formułowanie propozycji zmian w programie • negocjowanie zapisów programu z Komisją Europejską
  • Udział w kontrolach i audytach realizowanych przez organy zewnętrzne oraz analiza ustaleń kontrolnych • udział w czynnościach kontrolnych lub audytowych realizowanych przez instytucje zewnętrzną • monitorowanie procesu wdrożenia otrzymanych zaleceń pokontrolnych/ po audycie
  • Prowadzenie obsługi procesu przygotowywania dokumentów w ramach merytorycznego wsparcia w koordynacji realizacji zadań Ministerstwa w obszarze rozwoju regionalnego w zakresie ochrony środowiska oraz przeciwdziałania i adaptacji do zmian klimatu w celu zapewnienia wsparcia w wypracowaniu spójnego stanowiska resortu w tym zakresie • opiniowanie projektów dokumentów w ww. zakresie • przygotowywanie projektów dokumentów w ww. zakresie (w szczególności opracowanie i aktualizacja stosownych części instrukcji wypełniania wniosków do dofinansowanie, również do wykorzystania przez inne instytucje zarządzające) • reprezentowanie Ministerstwa w pracach nad projektami dokumentów w ww. zakresie • uzgadnianie i konsultowanie projektów dokumentów w ww. zakresie


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
 wyjazdy służbowe krajowe lub zagraniczne (kilka razy w roku)
 obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe
Pracownikom oferujemy:
– trzynaste wynagrodzenie, bogaty pakiet szkoleń, staże eksperckie, refundacje nauki języka i studiów podyplomowych,
– pakiet socjalny: platforma Benefit, dofinansowanie wypoczynku, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach, sala ćwiczeń w budynku Ministerstwa,
– możliwość wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie w preferencyjnej cenie, możliwość dofinansowania kart sportowych (FitProfit), ruchomy system czasu pracy: rozpoczęcie pracy w godz. 7.30-9.00.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
– praca przy komputerze,
– w biurze dostępnym dla osób niepełnosprawnych,
– praca w kameralnych pokojach.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Umowa o pracę na czas zastępstwa.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Przed wysłaniem aplikacji prosimy o upewnienie się, że spełnienie wymagań formalnych jednoznacznie wynika z przesłanych dokumentów.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą.
Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń dostępnych pod adresem http://mr.bip.gov.pl/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej/nabor-do-sluzby-cywilnej-z-wylaczeniem-wyzszych-stanowisk.html
Ministerstwo Rozwoju przyjmuje dokumenty do rekrutacji wyłącznie w języku polskim i angielskim.
W przypadku przedstawienia dokumentów w innym niż angielski języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności/rozmowa kwalifikacyjna.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe magisterskie lub równoważne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
związanego z funduszami UE lub z wdrażaniem projektów finansowanych ze środków krajowych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • – znajomość prawa krajowego i unijnego z zakresu ochrony środowiska, zwłaszcza: przepisy dot. ocen oddziaływania na środowisko, Prawo ochrony środowiska
  • – wiedza z zakresu wdrażania funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, w szczególności POIiŚ
  • – znajomość języka angielskiego poziom C1
  • – organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów,
  • – współpraca, komunikacja, rzetelność, myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • – CV lub życiorys
    • – na finalnym etapie rekrutacji kandydaci dopuszczeni do tego etapu muszą dostarczyć do BZL wszystkie wymagane prawem dokumenty i oświadczenia, w tym własnoręcznie podpisane: oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. Niedostarczenie tych dokumentów w wyznaczonym terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z naboru
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-02-02
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/01/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi