Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. J.Ch. Szucha 25
00-918 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Weryfikowanie wniosków o płatność okresową oraz końcową, składanych przez beneficjentów w ramach PO WER, w szczególności weryfikowanie danych uczestników projektu oraz prowadzenie pogłębionej analizy dokumentów rozliczanych przez beneficjenta zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych w zakresie kontroli PO WER 2014-2020. Komunikacja z beneficjentem odbywa się za pośrednictwem centralnego systemu teleinformatycznego SL2014. W przypadku projektów otrzymujących dofinansowanie w formie zaliczki, zatwierdzanie wniosków o płatność i jednocześnie zatwierdzanie do wypłaty kwoty kolejnej transzy dofinansowania w celu realizacji zadań Instytucji Pośredniczącej w ramach Działań 2.10, 2.13, 2.14, 2.15 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
  • Monitorowanie postępu rzeczowego i finansowego projektów w ramach PO WER, w celu zapewnienia zgodności wdrażanych projektów z prawem wspólnotowym i krajowym, w szczególności w zakresie osiągania celów projektu, w tym weryfikowanie modyfikacji wniosków o dofinansowanie projektów oraz aktualizowanie danych odnośnie do umów w SL2014.
  • Współpraca z beneficjentami w celu udzielenia pomocy w interpretacji kwestii problemowych dotyczących realizowanych projektów, dokumentów programowych, utrzymywanie stałego kontaktu w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego wdrażania projektów finansowanych w ramach POWER.
  • Współpraca ze stanowiskiem ds. planowania budżetu i prognoz w zakresie opracowywania prognozy wydatków certyfikowanych na dany okres, w tym sprawowanie nadzoru nad stopniem ich wykonania.
  • Przygotowywanie wkładów do okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji projektów finansowanych z PO WER.
  • Odzyskiwanie środków nieprawidłowo wydatkowanych przez beneficjentów otrzymujących dofinansowanie w formie zaliczki oraz posiadanie wglądu do IMS – systemu raportowania o nieprawidłowościach do Komisji Europejskiej.
  • W przypadku wykrycia nieprawidłowości, przekazywanie do Biura Kontroli w MEN informacji niezbędnych do zawiadomienia dysponenta części budżetowej o nieprawidłowo wydatkowanych środkach w ramach projektów III Priorytetu PO KL przez państwowe jednostki budżetowe oraz wprowadzanie danych do Rejestru obciążeń na projekcie.
  • Gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie wszelkiej dokumentacji związanej z wykonywanymi zadaniami w ramach PO WER oraz w ramach Priorytetu III PO KL.


Warunki pracy

Zagrożenie korupcją
Praca pod presją czasu
Narzędzia i materiały pracy: komputer i inne urządzenia biurowe;
Możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych, schodołaz do ewentualnego wykorzystania.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne.
Oferty złożone po terminie (decyduje data stempla pocztowego) lub oferty niekompletne (tj. niezawierające prawidłowych i podpisanych oświadczeń oraz wszystkich wymaganych dokumentów wymienionych w „wymaganych dokumentach i oświadczeniach”), zostaną odrzucone. Kopie dokumentów dot. stażu pracy / doświadczenia zawodowego, muszą potwierdzać zamknięty okres oraz wymagany obszar zatrudnienia.
Zachęcamy do skorzystania ze wzorów oświadczeń, które są dostępne na stronie BIP MEN, w zakładce "Praca" ”wzory oświadczeń do naboru”, hiperłącze: Praca / Wzory oświadczeń do naboru oraz do składania cv w formacie Europass - http://europass.cedefop.europa.eu/pl/documents/curriculum-vitae.
Przekazanie kopii dokumentów wymienionych w części „kopie innych dokumentów i oświadczenia” nie jest obowiązkowe. Kopie te stanowią jednak podstawę potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych zawartych w ogłoszeniu.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.
Nadesłane oferty, z wyjątkiem oferty wybranego kandydata, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 34-74-244, 34-74-852 lub 34-74-170.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze funduszy strukturalnych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1)
  • znajomość procedur i wytycznych horyzontalnych dla perspektywy finansowej 2014 -2020 w zakresie: kwalifikowalności wydatków (w części dotyczącej EFS), kontroli dla PO WER 2014-2020 (w części dotyczącej weryfikacji wniosków o płatność), korygowania i odzyskiwania nieprawidłowych wydatków oraz raportowania nieprawidłowości w ramach programów operacyjnych polityki spójności na lata 2014-2020
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej (w zakresie podziału, zasad organizacji i działania), w tym służby cywilnej (w zakresie organizacji s.c., uprawnień i obowiązków członków korpusu służby cywilnej)
  • znajomość ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (rozdział 6 i 7)
  • znajomość zasad dotyczących zamknięcia Programu Operacyjnego PO KL 2007-2013
  • umiejętność współpracy
  • samodzielność
  • rzetelność i terminowość
  • odporność na stres
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • studia podyplomowe z zakresu funduszy strukturalnych lub zarządzania projektami lub księgowości lub rachunkowości
  • przeszkolenie z zakresu zarządzania projektami lub rachunkowości lub audytu wewnętrznego
  • znajomość ustawy o finansach publicznych w zakresie wykonywania budżetu środków europejskich
  • znajomość ustawy prawo zamówień publicznych
  • znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 („rozporządzenie w sprawie EFS”)
  • znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 (w zakresie części IV – przepisy ogólne mające zastosowanie do funduszy polityki spójności i EFMR)
  • znajomość Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych PO WER 2014-2020 w zakresie interwencji realizowanej przez MEN (działania 2.10, 2.13, 2.14 i 2.15)
  • znajomość krajowych wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o jego znajomości na wymaganym poziomie
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego - ukończenie studiów podyplomowych z zakresu funduszy strukturalnych lub zarządzania projektami lub księgowości lub rachunkowości, w przypadku deklaracji ich spełnienia tj. przeszkolenie, np. kopie dyplomów i innych zaświadczeń
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego - przeszkolenie z zakresu zarządzania projektami lub rachunkowości lub audytu wewnętrznego, w przypadku deklaracji spełnienia, np. zaświadczenia, dyplomy, certyfikaty itp.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-01-03
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    15/12/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi