Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Środowiska w Warszawie

poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Ministerstwo Środowiska
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie ewidencji księgowej dysponenta I stopnia w zakresie wydatków budżetu państwa, w tym wyodrębnionej ewidencji księgowej środków przeznaczonych na finansowanie i współfinansowanie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2007-20136 oraz 2014-2020, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna (PO PT), Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) i Norweskiego Mechanizmu Finansowego (NMF) 2009-2014
  • prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej płatności zrealizowanych z budżetu europejskiego w zakresie POIiś 2007-2013 i 2014-2020 oraz MF EOG i NMF 2009-2014, a także poziomu ich realizacji
  • sporządzanie sprawozdawczości budżetowej oraz udział w sporządzaniu sprawozdawczości finansowej w oparciu o zapisy ksiąg rachunkowych dysponenta I stopnia, a także przeprowadzanie corocznej inwentaryzacji na poziomie dysponenta I stopnia oraz przedkładanie jej wyników do zatwierdzenia Głównemu Księgowemu Resortu
  • dekretowanie dokumentów księgowych oraz sporządzanie comiesięcznych zestawień obrotów i sald, dziennika transakcji, raportów księgowych, w tym odpowiedzialność za przeprowadzenie analizy poszczególnych kont oraz powstałych na koniec miesiąca sald
  • przekazywanie, na wniosek komórki właściwej do spraw funduszy europejskich, Instytucjom Wdrażającym (IW) POIiś 2007-2013 i 2014-2020 oraz Operatorowi programów MF EOG i NMF 2009-2014 informacji o wysokości przysługującemu im limitu objętego upoważnieniami do dokonywania płatności w ramach budżetu środków europejskich, w tym o jego zmianach oraz na bieżące kontrolowanie poziomu wykorzystania środków objętych limitem
  • udział w kontrolach systemowych oraz kontrolach planu działań w IW w zakresie systemu księgowania i przepływów finansowych realizowanych w ramach POIiŚ 2014-2020
  • uczestnictwo w opiniowaniu i uzgadnianiu porozumień i aneksów, a także treści instrukcji, zaleceń i wytycznych oraz innych dokumentów dotyczących m. in. realizacji projektów w ramach POIiŚ 2007-2013, POIiŚ 2014-2020, PO PT i MF EOG i NMF 2007-2014 w zakresie przepływów finansowych i rachunkowości


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
• praca w warunkach dużej odpowiedzialności związanej z realizacją zadań podlegających dyscyplinie finansów publicznych

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
• praca na III piętrze budynku, budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich - podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości
• praca przy komputerze - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 36 92 320, 36 92 207, 36 92 426
Wzór wymaganych oświadczeń udostępniony jest na stronie internetowej: https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/
W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
Ministerstwo Środowiska zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Oferty przesłane po terminie, nie będą rozpatrywane.

Techniki i metody naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• test wiedzy w zakresie wymagań niezbędnych
• zadanie praktyczne typu case study
• rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu behawioralnego

Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia (akceptujemy jedynie oświadczenia zgodne ze wzorem).
Przekazanie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia dodatkowe” nie jest obowiązkowe. Podkreślamy jednak, że dokumenty te będą jedyną podstawą potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w dekretowaniu dokumentów księgowych lub prowadzeniu ewidencji księgowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy – po analizie ofert – zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną poinformowani o terminie jego przeprowadzenia. O terminach etapów naboru kandydaci będą powiadamiani drogą elektroniczną.
Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2016 poz. 922.) jest Minister Środowiska
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe w dziedzinie nauk ekonomicznych

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze finansowo-księgowym

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych i aktów wykonawczych z zakresu gospodarki finansowej i sprawozdawczości jednostek budżetowych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • znajomość zasad regulujących przepływy finansowe w ramach Programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
  • komunikacja
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • myślenie analityczne
  • współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze finansowo-księgowym (dokumenty zawierające informacje potwierdzające okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu- wzór treści wymaganego oświadczenia jest zamieszczony na stronie https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
    • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe dyplomu
    • W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopia dokumentu potwierdzającego 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w dekretowaniu dokumentów księgowych lub prowadzeniu ewidencji księgowej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-11-22
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/11/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi