Opis stanowiska pracy


Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Główny Inspektorat Transportu Drogowego,
Aleje Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie umarzania, odraczania, rozkładania na raty spłaty należności z tytułu grzywien nałożonych w drodze mandatu karnego kredytowanego, kar pieniężnych nałożonych w drodze decyzji administracyjnej, nakładanych kar porządkowych oraz należności cywilnoprawnych w celu rzetelnego i terminowego rozpatrywania wniosków składanych do Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
  • Przygotowywanie projektów wezwań, postanowień, decyzji i innych pism sporządzanych w toku prowadzonych postępowań w zakresie udzielania ulg w spłacie należności w celu prawidłowego prowadzenia postępowań administracyjnych.
  • Analiza wniosków w sprawie udzielenia ulgi w spłacie należności publicznoprawnych w celu ustalenia właściwości rzeczowej i miejscowej organu do rozpatrzenia wniosku.
  • Bieżąca analiza rozstrzygnięć drugoinstancyjnych oraz orzecznictwa sądów administracyjnych w sprawach dotyczących udzielania ulg w spłacie należności publicznoprawnych w celu wyeliminowania ewentualnych błędów w prowadzonych postępowaniach.
  • Współpraca z wojewódzkimi inspektoratami transportu drogowego w celu wyjaśnienia istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy administracyjnej okoliczności.
  • Udzielanie klientom informacji na temat obowiązujących przepisów prawa w zakresie procedury udzielania ulg w spłacie oraz informacji stronom i ich pełnomocnikom o aktualnych etapach prowadzonych postępowań administracyjnych w celu pogłębienia zaufania obywateli do organów administracji publicznej.
  • Obsługa platformy e-PUAP w zakresie zadań wykonywanych przez Wydział.


Warunki pracy

Czynności merytoryczne i administracyjne wykonywane w trakcie pracy biurowej w pozycji siedzącej. Monotonny charakter pracy. Realizacja zadań w wielu przypadkach dokonywana pod presją czasu. Praca wykonywana w budynku w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 94 na piątym piętrze. Praca przy komputerze min. 4 godz. Dziennie. Budynek przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową (podjazdy, windy, toalety). Naturalne i sztuczne oświetlenie z temperaturą w pomieszczeniu nie mniejszą niż 18 stopni Celsjusza. Narzędzia i materiały pracy: komputer, skaner, telefon, kserokopiarka, fax.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Oferty przesłane drogą elektroniczną nie opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym lub dostarczone faksem lub dostarczone po terminie lub nie spełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane. Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne” - za kompletne oferty uznane będą oferty, zawierające wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń, które dostępne są na stronie internetowej Inspektoratu w zakładce Kariera pod adresem http://www.gitd.gov.pl/kariera/dokumenty-do-pobrania. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne w zakładce Kariera na stronie internetowej Inspektoratu. W zakładce tej znajduję się również formularz kontaktowy, umożliwiający bezpośredni kontakt z działem rekrutacji. Zachęcamy także do kontaktu mailowego na adres rekrutacja@gitd.gov.pl. W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji. (Urząd zastrzega sobie prawo do komunikowania się z kandydatami/kandydatkami poprzez pocztę elektroniczną.) W trakcie naboru planowane są następujące techniki i metody:
1. weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
2. weryfikacja wiedzy,
3. rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu kompetencyjnego.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w powyższym ogłoszeniu. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 poz. 922) jest: Główny Inspektor Transportu Drogowego.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
w prowadzeniu postępowań administracyjnych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów: Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o transporcie drogowym, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  • Umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows, pakietu Office (Word, Excel);
  • Komunikatywność, samodzielność, umiejętność radzenia sobie ze stresem, myślenie analityczne, organizacja pracy własnej, sumienność.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Upoważnienie do dostępu informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone".


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających upoważnienie do dostępu informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone”.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-10-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    28/10/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi