Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • 1. Administrowanie systemami i aplikacjami użytkowymi, konfigurowanie i modyfikowanie ich parametryzacji, monitorowanie wykorzystania licencji, tworzenie polityki i standardów uprawnień dostępu, koordynowanie działań obsługi uprawnień dostępu, zakładanie kont użytkownikom, modyfikowanie uprawnień i blokowanie dostępu dla pracowników, którzy zakończyli pracę, utrzymywanie i udostępnianie informacji o aktualnych zasobach IT, kontrolowanie konfiguracji zasobów IT w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 2. Analizowanie, projektowanie, realizowanie, koordynowanie, testowanie rozwoju i modernizacji systemów i aplikacji użytkowych; prowadzenie prac rozwojowych aplikacji, a w szczególności rozbudowy systemu raportowania w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 3. Wdrażanie systemów i aplikacji użytkowych; przygotowywanie i prowadzenie wdrożeń systemów i aplikacji w Centrali MSZ i na placówkach zagranicznych; a w tym między innymi opracowywanie dokumentacji wdrożeniowej, szkoleniowej, procedur eksploatacyjnych, instalowanie i konfigurowanie systemów i aplikacji użytkowych, szkolenie i świadczenie wsparcia technicznego dla użytkowników w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 4. Świadczenie wsparcia technicznego drugiego poziomu użytkownikom systemów i aplikacji użytkowych; rozwiązywanie problemów technicznych, funkcjonalnych i merytorycznych użytkowników systemów i aplikacji; prowadzenie szkoleń stanowiskowych użytkowników w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 5. Analizowanie, naprawianie, koordynowanie, testowanie, wdrażanie zgłoszonych awarii i błędów w funkcjonowaniu systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych; zapewnianie prawidłowego funkcjonowanie systemów i aplikacji użytkowych; analizowanie możliwości funkcjonalnych systemów i aplikacji w celu znalezienia rozwiązań dla sytuacji i problemów nietypowych i incydentalnych.
  • 6. Analizowanie, projektowanie, realizowanie, koordynowanie, testowanie systemów i aplikacji użytkowych, prowadzenie prac analitycznych, opracowywanie wymagań i założeń do systemów i aplikacji użytkowych; przygotowywanie dokumentacji merytorycznej do postępowań o zamówienie publiczne; realizowanie samodzielnie lub nadzorowanie realizacji projektów oraz opracowywanie dokumentacji projektowej i powykonawczej w celu zapewnienia prawidłowości i spójności nabywanych usług, systemów i aplikacji.
  • 7. Monitorowanie, raportowanie, stosowanie zmian przepisów prawa oraz organizacji procesów pracy wspomaganych przez eksploatowane systemy i aplikacje; analizowanie wpływu zmian przepisów prawa i organizacji procesów pracy na funkcjonalność i działanie systemów i aplikacji użytkowych, inicjowanie projektów rozbudowy i modyfikacji systemów i aplikacji w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 8. Monitorowanie i raportowanie stosowania polityki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych; wnioskowanie o dokonanie zmian w organizacji pracy zwiększających bezpieczeństwo danych; wnioskowanie o zmiany w procedurach i przepisach polityki bezpieczeństwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych i baz danych.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe (np. w celu usuwania awarii oprogramowania i systemów oraz instalacji nowych aplikacji wraz ze szkoleniem użytkowników).
2. Zagrożenie korupcją.
3. Stres związany z wykonywania zadań wrażliwych związanych z przygotowaniem i uczestnictwem w udzielaniu zamówień publicznych oraz zamówień poza ustawą Prawo Zamówień Publicznych (rozpoznawaniem rynku, szacowaniem wartości zamówienia określeniem wymagań, przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia, udziałem
w negocjacji umów).

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.

W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie wynosi co najmniej 6%.

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 4 497 PLN do ok. 6 745 PLN oraz dodatek za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej Dz. U. z 2016, poz. 1345- j.t. z późn. zm.).
Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.

Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.

W ofercie należy podać adres e-mail oraz numer telefonu. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Naboru pod numerem telefonu: +48 (22) 523 7806.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe magisterskie magisterskie lub równorzędne.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie administrowania systemami i aplikacjami użytkowymi oraz w zakresie administrowania systemami i aplikacjami użytkowymi oraz w zakresie wdrażania systemów i aplikacji użytkowych lub w zakresie projektowania i tworzenia systemów i aplikacji.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” oraz informacji niejawnych UE i NATO oznaczonych klauzulą „Secret” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Ukończone specjalistyczne szkolenia w zakresie administrowania rozwiązaniami serwerowymi firmy Microsoft lub Oracle lub IBM lub w zakresie administrowania systemami baz danych Oracle lub MS SQL lub DB2.
  • Znajomość aktów prawnych w zakresie niezbędnym do projektowania, rozwoju i administracji systemów informatycznych właściwych dla opisywanego stanowiska - z zakresu informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  • Wiedza merytoryczna i umiejętności praktyczne niezbędne do realizacji zadań ujętych w opisie stanowiska: wiedza specjalistyczna w zakresie architektury systemów informatycznych; wiedza specjalistyczna w zakresie technologii informatycznych; wiedza specjalistyczna w zakresie wdrażania systemów i aplikacji; praktyczna znajomość administracji systemami i aplikacjami użytkowymi; znajomość platformy Windows; umiejętność projektowania i tworzenia relacyjnych baz danych, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznej umiejętności języka zapytań SQL; umiejętność stosowania biblioteki ITIL® (Information Technology Infrastructure Library); wiedza w zakresie administrowania rozwiązaniami serwerowymi aplikacji.
  • • Umiejętności niezbędne do realizacji zadań ujętych w opisie stanowiska: współpracy, argumentowania, zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa, analitycznego myślenia, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
  • Dyspozycyjność tj. gotowość do pracy poza regulaminowymi godzinami pracy oraz do wyjazdów służbowych i pracy poza granicami kraju.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe o profilu informatyka lub zarządzanie.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
  • Ukończone specjalistyczne szkolenia z jednego z poniższych zakresów: zarządzania usługami i organizacji utrzymania systemów IT, ITIL® (Information Technology Infrastructure Library) na poziomie Foundation; e-wzorców projektowych, SOMA, MDA lub analogicznych; zapewniania jakości rozwiązań informatycznych (potwierdzone certyfikatem ISTQB lun analogicznym); modelowania architektury systemów IT; zarządzania przedsięwzięciami (w szczególności IT), w tym metodyki zarządzania projektami (np. PRINCE2).
  • Znajomość na poziomie podstawowym zagadnień merytorycznych i umiejętności praktycznych dziedziny, w jakiej użytkowana jest aplikacja (tj. systemy kadrowe lub systemy finansowo-księgowe lub systemy klasy ITSM).
  • Znajomość aktów prawnych pomocnych w pracy dla opisywanego stanowiska: ustawa o finansach publicznych oraz ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych; ustawa o rachunkowości; ustawa kodeks pracy; ustawa prawo zamówień publicznych; ustawa o ochronie danych osobowych.
  • Wiedza merytoryczna i umiejętności praktyczne: bardzo dobra znajomość oprogramowania narzędziowego oraz baz danych Oracle, MS SQL, DB2; bardzo dobra znajomość architektury aplikacji; umiejętność programowania; umiejętność analizy procesów zarządzania IT wewnątrz organizacji; umiejętność opisywania, szacowania i mierzenia procesów zarządzania IT; znajomość architektury aplikacji; znajomość różnych systemów operacyjnych oraz Active Directory; znajomość zagadnień środowisk zwirtualizowanych; znajomość narzędzi do tworzenia kopii zapasowych; znajomość komunikacji i technologii sieciowych LAN i WAN; znajomość zagadnień PKI; wiedza z zakresu metodologii tworzenia oprogramowania; wiedza z zakresu zarządzania przedsięwzięciami (w szczególności IT) w tym metodyki zarządzania projektami (PRINCE2); wiedza z zakresu zarządzana usługami i organizacją utrzymania systemów IT; wiedza z zakresu stosowania biblioteki ITIL® (Information Technology Infrastructure Library) na poziomie wyższym niż Foundation.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie przeszkolenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języków obcych
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” oraz informacji niejawnych UE i NATO oznaczonych klauzulą „Secret” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1167 – j. t.),
  • CV
  • Kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ (bip.msz.gov.pl) w zakładce Praca i Kariera – Praca w MSZ – Pliki do pobrania: http://www.msz.gov.pl/pl/p/msz_pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/pliki_do_pobrania/
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie MNiSW: http://www.nauka.gov.pl/departamenty-ministerstwa/departament-wspolpracy-miedzynarodowej-dwm.html
  • Wszelkie dokumenty załączane do oferty wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski
  • Szczegółowe informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ w zakładce Praca i kariera – Praca w MSZ – Zasady i użyteczne informacje: http://www.msz.gov.pl/pl/p/msz_pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/zasady_uzyteczne_informacje/
  • oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721 – j.t.), złożone według wzoru określonego w ww. ustawie – dotyczy kandydatek / kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języków obcych
  • Szczegółowe informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań dodatkowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ w zakładce Praca i kariera – Praca w MSZ – Zasady i użyteczne informacje: http://www.msz.gov.pl/pl/p/msz_pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/zasady_uzyteczne_informacje/

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-07-19
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/06/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi