Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Koordynuje pracę komórek organizacyjnych MSZ i instytucji zewnętrznych w celu zapewnienia pomocy konsularnej obywatelom polskim w razie wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych.
  • Tworzy i aktualizuje procedury, wytyczne i dokumenty określające zasady zapewnienia pomocy konsularnej obywatelom polskim za granicą w razie wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych.
  • Opracowuje stanowiska i materiały dotyczące współpracy międzynarodowej w zakresie reagowania w sytuacjach nadzwyczajnych w celu wykorzystania podczas prac GR COCON i innych kontaktach dwu- i wielostronnych, a także na potrzeby innych komórek organizacyjnych MSZ.
  • Monitoruje we współpracy z urzędami konsularnymi rozwój sytuacji nadzwyczajnych poza granicami kraju pod kątem potencjalnego zagrożenia dla obywateli polskich, w celu zapewnienia środków zapobiegawczych, zaradczych i informacyjnych w razie wystąpienia zagrożenia dla obywateli polski za granicą.
  • Opracowuje we współpracy z urzędami konsularnymi plany ewakuacji obywateli polskich z zagranicy w razie wystąpienia sytuacji nadzwyczajnej.
  • Współpracuje z partnerami zagranicznymi w celu pozyskiwania wiedzy praktycznej w zakresie metod opracowywania procedur czy rozwiązań reagowania kryzysowego, w tym mechanizmu wysyłania grup wsparcia oraz poszerzania form współpracy poprzez budowanie kontaktów służbowych via COCON, CoOL, kontakty dwustronne oraz udział w szkoleniach międzynarodowych.
  • Koordynuje prace Zespołu Wsparcia Kryzysowego (ZWK), w tym we współpracy z komórką odpowiedzialną za organizację szkoleń w resorcie organizuje szkolenia specjalistyczne dla członków ZWK.
  • Nadzoruje przygotowanie i aktualizację przez urzędy konsularne treści ostrzeżeń dla podróżujących i poradników o tematyce konsularnej publikowanych przez MSZ w celu zapewnienia aktualnej informacji o krajach i potencjalnych zagrożeniach dla obywateli polskich poza granicami kraju.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
2. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
3. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku
na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.

W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie wynosi co najmniej 6%.

Wynagrodzenie zasadnicze brutto przewidziane dla tego stanowiska od ok. 5 000 PLN do ok. 7 000 PLN oraz dodatek za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej Dz. U. z 2016, poz. 1345- j.t. z późn. zm.).
Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.

Szczegółowe informacje dotyczące kopii dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ w zakładce Praca i kariera – Praca w MSZ – Zasady i użyteczne informacje: http://www.msz.gov.pl/pl/p/msz_pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/zasady_uzyteczne_informacje/

Wszelkie dokumenty załączane do oferty wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski.
W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie MNiSW: http://www.nauka.gov.pl/departamenty-ministerstwa/departament-wspolpracy-miedzynarodowej-dwm.html

Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych do zatrudnienia będą zniszczone.

W ofercie należy podać adres e-mail oraz numer telefonu. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Naboru pod numerem telefonu: +48 (22) 523 7806 lub +48 (22) 523 8311.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe magisterskie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w służbie zagranicznej w obszarze konsularnym

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Ukończone szkolenie konsularne.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie C1.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
  • Znajomość: aktów prawnych obowiązujących w służbie konsularnej z uwzględnieniem prawa unijnego; aktów prawnych, procedur i mechanizmów w zakresie zarządzania kryzysowego (OC, wojsko) obowiązujących w Polsce i UE; specyfiki funkcjonowania systemów zarządzania kryzysowego w państwach UE i innych; zasad funkcjonowania administracji publicznej.
  • Wiedza z zakresu problematyki unijnej i konsularnej.
  • Umiejętność: negocjowania, współpracy, zorientowania na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywy, kreatywność.
  • Dyspozycyjność.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych


wymagania dodatkowe

  • Szkolenia z zakresu postępowania w sytuacjach nadzwyczajnych.
  • Znajomość innego niż język angielski języka UE (preferowany język francuski) na poziomie B2.
  • Znajomość ustaw o ochronie danych osobowych i o dostępie do informacji publicznej.
  • Umiejętność radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, odporność na stres.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • CV i kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ (bip.msz.gov.pl) w zakładce Praca i Kariera – Praca w MSZ – Pliki do pobrania: http://www.msz.gov.pl/pl/p/msz_pl/ministerstwo/praca_i_kariera/zatrudnienie_msz/pliki_do_pobrania/;
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie przeszkolenia i znajomości języka obcego
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1167 – j. t.);
  • Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721 – j.t.), złożone według wzoru określonego w ww. ustawie – dotyczy kandydatek/ kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka obcego.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-07-06
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/06/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi