Opis stanowiska pracy


Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie

Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
ul. gen. Władysława Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • sporządzanie planu kontroli i samodzielne przeprowadzanie kontroli w Pionie Głównego Księgowego celem wyeliminowania nieprawidłowości przy realizacji zadań komórki organizacyjnej. Sporządzanie dokumentacji z przeprowadzonych kontroli. Opracowywanie zaleceń pokontrolnych i nadzorowanie ich wykonania,
  • samodzielne sprawdzanie dowodów finansowo-księgowych zewnętrznych i wewnętrznych przedkładanych przez komórki merytoryczne pod względem formalno-rachunkowym celem dalszego ich zatwierdzenia i dokonania płatności,
  • zbieranie danych i analizowanie materiałów związanych z realizacją planu dochodów i wydatków budżetowych funduszy i rezerw celowych celem niedopuszczenia do przekroczenia przyznanych limitów na poszczególnych paragrafach,
  • sporządzanie i weryfikowanie na bieżąco upoważnień i pełnomocnictw do wykonywania czynności w imieniu kierownika jednostki organizacyjnej w zakresie właściwości Pionu Głównego Księgowego,
  • analizowanie i koordynowanie działań związanych z opracowywaniem, uzgadnianiem i ogłaszaniem aktów normatywnych będących we właściwości Pionu Głównego Księgowego,
  • kontrolowanie operacji gospodarczych poprzez przeprowadzanie inwentaryzacji w Pionie Głównego Księgowego metodą weryfikacji sald zobowiązań, należności, gruntów, wartości niematerialnych i prawnych, środków trwałych w budowie oraz aktywów pieniężnych i innych walorów przechowywanych w kasie (druki ścisłego zarachowania, gwarancje, czeki itp.),
  • przygotowywanie i aktualizowanie kart wzorów podpisów osób funkcyjnych uprawnionych do zatwierdzania dokumentów stanowiących podstawę wpłat i wypłat gotówkowych oraz dowodów finansowo-księgowych, celem zapobieżenia gospodarowania środkami publicznymi przez osoby nieuprawnione.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa od poniedziałku do piątku w wymiarze 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo. Stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności (dysfunkcją ruchową), brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Ze względu na rozmieszczenie wewnętrznych komórek zachodzi potrzeba pieszego przemieszczania się po terenie zewnętrznym oraz pomiędzy kondygnacjami budynku. Pomieszczenia pracy spełniają wymagania stanowisk pracy stałej, na stanowisku nie występują czynniki niebezpieczne oraz szkodliwe dla zdrowia. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym. Nie występują kontakty zewnętrzne. Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: zagrożenie korupcją w związku z dostępem do dokumentacji źródłowej jednostki. Możliwe realne do wystąpienia zagrożenia na danym stanowisku to: zniekształcone wnioski pokontrolne, nieprawidłowo dokonane sprawdzenia dokumentów finansowych, a w efekcie nieprawidłowo dokonana kontrola wstępna i nienależne dokonanie płatności, nieprawidłowo przeprowadzona inwentaryzacja w kasie prowadzi do nieprawidłowości w księgach rachunkowych i sprawozdaniach. W efekcie powyższego może wystąpić zniekształcenie informacji o realizacji zaleceń pokontrolnych, strata finansowa poprzez uchybienia w kontroli kasy, inwentaryzacji, błędne sprawdzenia dokumentacji finansowej. Ponadto, pracownik wykonuje obowiązki kasjera w jego zastępstwie, co wiąże się z odpowiedzialnością materialną za powierzone mienie. Pracownik wykonuje kontrole w macierzystej komórce organizacyjnej, co stanowi dodatkowy czynnik stresowy. Czynnik stresogenny występuje podczas pracy pod presją czasu i przy odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Inne Informacje:
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Wynagrodzenie zasadnicze brutto: na okres trwania umowy o pracę na czas określony: ok. 2.520,00 zł brutto + dodatek za wieloletnią pracę (członkowi korpusu służby cywilnej przysługuje dodatek za wieloletnią pracę w służbie cywilnej w wysokości wynoszącej po pięciu latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego – art. 90 ust. 1-3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2018r., poz. 1559). Dokumenty można składać osobiście w Biurze Podawczym lub nadsyłać za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego). Wymagane dokumenty takie jak: list motywacyjny, życiorys/CV i oświadczenia winny być opatrzone datą i czytelnym podpisem kandydata/kandydatki. Ponadto treść wymaganych oświadczeń winna być zgodna z treścią zawartą w ogłoszeniu. Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy w korpusie służby cywilnej są dostępne na stronie BiP W-MOSG w zakładkach: Wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej/Wzory dokumentów oraz na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w zakładkach: Służba/Praca/Wzór oświadczenia kandydata do pracy w korpusie służby cywilnej. Złożenie przez kandydata oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru jest dobrowolne, ale jego nie złożenie spowoduje niemożność wzięcia udziału w naborze. Lista kandydatów/kandydatek spełniających wymagania formalne zostanie zamieszczona w BIP W-MOSG. Osoby spełniające wymagania formalne, zostaną powiadomione pisemnie o dalszych czynnościach kwalifikacyjnych.

Preferowana forma kontaktu: telefoniczna
Imię i nazwisko pracodawcy lub osoby wskazanej do kontaktów w sprawie oferty pracy: Pani Teresa Żygadło – specjalista Referatu ds. Pracowników Sekcji Spraw Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia, nr telefonu (89) 750 30 83
Częstotliwość kontaktów z osobą wskazaną przez pracodawcę: od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe ekonomiczne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
udokumentowanej pracy z zakresu wykonywania czynności ekonomiczno-finansowych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • ogólna wiedza z zakresu finansów publicznych, rachunkowości i zamówień publicznych,
  • umiejętność komunikacji,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność argumentowania,
  • asertywność.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • biegła znajomość obsługi komputera i pakietu Office,
  • dyspozycyjność.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

Dokumenty należy złożyć do: 2018-09-19
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Prezentacja firmy

Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
05/09/2018
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Administracja Publiczna

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi