Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Grodzisku Mazowieckim

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
ul. Żydowska 7
05-825 Grodzisk Mazowiecki


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • wykonywanie czynności kancelaryjno-biurowych związanych z prowadzeniem kancelarii ogólnej i sekretariatu komendy polegających na przyjmowaniu i ewidencjonowaniu korespondencji przychodzącej i wychodzącej, przyjmowaniu petentów, organizowaniu odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego oraz sporządzaniu dokumentacji z ich przebiegu;
  • realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, przyjmowanie, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków oraz wykonywanie sprawozdawczości w tym zakresie ;
  • prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów, wykonywanie sprawozdawczości;
  • realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy i przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu jej działania;
  • prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków systemu służby codziennej i pracowników korpusu służby cywilnej komendy powiatowej polegających zgłaszaniu i prowadzeniu ewidencji szkoleń.;
  • wykonywanie zadań w zakresie sporządzania oraz ewidencjonowania zarządzeń, decyzji, rozkazów, regulaminów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
  • organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej oraz organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy ;
  • opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
  • współpraca w zakresie zadań z kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostki ratowniczo – gaśniczej, planowanie i wykonywanie sprawozdawczości w tym przedmiocie ;
  • ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
  • aktualizacja informacji umieszczanych na stronie internetowej komendy , Biuletynu Informacji Publicznej i poczty elektronicznej, wykonywanie czynności w celu zapewnienia koordynacji przepływu informacji do jednostek nadrzędnych Państwowej Straży Pożarnej;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej ewidencji obecności i czasu służby strażaków systemu codziennego, pracowników cywilnych oraz delegowania strażaków i pracowników cywilnych komendy z obsługą programów do ewidencji czasy służby;
  • prowadzenie w zastępstwie w pełnym zakresie spraw kadrowych w komendzie;


Warunki pracy

- praca biurowo-administracyjna w siedzibie Komendy na pierwszym piętrze,
- praca w systemie codziennym w godzinach 7:30- 15:30,
- praca z wykorzystaniem komputera, przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie i innych urządzeń biurowych,
- praca z bazami danych/programami specjalistycznymi,
- w pomieszczeniu archiwum występuje narażenie na kurz,
- podczas porządkowania zasobu archiwalnego może występować znaczny wysiłek fizyczny,
- budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6 %.
Proponowane wynagrodzenie 2400 zł. brutto
Informujemy kandydatów, że warunkiem spełnienia wymagań formalnych jest nadesłanie w terminie wszystkich wymaganych dokumentów, opatrzonych aktualną datą korespondującą z datą złożenia dokumentów, własnoręcznie podpisanych. Należy również podać dane kontaktowe, adres e-mail, numer telefonu.
Oferty dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane ( w przypadku ofert złożonych drogą pocztową , za datę ich złożenia uważa się datę wpływu do sekretariatu Komendy). Odpowiadamy tylko na wybrane oferty.
Proces naboru składa się z trzech etapów:
• weryfikacja ofert pod kątem spełniania wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu,
• testu wiedzy,
• rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Oferty kandydatów nie zakwalifikowanych podlegają archiwizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze doświadczenia zawodowego na stanowisku w administracji.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych ,
  • bardzo dobra znajomość obsługi pakietu Microsoft Office
  • umiejętność redagowania pism urzędowych
  • znajomość zasad przyjmowania, wysyłania i ewidencjonowania korespondencji, wcześniejsza praca związana z wykonywaniem tych czynności,
  • znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • znajomość przepisów kancelaryjnych, w tym obowiązujących w jednostkach organizacyjnych PSP
  • znajomość ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, rozporządzenia MSW i A w sprawie ramowej organizacji komendy wojewódzkiej i powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej, rozporządzenia MSW i A z dnia 29.12.2005r. rozporządzenie w sprawie pełnienia służby przez strażaków Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o Służbie Cywilnej, Kodeks Pracy i Kodeks Postępowania Administracyjnego
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność analizowania dokumentów
  • zdolność analitycznego myślenia
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność dobrej organizacji pracy
  • sumienność, dokładność, rzetelność, odpowiedzialność
  • umiejętność skutecznego komunikowania się
  • umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji
  • umiejętność koncentracji
  • odporność na stres
  • umiejętność pracy pod presją czasu


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-07-24
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/07/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi