Specjalista ds. zakupów w firmie Weindich Spółka Jawna jest odpowiedzialny/a za organizację i optymalizację całego łańcucha dostaw. Analizowanie stanów magazynowych i przewidywanie sytuacji kryzysowych wymaga pracy w dużym skupieniu. Dział zakupów to strategiczny dział w naszej firmie, a stanowisko specjalisty jest bardzo ważne. Od niego zależy jak atrakcyjnym asortymentem dysponują nasi handlowcy i czy wszystko trafi do nas na czas, co bezpośrednio przekłada się na wynik finansowy. Głównym zadaniem zakupowca jest negocjowanie wszystkich warunków dostaw i transakcji tak, by były one jak najkorzystniejsze. Nasi zaopatrzeniowcy (kilkuosobowy dział) na bieżąco wyszukują i analizują oferty dostawców. Bardzo ważne na tym stanowisku są skrupulatność, terminowość oraz umiejętność nawiązywania, utrzymywania kontaktów oraz doskonalenie relacji ze sprawdzonymi dostawcami. Pożądaną cechą jest umiejętność współpracy z pozostałymi działami wewnątrz firmy i skuteczność w pozyskiwaniu wiedzy na temat pojawiających się problemów. Umiejętność analitycznego myślenia, biegła obsługa komputera (MS Office + MS Navision) i znajomość języka angielskiego zdecydowanie ułatwią Ci pracę na tym stanowisku.
OPIS STANOWISKA:
- Organizowanie oraz optymalizacja łańcucha dostaw dla asortymentu oferowanego przez spółkę;
- Analiza rynku dostawców pod kątem pozyskania możliwie najkorzystniejszych warunków zakupowych dla sprzedawanego asortymentu;
- Poszukiwanie dostawców nowych/alternatywnych w kraju jak i za granicą;
- Aktywne poszukiwanie towaru podnoszącego konkurencyjność spółki;
- Obsługa łańcucha dostaw począwszy od zamówień składanych przez handlowców, przez wyszukanie optymalnego źródła zakupu, negocjacje cen i pozostałych warunków zakupowych, ocena alternatyw, kontrola terminowości i jakości dostaw;
- Ciągłe monitorowanie rynku dostawców;
- Negocjowanie umów handlowych oraz warunków transakcyjnych z dostawcami w celu uzyskania możliwie najlepszych warunków zakupowych;
- Analiza rotacji towarów magazynowych, dbałość o utrzymanie poziomu towaru magazynowego zapewniającą ciągłość sprzedaży przy jednoczesnej optymalizacji stanów magazynowych (koszty utrzymania magazynu);
- Przewidywanie sytuacji kryzysowych i podejmowanie działań wyprzedzających dla eliminacji potencjalnych zagrożeń;
OFERUJEMY:
- Samodzielną pracę w kilkuosobowym zespole, w firmie będącej liderem innowacyjności w branży;
- Pracę w oparciu o umowę o pracę, na pełny etat (Pon-pt 8-16 lub 9-17);
- Możliwość rozwoju zawodowego i osobistego - liczne szkolenia produktowe;
- Udział w wydarzeniach branżowych (targi i prezentacje);
- Dostęp do Centrum Kulinarnego i rabat w sklepie firmowym;
WYMAGANIA:
- Doświadczenie na stanowisku kupca lub osoby odpowiedzialnej za zapewnienie ciągłości dostaw towarów;
- Wykształcenie wyższe kierunkowe (min. licencjat);
- Dobra znajomość języka angielskiego (poziom B2);
- Wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne;
- "Spryt handlowy";
- Pewność siebie i zdecydowanie w działaniu;
- Skrupulatność i determinacja w osiąganiu ustalonych celów;
- Asertywność, kreatywność i samodzielność;
- Dobra znajomość pakietu MS Office;
MILE WIDZIANE:
- Znajomość obsługi programu Microsoft NAV;
- Znajomość branży przetwórstwa mięsnego i/lub gastronomii pod kątem oferowanego towaru / urządzeń;
- Znajomość j. niemieckiego i/lub j. rosyjskiego;
- Prawo jazdy kat. B;