#

SPECJALISTA DS. SPRAWOZDAWCZOŚCI I ŚRODKÓW BUDŻETOWYCH

Prokuratura Krajowa

Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska pracy

KONKURS NA STANOWISKO SPECJALISTY DS. SPRAWOZDAWCZOŚCI I ŚRODKÓW BUDŻETOWYCH

Prokurator Krajowy ogłasza konkurs na staż urzędniczy na stanowisko specjalisty ds. sprawozdawczości i środków budżetowych w Biurze Budżetu i Majątku Prokuratury w Prokuraturze Krajowej w trybie art. 3b ust 1-5 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2018 r., poz. 577).

  • Stosownie do art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2018 r., poz. 577) urzędnikiem może zostać osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie lub prokuraturze. Na podstawie art. 3 ust. 3 ww. ustawy od obowiązku odbycia stażu urzędniczego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację sędziowską lub prokuratorską. Właściwy prokurator może zwolnić z obowiązku odbycia stażu urzędniczego lub jego części osobę, wybraną w drodze konkursu, która wykaże się wymaganym programem stażu urzędniczego wiedzą teoretyczną, w szczególności znajomością organizacji i funkcjonowania prokuratury, umiejętnością stosowania tej wiedzy w praktyce oraz znajomością metod i technik pracy biurowej (art. 3 a ust. 2 ww. ustawy).
  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Prokuraturze Krajowej, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.

 

wymiar etatu: 1,0

liczba stanowisk pracy: 1

miejsce wykonywania pracy: Warszawa

 

Główne obowiązki:

  • prowadzenie ewidencji zmian planu wydatków oraz ewidencji wykonania planu wydatków w układzie zadaniowym oraz sporządzanie sprawozdania w tym zakresie (w tym w TrezorBZ);
  • prowadzenie ewidencji zmian planu wydatków oraz ewidencji wykonania planu wydatków budżetu środków europejskich i budżetu państwa na realizację programów operacyjnych;
  • opracowywanie rocznych harmonogramów realizacji wydatków i zapotrzebowań na środki dla podległych jednostek oraz prowadzenie szczegółowej ewidencji w tym zakresie;
  • kontrola formalno-rachunkowa sprawozdań budżetowych podległych dysponentów oraz sporządzanie łącznych sprawozdań budżetowych na podstawie sprawozdań jednostkowych;
  • kontrola formalno-rachunkowa sprawozdań finansowych podległych dysponentów oraz sporządzanie łącznego sprawozdania finansowego na podstawie sprawozdań jednostkowych;
  • prowadzenie bieżącej korespondencji związanej z zakresem obowiązków.

 

Wykształcenie: wyższe na poziomie studiów pierwszego stopnia – preferowane ekonomiczne lub finansowe.

Wymagania

Wymagania konieczne:

  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;
  • niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
  • przeciwko kandydatowi nie może być prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
  • co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe, w tym dwuletnie doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostce budżetowej (poparte odpowiednim dokumentem);
  • znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o prokuraturze oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie tych ustaw, a stosowanych w państwowych jednostkach budżetowych;
  • umiejętność sprawnej obsługi komputera, w tym praktyczne wykorzystanie pakietu MS Office;
  • umiejętność sprawnej organizacji pracy i samodzielnego rozwiązywania problemów;
  • umiejętność pracy w zespole;
  • odpowiedzialność, rzetelność, systematyczność i dokładność.

 

Wymagania dodatkowe:

  • znajomość Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa Trezor 3.0.;
  • znajomość komputerowego programu finansowo-księgowego;
  • znajomość Systemu Bankowości Elektronicznej NBE;
  • dyspozycyjność;
  • zdolność analitycznego myślenia;
  • umiejętność hierarchizowania zadań.

 

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

list motywacyjny oraz informacje, o których mowa w art. 22(1)§ 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, tj. imię (imiona), nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe (wskazane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie), wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia;

  • oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
  • oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie kandydata, że przeciwko niemu nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach;
  • oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną;
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne dokumenty potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego);
  • kopie dokumentów lub oświadczenie kandydata potwierdzające umiejętność posługiwania się komputerem w wymaganym zakresie.

 

Kopie innych dokumentów i oświadczenia:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów.

 

Wzory oświadczeń oraz kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie dostępne do pobrania ze strony internetowej Prokuratury Krajowej.

Dokumenty należy przesłać w terminie do dnia 17 września 2021 roku na adres:

Prokuratura Krajowa

Biuro Kadr

ul. Postępu 3

02 – 676 Warszawa

z podaniem na kopercie numer konkursu PK 1001-9.1111.1.2021 na staż urzędniczy na stanowisko specjalisty ds. sprawozdawczości i środków budżetowych w Biurze Budżetu i Majątku Prokuratury w Prokuraturze Krajowej.

 

Inne informacje:

  • Oferty doręczone lub przesłane po terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu nie będą rozpatrywane (decyduje data doręczenia lub data stempla pocztowego, w przypadku nadania dokumentów pocztą).
  • Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
  • Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu konkursu zostaną zawiadomieni o terminie i miejscu jego przeprowadzenia poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Prokuratury Krajowej.
  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu – (22) 12 51 918.

Prezentacja firmy

Prokuraturę stanowią Prokurator Generalny, Prokurator Krajowy, pozostali... Rozwiń

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
22/09/2021
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Od 3 do 5 lat
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Administracja Publiczna, Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa, Praca Biuro / Dokumentacja, Praca Finanse, Praca Kadra zarządzająca

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi