Opis stanowiska pracy


Izba Administracji Skarbowej w Łodzi

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

samodzielny referent do spraw przeprowadzania kontroli podatkowych i prowadzenia postępowań podatkowych w Dziale Kontroli Podatkowej oraz Podatków Dochodowych i Podatku od Towarów i Usług w Urzędzie Skarbowym Łódź-Śródmieście


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Dokonuje wstępnej analizy informacji o podatnikach w zakresie niezbędnym do podjęcia czynności sprawdzających oraz kontroli podatkowych. Przeprowadza kontrole podatkowe, czynności sprawdzające oraz sporządza z nich protokoły. Zadanie jest realizowane celem ustalenia stanu faktycznego oraz dokonania oceny prawnej sprawy, będącej przedmiotem kontroli podatkowej lub czynności sprawdzających. Dokonuje analizy materiału zebranego podczas kontroli podatkowej i czynności sprawdzających. Odpowiada na wniesione przez podatników zastrzeżenia i wyjaśnienia do protokołów kontroli. Przygotowuje i opracowuje dokumentację pokontrolną.
  • Prowadzi postępowanie podatkowe, w tym w sprawach: określania wysokości przychodu/ dochodu, wysokości zobowiązania podatkowego, wysokości zaliczek na podatek, wysokości nadpłaty, wysokości straty poniesionej przez podatnika, wysokości odsetek za zwłokę, wpłat z zysku, wysokości zwrotu podatku lub nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do odliczenia w następnych okresach rozliczeniowych. Ponadto prowadzi postępowania w tym w sprawach ustalania zobowiązań podatkowych oraz z zakresu nieujawnionych źródeł przychodu oraz przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach przychodu, jak też w sprawach orzekania o odpowiedzialności spadkobierców, następców prawnych, podmiotów przekształconych oraz płatników za zobowiązania podatkowe jak też w zakresie kar porządkowych i ustalania kosztów postępowania.
  • W sytuacjach uzasadnionych okolicznościami przygotowuje: wnioski o dokonanie zabezpieczenia zobowiązań podatkowych, nadania decyzjom rygoru natychmiastowej wykonalności, postanowienia w sprawach przedłużenia terminu zwrotu podatku, informacje do komórki karno-skarbowej w celu wszczęcia przez nią dochodzenia w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe lub dotyczące odstąpienia od wszczęcia dochodzenia. Zadanie jest realizowane celem zapewnienia pełnego wykorzystania ustaleń z przeprowadzonych kontroli podatkowych i postępowań podatkowych.
  • Prowadzi wymagane ewidencje i rejestry oraz ewidencjonuje dokumenty źródłowe w systemach informatycznych zgodnie z aktualnie obowiązującymi zasadami.
  • Prowadzi czynności sprawdzające w przypadkach uzasadnionych potrzebami Urzędu.
  • Sporządza informacje, analizy i sprawozdania, a także opracowuje korespondencję w zakresie działania komórki organizacyjnej oraz udostępnia informacje uprawnionym organom, instytucjom i osobom w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach prawa. Zadanie jest realizowane celem zapewnienia prawidłowego wykonywania zadań.
  • Współpracuje przy realizacji zadań z pracownikami innych komórek organizacyjnych urzędu. Współpracuje z urzędem celno-skarbowym i innymi organami celem ujawniania nieprawidłowości podatkowych oraz współdziała z innymi podmiotami na podstawie i w granicach prawa. Zadanie jest realizowane w celu zapewnienia należytego przepływu informacji dla ich pełnego wykorzystania w czynnościach służbowych.
  • Kieruje wnioski do Samodzielnego Referatu Czynności Analitycznych i Sprawdzających o przeprowadzenie czynności sprawdzających i kontroli.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań



  • praca na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,

  • praca w siedzibie Urzędu oraz praca w terenie,

  • praca przeważnie siedząca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,

  • narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • Urząd zlokalizowany w kompleksie budynków: budynek A- dwupiętrowy, budynek B- jednopiętrowy, budynki A1 i C- parterowe,

  • stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze budynku A,

  • żaden z budynków nie jest wyposażony w windę, co uniemożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych, niż parterowa kondygnacji budynków,

  • na parterze budynku A znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk - APLIKUJ ELETRONICZNIE). WÓWCZAS WYMAGANE ÓŚWIADCZENIA ZAWARTE SĄ W FORMULARZU ZGŁOSZENIA, A PODPISANE DOKUMENTY OSOBA WYBRANA DO ZATRUDNIENIA  DOSTARCZY PRZED ZATRUDNIENIEM. 


 


W przypadku składania oferty pocztą tradycyjną: wymagane oświadczenia i kwestrionariusz osobowy podpisz własnoręcznie.


Nie rozpatrzymy ofert niespełniających wymagań formalnych lub otrzymanych po terminie, a także ofert składanych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.


Długość i rodzaj doświadczenia zawodowego musi jednoznacznie wynikać ze złożonych przez Ciebie dokumentów. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.


Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego, o jego miejscu i terminie powiadomimy Cię telefonicznie lub mailowo.


Oferty odrzucone oraz oferty kandydatek/kandydatów niewyłonionych w naborze zniszczymy po zakończeniu naboru, natomiast aplikacje maksymalnie 5 najlepszych kandydatek/kandydatów wyłonionych, ale niezatrudnionych w trakcie naboru – po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska pracy.


Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.


Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi oraz wzory oświadczeń są dostępne na stronie BIP pod adresem: http://www.lodzkie.kas.gov.pl/pl/izba-administracji-skarbowej-w-lodzi/ogloszenia/nabor/wzory-oswiadczen


Dodatkowe informacje możesz uzyskać pod numerem telefonu  (42) 25-47-159.


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w administracji lub minimum 6 miesięcy w obszarze prawa podatkowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów podatkowych i ordynacji podatkowej
  • Grzeczność i uprzejmość
  • Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
  • Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami
  • Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania
  • Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów
  • Umiejętność redagowania pism oraz precyzyjnego formułowania i argumentowania pisemnych wypowiedzi
  • Umiejętność komunikacji
  • Obsługa MS Office: Word oraz Excel
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie: http://www.lodzkie.kas.gov.pl/pl/izba-administracji-skarbowej-w-lodzi/ogloszenia/nabor/wzory-oswiadczen,
    • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (wzór Dz. U. z 2017 r. poz. 423), dotyczy wyłącznie osób urodzonych przed 01.08.1972 r.,
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-03-01
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
    al. Kościuszki 83
    90-436 Łódź
    Kancelaria, pokój nr 1
    z dopiskiem: ogłoszenie nr 74624

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    27/02/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi