Opis stanowiska pracy
Izba Administracji Skarbowej w ŁodziDyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
samodzielny referent do spraw przeprowadzania kontroli podatkowych i prowadzenia postępowań podatkowych w Dziale Kontroli Podatkowej oraz Podatków Dochodowych i Podatku od Towarów i Usług w Urzędzie Skarbowym Łódź-ŚródmieścieZakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Dokonuje wstępnej analizy informacji o podatnikach w zakresie niezbędnym do podjęcia czynności sprawdzających oraz kontroli podatkowych. Przeprowadza kontrole podatkowe, czynności sprawdzające oraz sporządza z nich protokoły. Zadanie jest realizowane celem ustalenia stanu faktycznego oraz dokonania oceny prawnej sprawy, będącej przedmiotem kontroli podatkowej lub czynności sprawdzających. Dokonuje analizy materiału zebranego podczas kontroli podatkowej i czynności sprawdzających. Odpowiada na wniesione przez podatników zastrzeżenia i wyjaśnienia do protokołów kontroli. Przygotowuje i opracowuje dokumentację pokontrolną.
- Prowadzi postępowanie podatkowe, w tym w sprawach: określania wysokości przychodu/ dochodu, wysokości zobowiązania podatkowego, wysokości zaliczek na podatek, wysokości nadpłaty, wysokości straty poniesionej przez podatnika, wysokości odsetek za zwłokę, wpłat z zysku, wysokości zwrotu podatku lub nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do odliczenia w następnych okresach rozliczeniowych. Ponadto prowadzi postępowania w tym w sprawach ustalania zobowiązań podatkowych oraz z zakresu nieujawnionych źródeł przychodu oraz przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach przychodu, jak też w sprawach orzekania o odpowiedzialności spadkobierców, następców prawnych, podmiotów przekształconych oraz płatników za zobowiązania podatkowe jak też w zakresie kar porządkowych i ustalania kosztów postępowania.
- W sytuacjach uzasadnionych okolicznościami przygotowuje: wnioski o dokonanie zabezpieczenia zobowiązań podatkowych, nadania decyzjom rygoru natychmiastowej wykonalności, postanowienia w sprawach przedłużenia terminu zwrotu podatku, informacje do komórki karno-skarbowej w celu wszczęcia przez nią dochodzenia w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe lub dotyczące odstąpienia od wszczęcia dochodzenia. Zadanie jest realizowane celem zapewnienia pełnego wykorzystania ustaleń z przeprowadzonych kontroli podatkowych i postępowań podatkowych.
- Prowadzi wymagane ewidencje i rejestry oraz ewidencjonuje dokumenty źródłowe w systemach informatycznych zgodnie z aktualnie obowiązującymi zasadami.
- Prowadzi czynności sprawdzające w przypadkach uzasadnionych potrzebami Urzędu.
- Sporządza informacje, analizy i sprawozdania, a także opracowuje korespondencję w zakresie działania komórki organizacyjnej oraz udostępnia informacje uprawnionym organom, instytucjom i osobom w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach prawa. Zadanie jest realizowane celem zapewnienia prawidłowego wykonywania zadań.
- Współpracuje przy realizacji zadań z pracownikami innych komórek organizacyjnych urzędu. Współpracuje z urzędem celno-skarbowym i innymi organami celem ujawniania nieprawidłowości podatkowych oraz współdziała z innymi podmiotami na podstawie i w granicach prawa. Zadanie jest realizowane w celu zapewnienia należytego przepływu informacji dla ich pełnego wykorzystania w czynnościach służbowych.
- Kieruje wnioski do Samodzielnego Referatu Czynności Analitycznych i Sprawdzających o przeprowadzenie czynności sprawdzających i kontroli.
Warunki pracyWarunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,
- praca w siedzibie Urzędu oraz praca w terenie,
- praca przeważnie siedząca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
- narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- Urząd zlokalizowany w kompleksie budynków: budynek A- dwupiętrowy, budynek B- jednopiętrowy, budynki A1 i C- parterowe,
- stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze budynku A,
- żaden z budynków nie jest wyposażony w windę, co uniemożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych, niż parterowa kondygnacji budynków,
- na parterze budynku A znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk - APLIKUJ ELETRONICZNIE). WÓWCZAS WYMAGANE ÓŚWIADCZENIA ZAWARTE SĄ W FORMULARZU ZGŁOSZENIA, A PODPISANE DOKUMENTY OSOBA WYBRANA DO ZATRUDNIENIA DOSTARCZY PRZED ZATRUDNIENIEM.
W przypadku składania oferty pocztą tradycyjną: wymagane oświadczenia i kwestrionariusz osobowy podpisz własnoręcznie.
Nie rozpatrzymy ofert niespełniających wymagań formalnych lub otrzymanych po terminie, a także ofert składanych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Długość i rodzaj doświadczenia zawodowego musi jednoznacznie wynikać ze złożonych przez Ciebie dokumentów. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego, o jego miejscu i terminie powiadomimy Cię telefonicznie lub mailowo.
Oferty odrzucone oraz oferty kandydatek/kandydatów niewyłonionych w naborze zniszczymy po zakończeniu naboru, natomiast aplikacje maksymalnie 5 najlepszych kandydatek/kandydatów wyłonionych, ale niezatrudnionych w trakcie naboru – po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska pracy.
Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi oraz wzory oświadczeń są dostępne na stronie BIP pod adresem: http://www.lodzkie.kas.gov.pl/pl/izba-administracji-skarbowej-w-lodzi/ogloszenia/nabor/wzory-oswiadczen
Dodatkowe informacje możesz uzyskać pod numerem telefonu (42) 25-47-159.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w administracji lub minimum 6 miesięcy w obszarze prawa podatkowego
pozostałe wymagania niezbędne:- Znajomość przepisów podatkowych i ordynacji podatkowej
- Grzeczność i uprzejmość
- Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
- Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami
- Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania
- Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów
- Umiejętność redagowania pism oraz precyzyjnego formułowania i argumentowania pisemnych wypowiedzi
- Umiejętność komunikacji
- Obsługa MS Office: Word oraz Excel
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkoweDokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie: http://www.lodzkie.kas.gov.pl/pl/izba-administracji-skarbowej-w-lodzi/ogloszenia/nabor/wzory-oswiadczen,
- Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (wzór Dz. U. z 2017 r. poz. 423), dotyczy wyłącznie osób urodzonych przed 01.08.1972 r.,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2021-03-01
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
al. Kościuszki 83
90-436 Łódź
Kancelaria, pokój nr 1
z dopiskiem: ogłoszenie nr 74624