Dziękujemy za korzystanie z infoPraca. Data wydruku 10/12/2018.

Reporting Specialist

Warszawa, mazowieckie

Diebold Nixdorf BPO Sp. z o.o..

Opis stanowiska pracy

Actually within Diebold Nixdorf BPO Sp. z o. o. we are looking for a Reporting Specialist for EMEA Business Services Reporting Team.

The Reporting Team is responsible for providing comprehensive reporting to the EMEA and Global Management Team. Overall responsibilities are to ensure financial control, provide monitoring, tracking, planning, and reporting and support improvements recommendations. The successful applicants will be part of a new group being set up within EMEA Business Services’ Warsaw offices.

The Reporting Specialist will report to the Team Leader FP&A and Reporting and will be based in Warsaw, Poland.

The main tasks in this role will be:

  • Reporting support for all assigned organizational units and initiatives;
  • Creation and improvement of reports generated from the Company’s ERP and BI systems to fulfil the internal reporting requirements;
  • Liaison with all levels of management throughout the organisation;
  • Consolidated reporting and analysis of income statement on both a GAAP and non-GAAP basis (order entry, product backlog, LoB revenue and profitability, other income/expense, gross margin, cash conversion cycle and working capital);
  • Supporting the Business with monthly capital expenditure tracking and analysis of spend;
  • Direct support for assigned cost centres and product lines regarding product reporting;
  • Assistance in measuring performance, increasing efficiencies, and tracking global key initiatives;
  • Reporting support for other EMEA BS teams;
  • Maintenance of reporting units in the reporting systems;
  • HQ Allocations and profit transfers from Businesses to Regions;
  • Participation in special/ad-hoc projects as required.

Requirements to successfully fill this role are a university degree, preferably with a focus on business administration or finance, as well as relevant (two to three years) experience.

Strong analytical, problem solving and communication skills are necessary to be successful in the position. Advanced IT skills, especially Excel, are required, experience with Longview or Hyperion and SAP or Oracle would be an advantage.

The working language is English which has to be fully mastered; good knowledge of any other major EMEA language (i.e. German) would be an advantage.

We are looking for a reliable and analytical professional with the ability to work independently and who enjoys communicating and working with a variety of stakeholders in an effective and timely way

We offer:

  • Contract of employment (umowa o pracę);
  • Involvement in interesting and international projects;
  • International environment, people from all continents work in our office;
  • Trainings from the first day of work;
  • Practical use of foreign languages – we work in 13 different languages;
  • Fresh fruits every Friday;
  • 26 days of holiday regardless of seniority;
  • Private medical health care and life insurance (also for your family);
  • Life and accident insurance within group policy;
  • Multisport card;
  • Opportunity to learn from experienced specialists;
  • Self-development and growth within the organizational structure.

Prezentacja firmy

Diebold Nixdorf jest czołowym producentem bankomatów i systemów obsługi płatności w... Europie i na świecie. Jesteśmy liderem w dziedzinie rozwoju i wdrażania zaawansowanych technologii informatycznych, takich jak technologia biometrycznego uwierzytelniania transakcji "Finger Vein" czy płatnicze technologie zbliżeniowe. Naszymi klientami są banki i instytucje finansowe, duże sieci handlowe, centra logistyczne i rozliczeniowe.

Polska odgrywa ważną rolę w europejskich i światowych strukturach firmy. Poza działającym na rynku od 1990 roku przedstawicielstwem handlowym i działem serwisu firma zlokalizowała w naszym kraju aż cztery międzynarodowe centra świadczące usługi o zasięgu europejskim i globalnym.

Global Customer Care Center – ponad 650 specjalistów, którzy obsługują klientów w kilkunastu krajach na czterech kontynentach. Warszawskie Centrum jest jednym z czterech w światowych strukturach Diebold Nixdorf. Pracujemy w trybie ciągłym - 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Jesteśmy zawsze gotowi nieść wsparcie, znajdować skuteczne rozwiązania i pomocne odpowiedzi. Oprócz biura w Warszawie, posiadamy również Centrum Obsługi Klienta w Szczecinie, dedykowane do usług serwisowych dla klientów niemieckojęzycznych oraz Centrum Obsługi Klienta we Wrocławiu.

EMEA Business Service – ponad 170 osób wspierających oddziały firmy w 21 krajach. Jesteśmy jednym z 4 regionalnych Centrów Administracyjnych firmy.

Global Delivery Center – ponad 100 osób obsługujących klientów na całym świecie - od Chin i Indii po Kanadę i USA. Nasze systemy działają we wszystkich krajach Europy.

Research and Development Center – ponad 70 osób w najmłodszej jednostce Diebold Nixdorf w Polsce. Naszym zadaniem jest rozwój nowych technologii informatycznych służących do obsługi i zapewnienia bezpieczeństwa systemów płatności.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
09/12/2018
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
2 lata
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa , Praca Biuro / Dokumentacja , Praca Finanse
Zapisz ofertę
do góry