Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/20/0368


Obowiązki:

Wykonywanie czynności kancelaryjno-biurowych i pomocniczych zgodnie z przepisami ustaw oraz innymi przepisami prawa, a także zarządzeniami i poleceniami Prokuratora Generalnego oraz prokuratorów przełożonych, a w szczególności:

czynności związane z sekretarską obsługą Prokuratora Rejonowego i Zastępcy (-ów) Prokuratora Rejonowego,
ewidencjonowanie i rejestrowanie wpływających i sporządzanych w prokuraturze dokumentów procesowych i innych pism,
prowadzenie repertoriów, rejestrów, wykazów kontrolnych i innych niezbędnych urządzeń ewidencyjnych oraz wpisywanie w nich aktualnych danych dotyczących biegu spraw i sposobu ich merytorycznego zakończenia,
prowadzenie korespondencji, sporządzanie projektów pism i dokumentów z zakresu administracji kierownika jednostki,
prowadzenie terminarzy wznowień zapewniających podejmowanie przez prokuratorów decyzji procesowych lub innych czynności w terminach przewidzianych prawem lub wskazanych przez prokuratorów,
informowanie stron procesowych i ich pełnomocników o biegu spraw zawisłych w prokuraturze w zakresie przewidzianym przepisami prawa lub wskazanym przez prokuratorów,
protokołowanie czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów,
wykonywanie czynności biurowych i technicznych w toku opracowywania dokumentów,
sporządzanie wezwań i zawiadomień oraz informowanie stron o terminach czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów,
udostępnianie akt spraw, umożliwianie sporządzania z nich odpisów i kserokopii oraz sporządzanie i wydawanie - za zgodą prokuratora prowadzącego postępowanie przygotowawcze - odpłatnie uwierzytelnionych odpisów dokumentów lub kserokopii,
sporządzanie zestawienia opłat i wydatków w postępowaniu przygotowawczym w oparciu o rachunki, faktury i inne dokumenty zawarte w aktach sprawy, przy uwzględnieniu innych kosztów postępowania wymienionych w aktach prawnych dotyczących takich kosztów,
porządkowanie materiału aktowego, zszywanie akt głównych i podręcznych zakończonych postępowań, z uwzględnieniem wymogów w zakresie załączania materiałów do właściwych akt, ich numerowanie i umieszczanie odpowiednich adnotacji na okładkach,
prowadzenie ewidencji dowodów rzeczowych, przyjmowanie ich i przechowywanie w jednostkach prokuratury oraz przekazywanie, zgodnie z decyzją prokuratora, do dyspozycji właściwych organów i uprawnionych osób,
wykonywanie czynności związanych z zadaniami wynikającymi z ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych oraz o Krajowym Systemie Informatycznym (tj. Dz.U. z 2019 r., poz.2126), wykonywanie zadań związanych z przekazywaniem i uzyskiwaniem informacji z Krajowego Rejestru Karnego, w tym informacji o osobie i o podmiocie zbiorowym, a także informacji z innych baz danych,
wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem danych do analizy kryminalnej,
wykonywanie czynności związanych ze stosowaniem Systemu Informatycznego Prokuratury,
przygotowywanie okresowych (półrocznych i rocznych) sprawozdań statystycznych oraz w oparciu o wynikające z nich dane - projektów innych informacji o wynikach działalności prokuratury,
wypełnianie formularzy sprawozdawczych dla potrzeb statystyki oraz innych formularzy przeznaczonych do przekazywania informacji źródłowych dla systemów informatycznych w formie elektronicznej,
wykonywanie czynności związanych z archiwizowaniem akt, prowadzenie archiwum zakładowego, sporządzanie dokumentacji związanej z przekazywaniem akt do archiwum państwowego oraz przygotowywanie wniosków o zezwolenie na zniszczenie akt i materiałów niearchiwalnych po upływie okresu ich przechowywania w prokuraturze,
wykonywanie czynności związanych z zapewnieniem niezbędnych w pracy prokuratury materiałów piśmiennych, druków, repertoriów, rejestrów i formularzy urzędowych oraz sprawdzanie, czy są one zgodne z obowiązującymi wykazami i wzorami,
zapewnienie sprawnej obsługi biurowej związanej z rejestracją i kierowaniem do sądu spraw w postępowaniu przyspieszonym,
wykonywanie innych czynności na polecenie kierownika jednostki lub uprawnionego prokuratora.



Wymagania:

Wymagania dodatkowe:

Wykształcenie:

  • średnie ogólnokształcące, brak

Pozostałe wymagania:

  • Wymagania konieczne dla kandydata na staż urzędniczy: Reguluje art. 2 pkt 1-4, i 6 Ustawy o pracownikach sądów i prokuratury z dnia 18 grudnia 1998 r. (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 577) Na staż urzędniczy może być przyjęta osoba, która: posiada pełną zdolność do czynności prawnych, o nieposzlakowanej opinii, nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, przeciwko której nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe, posiadająca stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku. Wymagania pożądane: doświadczenie w administracji publicznej, znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność posługiwania się sprzętem komputerowym (znajomość zaawansowanych funkcji programu WORD oraz Exel). znajomość zagadnień związanych z ochroną danych osobowych, samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność, obowiązkowość, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacji pracy, odporność na stres, komunikatywność, wysoka kultura osobista.


Miejsce pracy: Waryńskiego 30, 46-200 Kluczbork, powiat: kluczborski, woj: opolskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty i oświadczenia: wniosek o dopuszczenie do konkursu, kwestionariusz osobowy (plik do pobrania w formacie PDF na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Opolu), życiorys, oświadczenie kandydata o tym, że nie był karany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe oraz że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe, oświadczenia nr 3 i 9 o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu (zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej - Prokuratury Okręgowej w Opolu). Wymienione dokumenty dostępne są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Opolu - www.opole.po.gov.pl. Termin złożenia dokumentów do dnia 17 kwietnia 2020 r. w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Opolu, w sekretariacie Prokuratora Okręgowego, lub drogą pocztową (decyduje data stempla pocztowego), przekazując dokumenty należy powołać się na sygnaturę konkursową: PO IV WOS 1111.2.2020, Uwaga! Nadsyłane dokumenty muszą być uporządkowane Termin i miejsce przeprowadzenia konkursu (praktyczne sprawdzenie umiejętności) konkurs odbędzie się w sali konferencyjnej w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Opolu przy ul. Reymonta 24, natomiast jego termin wskazany zostanie w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej - Prokuratury Okręgowej w Opolu Informacje dodatkowe: Konkurs składa się z trzech etapów przeprowadzonych przez Komisję, która zostanie ustanowiona na podstawie zarządzenia Prokuratora Okręgowego: Etap I - Wstępna selekcja zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu, Etap II - Praktyczne sprawdzenie umiejętności, Etap III - Rozmowa kwalifikacyjna. Komisja, po przeprowadzeniu pierwszego etapu konkursu, ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu. Lista kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia zostanie zamieszczona na stronie internetowej tut. Prokuratury oraz w jej siedzibie 7 dni przed terminem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu. Komisja po przeprowadzeniu drugiego etapu konkursu: dokonuje oceny każdego kandydata wyrażone w skali punktowej od 1 do 10, ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do trzeciego etapu konkursu, kandydatów, o ile to możliwe kandydatów w proporcji trzech kandydatów na jedno miejsce pracy, ze wskazaniem liczby uzyskanych punktów uszeregowanych w porządku malejącym. Lista kandydatów dopuszczonych do trzeciego etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia zostanie zamieszczona na stronie internetowej tut. Prokuratury oraz w jej siedzibie 7 dni przed terminem rozpoczęcia trzeciego etapu konkursu. Po przeprowadzeniu etapu trzeciego konkursu sekretarz komisji niezwłocznie sporządza protokół zawierający w szczególności: listę kandydatów biorących udział w konkursie, kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs (oraz listę rezerwową kandydatów), wyniki i oceny poszczególnych kandydatów. Lista kandydatów wybranych lub imię i nazwisko kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs, podawana jest do publicznej wiadomości poprzez jej wywieszenie w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie prokuratury. Całość dokumentacji z przebiegu konkursu sekretarz komisji przekaże prokuratorowi kierującemu właściwą jednostką organizacyjną, prokuratury w terminie 7 dni od dnia sporządzenia protokołu. Protokół w części dotyczącej wyników i oceny kandydata udostępnia się na jego wniosek w siedzibie prokuratury. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (077) 4001 218 lub w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Opolu, ul. Reymonta 24, w pokoju 26. Oznaczenie konkursu - PO IV WOS 1111.2.2020

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
10/04/2020
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa, Praca Administracja / Sekretariat, Praca Biuro / Dokumentacja

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi