Opis stanowiska pracy


Izba Administracji Skarbowej w Katowicach

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referent w Pierwszym Referacie Spraw Wierzycielskich (SEW-1)

Izba Administracji Skarbowej w Katowicach
ul. Damrota 25
40-022 Katowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wykonywanie czynności poprzedzających wszczęcie postępowania egzekucyjnego, w tym działań informacyjnych i dyscyplinujących, wystawianie i doręczanie upomnień w celu likwidacji zaległości podatkowych bez przymusu administracyjnego
  • Poszukiwanie majątku zobowiązanych w celu prowadzenia skutecznej egzekucji i likwidacji zaległości podatkowych
  • Wystawianie i przekazywanie do organów egzekucyjnych tytułów wykonawczych i wniosków egzekucyjnych w celu przymusowego egzekwowania zaległości
  • Inicjowanie i branie udziału w postępowaniach wieczysto-księgowych, w tym wnioskowanie o dokonanie wpisu hipoteki przymusowej oraz zmianę zakresu zabezpieczenia w celu dywersyfikacji ryzyka niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązku podatkowego, a także prowadzenie ewidencji wpisów hipotek przymusowych do ksiąg wieczystych
  • Prowadzenie spraw dotyczących zastawów skarbowych w celu zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych
  • Monitorowanie czynności podejmowanych w sądowym postępowaniu egzekucyjnym po zbiegu egzekucji administracyjnej i sądowej w celu zabezpieczenia interesu Skarbu Państwa
  • Ewidencjonowanie udzielonej pomocy publicznej w systemach informatycznych a także rozpatrywanie wniosków o wydanie zaświadczenia dotyczącego pomocy publicznej w celu potwierdzenia bądź odmowy potwierdzenia stanu faktycznego lub prawnego na żądanie strony
  • Przekazywanie danych do Rejestru Należności Publicznoprawnych oraz składanie wniosków o dokonanie wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym w celu ujawniania informacji o dłużnikach wobec Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego
  • Prowadzenie analizy ryzyka niewykonania zobowiązań podatkowych w celu podjęcia działań zapobiegających ich przedawnieniu i dokonywaniu odpisu zaległości przedawnionych


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
• praca administracyjno-biurowa,
• obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
• użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów),
• zagrożenie korupcją,
• permanentna obsługa klientów zewnętrznych lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
• stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze budynku niewyposażonego w windę,
• w budynku znajduje się węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych tylko na parterze,
• budynek i stanowisko pracy nie są dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych oraz nie są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową,
• budynek Urzędu posiada oświetlenie sztuczne i naturalne.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
W celu spełnienia wymogów formalnych należy dostarczyć kopie wszystkich ww. dokumentów i oświadczeń
z pozycji „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie BIP Izby Administracji Skarbowej w Katowicach w zakładce Ogłoszenia/Nabór/Wzory oświadczeń.
Długość wymaganego doświadczenia zawodowego musi wynikać jednoznacznie z przedstawionych dokumentów.
List motywacyjny musi zawierać własnoręczny podpis kandydatki/kandydata. Wszystkie składane oświadczenia muszą być opatrzone bieżącą datą oraz zawierać własnoręczny podpis kandydatki/kandydata, w przeciwnym razie oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca wymogów formalnych.
Oferty złożone lub nadane po upływie wyznaczonego terminu oraz oferty niekompletne nie będą rozpatrywane.
Przekazane wraz z ofertą dokumenty w języku obcym muszą zostać przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
Postępowanie rekrutacyjne będzie się składać z trzech etapów: weryfikacji ofert kandydatów pod względem spełnienia wymagań formalnych, testu wiedzy i rozmowy kwalifikacyjnej.
Test wiedzy obejmuje wybrane zagadnienia z zakresu organizacji i funkcjonowania Administracji Publicznej
w tym Krajowej Administracji Skarbowej, członkostwa w Unii Europejskiej oraz aktualnych zagadnień społeczno-gospodarczych.

Lista kandydatek/kandydatów spełniających wymagania formalne wraz z informacją o terminie, miejscu i godzinie prowadzonego naboru będzie ogłoszona w Biuletynie Izby (pod ogłoszeniem) oraz wywieszona w miejscu ogólnie dostępnym w siedzibie Izby (tablica informacyjno-ogłoszeniowa).

Złożone dokumenty nie będą odsyłane, dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu naboru.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Członkowie korpusu służby cywilnej nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności.

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 3.809,93 zł
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (0-32) 207-61-81.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji lub pracy biurowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Umiejętność dobrej organizacji pracy i efektywnego wykorzystania czasu pracy
  • Umiejętność realizacji obowiązków pod presją czasu
  • Skrupulatność, dociekliwość oraz wnikliwość przy wykonywaniu powierzonych zadań
  • Umiejętność jasnej i precyzyjnej komunikacji w mowie i piśmie
  • Dobra komunikacja z klientem zewnętrznym/wewnętrznym
  • Umiejętność analitycznego myślenia, wnioskowania
  • Nastawienie na stałe podnoszenie kompetencji zawodowych oraz otwartość do zdobywania, uzupełniania wiedzy i umiejętności
  • Umiejętność obsługi podstawowych programów komputerowych i urządzeń biurowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (dotyczy wyłącznie osób urodzonych przed 01.08.1972 r.)
    • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-08-11
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Izba Administracji Skarbowej w Katowicach
    ul. Damrota 25
    40-022 Katowice

    z dopiskiem „nabór – Referent SEW-1 – II Śląski US Bielsko-Biała - MP”

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    30/07/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi