Opis stanowiska pracy
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów do spraw współpracy w zakresie nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa w Wydziale Nadzoru II w Departamencie Skarbu PaństwaKancelaria Prezesa Rady Ministrów
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- opracowywanie analiz związanych z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa w spółkach wskazanych przez Dyrektora, w tym dotyczących strategicznych projektów inwestycyjnych oraz monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej nadzorowanych podmiotów, realizowanych przez nie projektów inwestycyjnych oraz przyjętych kierunków rozwoju, programów i strategii rządowych wobec podmiotów wskazanych przez Dyrektora
- opracowywanie projektu stanowisk w zakresie zatwierdzania pisemnych instrukcji do głosowania sporządzanych przez podmioty uprawnione do wykonywania praw z akcji należących do Skarbu Państwa lub państwowe osoby prawne, w sprawach określonych w art. 32 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, wobec podmiotów wskazanych przez Dyrektora
- wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika albo akcjonariusza, w tym czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika albo akcjonariusza, w szczególności związanych z powoływaniem członków organów spółek z udziałem Skarbu Państwa, zatwierdzaniem sprawozdań finansowych oraz sprawozdań zarządów z działalności spółek z udziałem Skarbu Państwa i podwyższeniem lub obniżeniem kapitału zakładowego w spółkach wskazanych przez Dyrektora
- opracowywanie projektów oświadczeń składanych w imieniu Skarbu Państwa o utworzeniu spółki/przystąpieniu do spółki i objęciu akcji bądź udziałów, oświadczeniu woli o objęciu akcji bądź udziałów oraz wykonywanie zadań związanych z przejmowaniem przez Prezesa Rady Ministrów akcji i obligacji w przypadkach wskazanych w art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wobec podmiotów wskazanych przez Dyrektora
- wykonywanie zadań związanych z nabywaniem lub obejmowaniem przez Skarb Państwa, reprezentowany przez Prezesa Rady Ministrów, akcji spółek publicznych lub akcji spółek kapitałowych, w stosunku do których spółka publiczna jest przedsiębiorcą dominującym, w rozumieniu art. 4 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów ze środków Funduszu Reprywatyzacji, w spółkach wskazanych przez Dyrektora
- współpraca z pracownikami Departamentu w realizacji zadań związanych z wykonywaniem spraw określonych w art. 32 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, wobec podmiotów wskazanych przez Dyrektora
- współpraca z przedstawicielami podmiotów uprawnionych do wykonywania praw z akcji należących do Skarbu Państwa lub państwowych osób prawnych wykonującymi uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa w spółkach
Warunki pracyWarunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Praca może odbywać się w nietypowych godzinach pracy.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3, miejscem wykonywania pracy jest budynek KPRM znajdujący się przy ul. Kruczej 36/Wspólna 6 w Warszawie. Budynek ten jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób z niepełnosprawnościami. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zainstalowany jest również w budynku 1 transporter przyschodowy. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby z niepełnosprawnościami mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Na wewnętrznym dziedzińcu Budynku znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą z niepełnosprawnością.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Pracownikom oferujemy:
• dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
• „trzynaste” wynagrodzenie,
• możliwość rozwoju i współpracy z ekspertami,
• „ruchomy czas pracy” – możliwość rozpoczęcia pracy pomiędzy godziną 7.00 a 9.30,
• bogaty pakiet szkoleń, możliwość refundacji kosztów nauki języka, studiów podyplomowych,
• bogaty i różnorodny pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego/jej dzieci, niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, dopłatę do żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, dofinansowanie do kosztów udziału w imprezach kulturalnych),
• możliwość korzystania po preferencyjnych cenach z usług współpracujących z pracodawcą ośrodków wypoczynkowych,
• dopłatę do kart sportowych, parking dla rowerów, możliwość udziału w wycieczkach krajoznawczych,
• możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny, oraz ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie,
• możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
• stołówkę pracowniczą w budynku KPRM, pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem,
• dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
• wolontariat pracowniczy – możliwość angażowania się w zorganizowane akcje na rzecz osób potrzebujących,
• dobrą lokalizację, miłą atmosferę pracy.
Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie i przesłane w formie skanów. Kandydatki/kandydaci dopuszczeni do udziału w naborze są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej.
W przypadku składania ofert w formie papierowej weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”.
Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w KPRM dostępne są na stronie BIP KPRM, w zakładce „Praca w KPRM” pod adresem: http://bip.kprm.gov.pl/download/75/35810/wzoroswiadczenia.docx
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne na stronie BIP KPRM, w zakładce „Praca w KPRM” pod adresem: http://bip.kprm.gov.pl/kpr/bip-kancelarii-prezesa/praca-w-kprm/4494,Praca-w-KPRM.html
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.
Osoby zakwalifikowane do dalszych etapów naboru zostaną powiadomione e-mailem o ich terminie (w przypadku nieposiadania e-maila telefonicznie).
W toku naboru dokonana zostanie weryfikacja formalna dokumentów oraz przeprowadzona zostanie rozmowa kwalifikacyjna. Ponadto w celu zapewnienia rzetelnej oceny kwalifikacji i kompetencji kandydatów w procesie naboru zastosowane zostaną:
• testy wiedzy – ocena wiedzy merytorycznej wymaganej jako niezbędna i dodatkowa,
Dodatkowe informacje: nr. tel. (22) 694 73 08 (komórka ds. kadr), nr. tel. (22) 694 84 68 (Departament Skarbu Państwa).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracydoświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w obszarze energetyki
- Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
- Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarczych
- Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem urzędów administracji publicznej
- Kompetencje: organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- Wykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze lub na kierunku finanse lub administracja lub zarządzanie
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie nadzoru właścicielskiego
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopia świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów, które potwierdzają wymagane niezbędne doświadczenie zawodowe (rodzaj i długość)
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Zastrzeżone” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopia świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów, które potwierdzają wymagania dodatkowe dotyczące doświadczenia zawodowego (rodzaj i długość)Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie B2Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboruDokumenty należy złożyć do: 2019-11-26
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu