Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Zdrowia w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny w Wydziale Obsługi Prawnej i Legislacji III w Departamencie Prawnym

00-952 Warszawa ul. Miodowa 15

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opiniuje pod względem formalno - prawnym projekty porozumień międzyinstytucjonalnych, umów oraz decyzji o dofinansowaniu projektów (w tym ich zmian) oraz umów cywilnoprawnych zawieranych na podstawie przepisów Prawa zamówień publicznych w ramach tzw. Pomocy Technicznej.
  • Sporządza opinie prawne, analizy i stanowiska w szczególności w zakresie systemu wdrażania funduszy europejskich, pomocy publicznej, finansów publicznych, Prawa zamówień publicznych.
  • Opiniuje decyzje/postanowienia i inne pisma wydawane w postępowaniach administracyjnych, w tym prowadzonych przez Departament Budżetu i Finansów, w zakresie wydatkowania środków europejskich, obejmujących w szczególności postępowania o zwrocie w całości lub części dofinansowania przez beneficjentów oraz stosowaniu wobec nich ulg i umorzeń, o których mowa w ustawie o finansach publicznych.
  • Prowadzi sprawy sądowe i sądowo - administracyjne, w szczególności dotyczące funduszy europejskich.
  • Opiniuje projekty pełnomocnictw i upoważnień, w celu zapewnienia zgodnego z prawem przedstawicielstwa Ministra Zdrowia i Dyrektora Generalnego Ministerstwa Zdrowia.
  • Monitoruje zmiany odpowiednich przepisów krajowych i unijnych oraz orzecznictwa sądowego, a także dokonuje analizy ich wpływu na system wdrażania funduszy europejskich.
  • Prowadzi sprawy związane z kwestią pomocy publicznej w ramach funduszy Unii Europejskiej.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych opracowywanych przez inne organy, kierowane w ramach uzgodnień do MZ.


Warunki pracy


  • Departament Prawny mieści się Warszawie przy ul. Miodowej 15; pokój jest zlokalizowany w budynku „B” na II piętrze; winda znajduje się w budynku „B”; budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; w budynku „B” i „C” jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych;

  • Praca biurowa wykonywana w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie;

  • Praca wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Do stanowiska mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 2399)



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
na stanowisku do spraw obsługi prawnej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • posiadanie uprawnień radcy prawnego,
  • przeszkolenie z zakresu funduszy europejskich
  • wiedza z zakresu procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej,
  • wiedza z zakresu funduszy europejskich,
  • wiedza z zakresu zamówień publicznych,
  • wiedza z zakresu finansów publicznych,
  • zdolność planowania i samodzielnej pracy,
  • umiejętność negocjacji,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • ukończone szkolenie z zakresu pomocy publicznej lub z zakresu prawa administracyjnego,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym w mowie i w piśmie,
  • zdolność analitycznego myślenia i duża samodzielność,
  • umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych i pod presją czasu,
  • umiejętność pracy w zespole.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień radcy prawnego
  • kopie dokumentów potwierdzających ukończenie szkoleń z zakresu funduszy europejskich
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-11-05
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Zdrowia, Biuro Administracyjne, ul. Miodowa 15, 00 – 952 Warszawa
    z dopiskiem: „radca prawny w Wydziale Obsługi Prawnej i Legislacji III
    w Departamencie Prawnym – poz. 717”.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/10/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi