Opis stanowiska pracy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i AutostradDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca prawny w Departamencie Prawnym i Zamówień PublicznychGeneralna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad
ul. Wronia 53
00-874 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Sporządzanie opinii prawnych w sprawach zleconych przez komórki organizacyjne GDDKiA celem ustalenia stanu prawnego tych spraw oraz dokonywanie interpretacji obowiązujących przepisów prawnych, uregulowań i procedur wewnętrznych GDDKiA, warunków kontraktowych FIDIC,
- Uzgadnianie pod względem formalno-prawnym umów, aneksów do umów, wzorów umów, projektów decyzji administracyjnych,
- Analiza i merytoryczna ocena roszczeń kierowanych do GDDKiA oraz udział w formułowaniu roszczeń w stosunku do kontrahentów GDDKiA w zakresie zadań inwestycyjnych na sieci dróg krajowych i autostrad,
- Udział w pracach komisji i zespołów powołanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad,
- Współpraca z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obsługi spraw sądowych GDDKiA prowadzonych, zgodnie z zastrzeżeniem ustawowym, przez Prokuratorię Generalną Rzeczypospolitej Polskiej. Współpraca z komórkami organizacyjnymi Centrali, Oddziałami terenowymi GDDKiA oraz kancelariami zewnętrznymi,
- Reprezentowanie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad albo Dyrektora Generalnego GDDKiA w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi, w sprawach dotyczących ich zadań statutowych nieprzekazanych do kompetencji Oddziałów terenowych GDDKiA oraz w sprawach niezastrzeżonych dla Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej. Sporządzanie pism procesowych, dodatkowych wyjaśnień i innych dokumentów, w postępowaniach sądowych i administracyjnych,
- Na wniosek komórki organizacyjnej Centrali, kontrola sposobu i jakości obsługi prawnej, świadczonej przez zewnętrzne kancelarie prawne na rzecz Centrali.
Warunki pracyWarunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
stanowisko pracy zlokalizowane w pokojach biurowych,
praca w siedzibie urzędu, możliwa również poza siedzibą urzędu w ramach wyjazdów służbowych,
podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem,
większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej,
praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie,
praca pod presją czasu wymagająca szczególnej koncentracji i samodzielności
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
praca w pokoju wieloosobowym,
pomieszczenie higieniczno – sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
praca wymagająca przemieszczania się po budynku, utrudniona dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich ze względu na samozamykające się drzwi.
Pracownikom oferujemy:
stabilną pracę w jednostce administracji państwowej z wieloletnią tradycją, otwarte
i przyjazne środowisko pracy, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20 % wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
trzynaste wynagrodzenie,
ruchomy czas pracy lub możliwość ustalenia indywidualnego czasu pracy,
skuteczne szkolenia wdrożeniowe i stanowiskowe oraz szerokie możliwości dalszego rozwoju kompetencji zawodowych (m.in. refundacja kosztów nauki na studiach, studiach podyplomowych, kursach zawodowych, kursach językowych),
pakiet socjalny: dofinansowanie wypoczynku pracownika i dzieci, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach, karty sportowe,
możliwość wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie w preferencyjnej cenie.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Informacja o metodach naboru:
- analiza formalna aplikacji
- możliwość przeprowadzenia pisemnego testu wiedzy
- rozmowa kwalifikacyjna
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Uwaga:
Uprzejmie informujemy, że dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub pocztą elektroniczną na adres centrala.rekrutacja@gddkia.gov.pl podając
w tytule maila numer ogłoszenia lub za pośrednictwem formularza aplikacyjnego.
W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być podpisane własnoręcznie przez kandydatki/kandydatów i przesłane w formie skanów. Kandydatki/kandydaci dopuszczeni do udziału w naborze są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 22 375 86 18.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
z obsługą prawną/ legislacyjną,
pozostałe wymagania niezbędne:- Posiadanie uprawnień radcy prawnego,
- znajomość przepisów prawa cywilnego, postępowania cywilnego i administracyjnego,
- znajomość przepisów prawa pracy,
- znajomość przepisów ustawy o drogach publicznych,
- znajomość przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,
- znajomość przepisów prawa budowlanego w zakresie zagadnień dotyczących inwestycji drogowych,
- umiejętność obsługi edytorów tekstu, poczty elektronicznej, korzystania z internetowych serwisów prawniczych,
- Kompetencje: Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe; Rzetelność; Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów; Współpraca; Komunikacja.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- znajomość języka angielskiego na poziomie B1,
- znajomość języka francuskiego lub niemieckiego na poziomie B1,
- znajomość FIDIC,
- znajomość zasad wykorzystywania środków pomocowych Unii Europejskiej w zakresie wsparcia sektora transportu drogowego,
- znajomość przepisów prawa wspólnotowego,
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- kopia uchwały o wpisie na listę radców prawnych
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyOświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboruDokumenty należy złożyć do: 2019-08-22
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu