Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny w Zespole Prawnym w Biurze Dyrektora Generalnego - nabór na zastępstwo

MINISTERSTWO KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
UL. KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE 15/17
00-071 WARSZAWA

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Zapewnia obsługę prawną w zakresie prawa i postępowania administracyjnego oraz cywilnego we wszystkich sprawach z zakresu właściwości Ministra KiDN, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w tym dochodzenia naprawiania szkody i roszczeń cywilnych w postępowaniu cywilnym, w celu realizacji wymogów ustawowych.
  • Udziela porad prawnych, w szczególności pracownikom i komórkom organizacyjnym Ministerstwa, w sprawach związanych z interpretowaniem przepisów prawa z zakresu właściwości Ministra KiDN, w celu rozstrzygania kwestii wątpliwych w świetle przepisów prawa.
  • Przygotowuje projekty opinii prawnych w celu ich wykorzystania w sprawach prowadzonych przez Ministerstwo lub Ministra, w zakresie zleconym przez przełożonego, w tym opinii dotyczących projektów umów i upoważnień.
  • Przygotowuje projekty pism procesowych w celu ich wykorzystania w sprawach prowadzonych przez Ministra lub Ministerstwo, w szczególności w sprawach związanych z nadzorem Ministra nad fundacjami działającymi w sferze kultury.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na pytania kierowane do Ministra lub Ministerstwa w celu udzielania odpowiedzi podmiotom zainteresowanym, w szczególności nadzorowanych przez Ministra instytucji kultury oraz wnioskodawców, występujących o interpretację przepisów prawa z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego.
  • Występuje, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami, w charakterze pełnomocnika procesowego w sprawach z udziałem Ministerstwa jako pracodawcy lub jednostki organizacyjnej Skarbu Państwa i Ministra jako organu administracji, odpowiada za prowadzenie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie prowadzonego procesu, w celu realizacji wymogów ustawowych w kwestii reprezentacji organu.
  • Rozpatruje odwołania od decyzji Komisji do spraw Zaopatrzenia Emerytalnego Twórców i prowadzi sprawy w tym zakresie w celu zabezpieczenia interesu Ministerstwa.
  • Wykonuje inne czynności w ramach obsługi prawnej, w szczególności w sprawach dotyczących dostępu do informacji publicznej w celu zabezpieczenia interesu Ministerstwa.


Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:
• dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
• dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
• szkolenia, możliwość refundacji kosztów nauki języków obcych oraz studiów podyplomowych,
• pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),
• dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
• dofinansowanie do kart sportowych,
• możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny oraz ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie,
• możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
• stołówkę pracowniczą,
• dobrą lokalizację,
• parking dla rowerów,
• miłą atmosferę pracy.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- budynek z podjazdem dla wózków inwalidzkich,
- bardzo ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich - konieczna asysta innego pracownika,.
- w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym
- nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
- praca w pokoju wieloosobowym,
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
- praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych: fax, kserokopiarka, skaner, niszczarka,
Praca wymaga przemieszczania się między kondygnacjami w budynku.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu dokumentów do Ministerstwa, Biuro Podawcze czynne w godz. 8.15 - 16.00). List motywacyjny i oświadczenia powinny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Kopie dokumentów dotyczących doświadczenia zawodowego/stażu pracy muszą potwierdzać wymagany okres oraz wymagany obszar zatrudnienia. Deklaracja kandydata nie stanowi potwierdzenia zakresu i długości wymaganego doświadczenia zawodowego. Dokumenty można dostarczyć osobiście do Biura Podawczego lub wysłać pocztą.
W ofercie należy podać dane do kontaktu (nr telefonu, adres e-mail).
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane
w celu przeprowadzenia naboru, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do następnego etapu naboru będą informowani
e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego. Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie nie będą o tym informowane. Prosimy o rzetelne przygotowanie aplikacji. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Po zakończeniu procesu naboru oferty niespełniające wymagań formalnych oraz wszystkie pozostałe oferty z wyjątkiem oferty wybranego kandydata podlegają zniszczeniu. Dokumenty złożone w ramach naboru nie będą zwracane.
Informacje o metodach i technikach naboru:
Proces naboru składa się z następujących etapów:
etap 1: weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania formalne,
etap 2: test wiedzy merytorycznej,
etap 3: rozmowa kwalifikacyjna.
Wzór oświadczeń dostępny jest na stronie www.mkidn.gov.pl


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w świadczeniu pomocy prawnej w jednostkach sektora finansów publicznych na stanowisku radcy prawnego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Uprawnienia radcy prawnego
  • Wiedza: biegła znajomość prawa i procedury administracyjnej, znajomość procedury sądowej, znajomość ustawy o służbie cywilnej, znajomość przepisów prawa kultury, w szczególności ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  • Kompetencje: praktyczne zastosowanie prawa, skuteczna komunikacja, myślenie analityczne, rzetelność i terminowość.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopia dokumentu potwierdzającego uprawnienia radcy prawnego
    • Kopie dokumentów potwierdzających wymagany obszar i długość doświadczenia zawodowego / stażu pracy (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zakresów obowiązków, opisów stanowisk pracy lub innych dokumentów, które potwierdzają wymagane niezbędne doświadczenie zawodowe/staż pracy)
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-05-31
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    24/05/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi