Opis stanowiska pracy


Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Kielcach

Świętokrzyski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Kielcach
25-516 Kielce Al. IX Wieków Kielc 3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Udzielanie Wojewódzkiemu Konserwatorowi, pracownikom Urzędu i Delegatury opinii i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa niezbędnego dla prawidłowego wykonywania przez nich obowiązków pracowniczych
  • Opiniowanie pod względem zgodności z przepisami prawa projektów decyzji administracyjnych, postanowień, umów, zezwoleń i zaświadczeń wydawanych przez Wojewódzkiego Konserwatora, a także zrządzeń i regulaminów dotyczących działania Urzędu i Delegatury
  • Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć i pism w sprawach o szczególnie skomplikowanym charakterze, współdziałanie przy tworzeniu i redagowaniu treści umów zawieranych przez Wojewódzkiego Konserwatora
  • Analiza umów cywilno-prawnych, których stroną jest Wojewódzki Konserwator.
  • Występowanie w charakterze pełnomocnika Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi.
  • Monitorowanie zmian w przepisach prawnych i informowanie o nich pracowników
  • Opiniowanie spraw spornych wynikających ze stosunku pracy pracowników Urzędu oraz reprezentowanie Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przed sądami w tych sprawach.


Warunki pracy

Praca w siedzibie urzędu minimum 10 godzin w tygodniu, kontakty z organami wymiaru sprawiedliwości, przedstawicielami administracji publicznej

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
W ofercie należy podać dane kontaktowe : adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.
Oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.
Oferty otrzymane po terminie lub oferty, które nie spełniają wymagań formalnych są odrzucone przez komisję rekrutacyjną,
Kandydaci/kandydatki, których oferty spełniają wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie postępowania kwalifikacyjnego drogą elektroniczną lub telefonicznie.
Informacja o metodach i techniki naboru:
- sprawdzenie wymagań formalnych ofert - analiza dokumentów
- sprawdzenie doświadczenia zawodowego i kompetencji - rozmowa kwalifikacyjna.
Dokumenty kandydatów/kandydatek wymienionych w protokole z naboru są przechowywane przez okres 3 miesięcy od zakończenia procedury naboru, a dokumenty pozostałych kandydatów/kandydatek przez okres 14 dni; po upływie tych terminów dokumenty są komisyjnie niszczone.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą, bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną .

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze z tytułem zawodowym radca prawny

doświadczenie zawodowe/staż pracy

5 lat doświadczenia zawodowego
na stanowisku radcy prawnego w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wpis na listę radców prawnych
  • Znajomość niżej wymienionych obowiązujących ustaw i rozporządzeń
  • o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
  • o gospodarce nieruchomościami
  • prawo budowlane
  • kodeksu postępowania administracyjnego
  • postępowanie egzekucyjne w administracji
  • o dostępie do informacji publicznej
  • o księgach wieczystych i hipotece
  • kodeksu postępowania cywilnego
  • kodeksu postępowania karnego
  • o służbie cywilnej
  • o pracownikach urzędów państwowych
  • o finansach publicznych
  • zamówień publicznych
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa, analitycznego myślenia
  • sumienność, bezstronność, dyspozycyjność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-01-22
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    15/01/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi