Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
podreferendarz do spraw obsługi finansowo-księgowej, w tym w zakresie delegacji krajowych i zagranicznych w Wydziale Księgowości w Biurze Budżetowo-FinansowymWarszawa, ul. Nowy świat 6/12
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Prowadzenie obsługi i ewidencji finansowo-księgowej, w tym: - dekretowanie dowodów księgowych, - wystawianie dowodów księgowych, - prowadzenie księgi głównej i ksiąg pomocniczych w systemie finansowo-księgowym, - wycena wyrażonych w walutach obcych aktywów i pasywów, - weryfikowanie stanu należności wobec Ministerstwa, - weryfikowanie formalno-rachunkowych dowodów księgowych, - importowanie danych z systemu bankowości elektronicznej do systemu finansowo-księgowego, - dokonywanie poleceń przelewu, - wystawianie poleceń zapłaty, - weryfikowanie i kontrolowanie należytych zabezpieczeń umów i depozytów znajdujących się na rachunku pomocniczym, - prowadzenie rozliczeń, - kontrolowanie prawidłowości zapisów dotyczących ewidencji księgowej wynagrodzeń/świadczeń.
- Prowadzenie obsługi operacji gotówkowych, w tym: - przygotowywanie dokumentacji bankowej, - sporządzanie, dekretowanie oraz księgowanie raportów kasowych, - dokonywanie wpłat i wypłat środków pieniężnych, - współpraca z bankami.
- Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej podróży służbowych, w tym: - przygotowywanie dokumentów do banku, - weryfikowanie, naliczanie i rozliczanie podróży służbowych, - księgowanie podróży służbowych, - analizowanie rozrachunków z pracownikami Ministerstwa.
- Prowadzenie obsługi przepływów finansowych, w tym: - weryfikowanie i uzgadnianie stanu środków na rachunkach z bankiem, - sprawdzanie dokonanych wpływów w tym zwrotów na rachunek wydatków budżetowych, - sporządzanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej, - sporządzanie zleceń płatności/poleceń zapłaty w systemach bankowych.
- Sprawozdawczość na poziomie Ministerstwa, w tym: - prowadzenie ewidencji/rejestrów w ramach realizacji zadań, - realizacja obowiązków informacyjno-sprawozdawczych wobec KPRM/MF i innych podmiotów.
- Gospodarowanie środkami finansowymi na poziomie komórki organizacyjnej/ zadania, w tym: - stały monitoring wydatków lub dochodów oraz dostępności środków budżetowych.
- Realizacja obowiązków informacyjnych Ministra, w tym obsługa interpelacji i zapytań poselskich, odpowiedzi na wystąpienia (depozyty, opinie) komisji sejmowych i senackich, oraz innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, w tym: - gromadzenie materiałów, - przygotowywanie odpowiedzi.
Warunki pracyMiejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
Pracownikom oferujemy:
– umowę o pracę na czas nieokreślony lub określony (w przypadku osób po raz pierwszy zatrudnianych w służbie cywilnej pierwsza umowa na okres 12 miesięcy)
– trzynaste wynagrodzenie, pakiet szkoleń, możliwość ubiegania się o refundację kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych
– pakiet socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku, częściowa refundacja kosztów udziału w wydarzeniach kulturalnych)
– możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie i pakietu opieki medycznej
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Kandydaci ubiegający się o zatrudnienie na stanowiska od głównego specjalisty oraz przystępujący do naboru urzędnicy służby cywilnej, w przypadku zatrudnienia w Ministerstwie będą objęci ograniczeniami wynikającymi z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393) oraz będą zobowiązani do złożenia – przed objęciem stanowiska - oświadczenia o stanie majątkowym potwierdzającego nienaruszanie ograniczeń lub zakazów wynikających z przepisów prawa.
Dla zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa prowadzonych działań, w Ministerstwie został ustanowiony System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Każdy pracownik jest zobowiązany do przestrzegania określonych w Ministerstwie zasad bezpieczeństwa przetwarzania informacji.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa: http: https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska w zakładce Ministerstwo oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa: https://gospodarkamorska.bip.gov.pl w zakładce Praca lub uzyskać pod nr tel.(0-22) 583 88 49
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracydoświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:- Wiedza z zakresu rachunkowości, w tym znajomości rachunkowości budżetowej,
- Znajomości zasad naliczania i rozliczania delegacji krajowych,
- Znajomość ustawy o finansach publicznych (w szczególności zasad gospodarowania środkami publicznymi),
- Znajomość zasad funkcjonowania służby cywilnej,
- Znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa,
- Umiejętność poruszania się w systemie aktów prawnych,
- Rzetelność,
- Współpraca,
- Myślenie analityczne,
- Komunikacja,
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów,
- Umiejętność obsługi programów komputerowych (pakiet MS Office).
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- Znajomość programu księgowego QNT
- Znajomości programu bankowego NBE, BGK, TREZOR
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówkopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1 lub informacja o poziomie znajomości języka na poziomie B1,kopie dokumentów potwierdzających 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości/rachunkowości/finansówDokumenty należy złożyć do: 2019-04-03
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowy Świat 6/12
00-400 Warszawa
lub składać w kancelarii, ul. Nowy Świat 6/12
z dopiskiem w liście motywacyjnym: BBF-1/19