Opis stanowiska pracy


Urząd Morski w Szczecinie

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

operator służby kontroli ruchu statków

Urząd Morski w Szczecinie
Plac Stefana Batorego 4, 70-207 Szczecin

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Organizacja, zarządzanie ruchem i kontrola ruchu statków oraz kontrola właściwego wykonywania przepisów portowych i szczególnych warunków uprawiania żeglugi przez statki zobowiązane do korzystania z VTS, w wyznaczonym obszarze VTS.
  • Rozpowszechnianie informacji nawigacyjnych, hydrologiczno-meteorologicznych oraz innych informacji wpływających na bezpieczeństwo żeglugi.
  • Realizacja w stosunku do statków i obiektów portowych zadań regionalnego punktu kontaktowego.
  • Informowanie różnych służb na trasie przepływu statku, w przypadku zauważenia lub otrzymania zgłoszenia o uchybieniach statku w zakresie bezpieczeństwa nawigacji statku, uchybień do wymogów wynikających z ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich oraz uchybień dotyczących właściwego przekazywania informacji o przewożonych ładunkach niebezpiecznych i zanieczyszczających.
  • Monitorowanie wszelkiego ruchu morskiego w podległym obszarze zarządzania ruchem statków oraz monitorowanie ruchu statków znajdujących się w niebezpieczeństwie na podległych akwenach.
  • Przekazywanie służbom kapitanatów portów wszelkich informacji o ujawnionych niesprawnościach oznakowania nawigacyjnego, przeszkodach dla ruchu statków, incydentach, wypadkach, nagłych zdarzeniach i zarejestrowanych wykroczeniach przeciwko określonemu w przepisach portowych porządkowi portowemu.
  • Prowadzenie stałego nasłuchu radiowego i korespondencji radiowej, zgodnie z obowiązującymi procedurami.
  • Prowadzenie działań zgodnie z procedurami przypisanymi Służbie VTS we wszelkich sytuacjach awaryjnych oraz sporządzanie raportów do tych procedur.


Warunki pracy

Praca w systemie równoważnym z użyciem komputera powyżej czterech godzin dziennie.
Praca z użyciem radiotelefonów i radarów.
Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych oraz brak możliwości przystosowania istniejących.
Brak przystosowania ciągów komunikacyjnych w budynku dla osób niepełnosprawnych.
Czynności inspekcyjne wymagają poruszania się po akwenie portu jednostkami pływającymi nieprzystosowanymi do przebywania na ich pokładach osób niepełnosprawnych.




Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Wymagane dokumenty tj. życiorys, list motywacyjny i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane. Oferty otrzymane po terminie lub odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Dodatkowe informacje dotyczące naboru pod nr tel.: 913213662 w. 17. Dodatkowe informacje dotyczące wyniku naboru pod nr tel.: 914403410.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe o specjalności Inżyniera Ruchu Morskiego lub wyższe i dyplom morski na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym lub wyższe i świadectwo operatora SKRS

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego
  • Znajomość prawa międzynarodowego i krajowego, dotyczącego uprawiania żeglugi
  • Umiejętność podejmowania szybkich decyzji
  • Umiejętność działania w sytuacjach stresowych
  • Operatywność
  • Uprawnienia do obsługi urządzeń radiotelefonicznych w służbie morskiej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopia dokumentu potwierdzającego uprawnienia do obsługi urządzeń radiotelefonicznych w służbie morskiej
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-11-20
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    10/11/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi